Gå til innhold

Hvem bør betale depositumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå sier han at han må ta lån til depositumet. Men han sier at han kan ta det på seg for han har ikke lån fra før av. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har lån men kun et billån mens jeg har stort forbrukslån 

Anonymkode: 4ab72...ca5

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har 315 000 kr i billån.

Anonymkode: 4ab72...ca5

På 1-2-3 har han gått fra å ikke ha lån, via å ha et mindre billån, for så å ende opp med å ha et lån på 315.000,-. 

Går du litt i surr nå ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Men jeg frykter at jeg må ta meg av utflyttungen alene uten hjelp.

2. Blir mye jobbing på jobben rett før jeg flytter

3. og hvis han drøyer med å frakte bort alt som skal kastes av store møbler til da så får jeg et svært tidspress på meg. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

1. Du sier du må flytte og vaske ut neste uke. Hvor flytter du? Dere tar jo ikke over leiligheten før 1. juni?

2. Du jobber 21 timer kommende uke da?

3. Ettersom du har 21-timers uke har du mye tid til overs, det går så bra om du bare setter igang. Dropp å være på dol og skrive innlegg på innlegg, og dropp å tenk på at andre skal gjøre det for deg. Gjør det selv, det greier du fint når du kun har seng og sofa igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde at inntekten lå på en million men han sier 450 000. Trodde at han fikk tillegg når han er i nordsjøen 4 uker i strekk. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

450 000 høres lite veldig lite ut, men det er kanskje stor forskjell på "nominell lønn" og hva han faktisk tjener med alle tillegg.

Enten er det du som surrer om lønna hans, eller så er det han som forteller den versjonen av sannheten som passer ham best i øyeblikket.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Kayia skrev:

1. Du sier du må flytte og vaske ut neste uke. Hvor flytter du? Dere tar jo ikke over leiligheten før 1. juni?

2. Du jobber 21 timer kommende uke da?

3. Ettersom du har 21-timers uke har du mye tid til overs, det går så bra om du bare setter igang. Dropp å være på dol og skrive innlegg på innlegg, og dropp å tenk på at andre skal gjøre det for deg. Gjør det selv, det greier du fint når du kun har seng og sofa igjen.

Får nye leiligheten tirsdag neste uke. Må være flyttet mandag etter avtale med huseier. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får nye leiligheten tirsdag neste uke. Må være flyttet mandag etter avtale med huseier. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Men hvor skal du flytte tingene den kommende uken da?

Ellers: Du sa at dere skulle overta leiligheten den 1. juni i innlegget som omhandlet diskusjonen om hvorvidt du skulle betale hele husleien fordi han ikke hadde penger. Den gangen hadde han kun penger til depositum sa du, og du skulle derfor betale 8000 av husleien mens han betalte 4000. Hvordan endte den saken? Betalte du 8000?

Forresten ikke så rart at huseier ville ha leien innen 1. mai når dere flytter inn i mai. Det virket mer uvanlig (men likevel forståelig) slik du framstilte det den gang, nemlig at dere overtok 1. juni.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Kayia skrev:

Men hvor skal du flytte tingene den kommende uken da?

Ellers: Du sa at dere skulle overta leiligheten den 1. juni i innlegget som omhandlet diskusjonen om hvorvidt du skulle betale hele husleien fordi han ikke hadde penger. Den gangen hadde han kun penger til depositum sa du, og du skulle derfor betale 8000 av husleien mens han betalte 4000. Hvordan endte den saken? Betalte du 8000?

Forresten ikke så rart at huseier ville ha leien innen 1. mai når dere flytter inn i mai. Det virket mer uvanlig (men likevel forståelig) slik du framstilte det den gang, nemlig at dere overtok 1. juni.

Jeg betalte 8500. Han 4000. Årsaken er at han skal betale depositumet og det er høyt beløp som han må ut med på 40 000. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg betalte 8500. Han 4000. Årsaken er at han skal betale depositumet og det er høyt beløp som han må ut med på 40 000. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Men hvorfor opprettet du den andre tråden da? Når han skal legge ut for depositumet?

Ps. Husk å få en avtale om at du betaler 4000 den siste måneden og han 8500. Etter utflytting får jo han tilbake de 40.000 han legger ut for dere nå + renter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, Kayia skrev:

Men hvor skal du flytte tingene den kommende uken da?

Ellers: Du sa at dere skulle overta leiligheten den 1. juni i innlegget som omhandlet diskusjonen om hvorvidt du skulle betale hele husleien fordi han ikke hadde penger. Den gangen hadde han kun penger til depositum sa du, og du skulle derfor betale 8000 av husleien mens han betalte 4000. Hvordan endte den saken? Betalte du 8000?

Forresten ikke så rart at huseier ville ha leien innen 1. mai når dere flytter inn i mai. Det virket mer uvanlig (men likevel forståelig) slik du framstilte det den gang, nemlig at dere overtok 1. juni.

Jeg flytter tingene til en bod hos en kollega denne uken. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flytter tingene til en bod hos en kollega denne uken. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Kan ikke denne kollegaen hjelpe deg med å bære da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Kayia skrev:

Kan ikke denne kollegaen hjelpe deg med å bære da?

Vedkommende har ikke mulighet til det sier hun. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende har ikke mulighet til det sier hun. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Har du spurt familien din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Kayia skrev:

Har du spurt familien din da?

Ja men ingen kan. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Kayia skrev:

Har du spurt familien din da?

Men det skal sikkert ordne seg på en måte. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men ingen kan. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Absolutt ingen rundt deg kan, noen av dagene en hel uke? Hm, høres litt rart ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vet ikke om han klarer å få lån. Han søker om det nå.

Selvsagt får han et så lite lån. Kanskje ikke til verdens beste betingelser, men det spiller liten rolle når det er for så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Selvsagt får han et så lite lån. Kanskje ikke til verdens beste betingelser, men det spiller liten rolle når det er for så kort tid.

Det forutsetter vel at han ikke har betalingsanmerkninger. Jeg hadde en familie som leieboere hvor ingen av de fire voksne i familien var i stand til å få et lite lån for å betale depositumet...

Forøvrig: De fleste voksne som ikke har økonomiske problemer, har gjerne et kredittkort knyttet til bankkontoen sin. Det pleier ikke å være noe problem å få en kredittramme som gjør det uproblematisk å betale et slikt depositum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Selvsagt får han et så lite lån. Kanskje ikke til verdens beste betingelser, men det spiller liten rolle når det er for så kort tid.

 

6 minutter siden, frosken skrev:

Det forutsetter vel at han ikke har betalingsanmerkninger. Jeg hadde en familie som leieboere hvor ingen av de fire voksne i familien var i stand til å få et lite lån for å betale depositumet...

Forøvrig: De fleste voksne som ikke har økonomiske problemer, har gjerne et kredittkort knyttet til bankkontoen sin. Det pleier ikke å være noe problem å få en kredittramme som gjør det uproblematisk å betale et slikt depositum. 

Om han ikke får lån mens trådstarter får, har han langt fra den solide økonomien Ts har fått inntrykk av iallefall. Det vil derimot være en klar indikator på at han er værre stilt enn Ts, som definitivt ikke har økonomi til et nytt forbrukslån på 40.000.  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

 

Om han ikke får lån mens trådstarter får, har han langt fra den solide økonomien Ts har fått inntrykk av iallefall. Det vil derimot være en klar indikator på at han er værre stilt enn Ts, som definitivt ikke har økonomi til et nytt forbrukslån på 40.000.  

Ja, dersom han ikke klarer å få betalt depositumet, så er det en usedvanlig klar indikator på at han ikke har noen solid økonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, frosken skrev:

Ja, dersom han ikke klarer å få betalt depositumet, så er det en usedvanlig klar indikator på at han ikke har noen solid økonomi. 

Det er sant.  

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Kayia skrev:

Absolutt ingen rundt deg kan, noen av dagene en hel uke? Hm, høres litt rart ut. 

De rundt meg sier at jeg får gjøre arbeidet selv så jeg står veldig alene i slike situasjoner. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...