Gå til innhold

Hvem bør betale depositumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, frosken skrev:

Det forutsetter vel at han ikke har betalingsanmerkninger. Jeg hadde en familie som leieboere hvor ingen av de fire voksne i familien var i stand til å få et lite lån for å betale depositumet...

Forøvrig: De fleste voksne som ikke har økonomiske problemer, har gjerne et kredittkort knyttet til bankkontoen sin. Det pleier ikke å være noe problem å få en kredittramme som gjør det uproblematisk å betale et slikt depositum. 

 

53 minutter siden, Kayia skrev:

Om han ikke får lån mens trådstarter får, har han langt fra den solide økonomien Ts har fått inntrykk av iallefall. Det vil derimot være en klar indikator på at han er værre stilt enn Ts, som definitivt ikke har økonomi til et nytt forbrukslån på 40.000.  

Ja, jeg er enig med dere i dette. Og naive meg har altså forutsatt at denne mannen har såpass solid økonomi som vi fikk inntrykk av fra starten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De rundt meg sier at jeg får gjøre arbeidet selv så jeg står veldig alene i slike situasjoner. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Merkelig familie.

Anonymkode: 8ebc4...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig familie.

Anonymkode: 8ebc4...d87

Ja enig.

Med forutsetning om at Ts har spurt, ikke bare sagt at hun er stresset over situasjonen, evt «forsvart» ny samboer og sagt at han skal hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Kayia skrev:

Ja enig.

Med forutsetning om at Ts har spurt, ikke bare sagt at hun er stresset over situasjonen, evt «forsvart» ny samboer og sagt at han skal hjelpe...

Jeg har spurt men de sier at det må jeg ta selv for de har nok med sitt. De mener at det uansett er ingen hastverk. Er en hel uke igjen til flytting sier de. Men kjæresten sier at han kan hjelpe. Men han må finne en dag først. Jeg har fått tilbud å få kjørt bort sofa og diverse annet for 600 kr. Lurer på om jeg skal slå til slik jeg får litt unna .

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har derimot tilbudt å hjelpe med vaskingen men det jeg behøver hjelp til er å få bort møblene.  

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spurt men de sier at det må jeg ta selv for de har nok med sitt. De mener at det uansett er ingen hastverk. Er en hel uke igjen til flytting sier de. Men kjæresten sier at han kan hjelpe. Men han må finne en dag først. Jeg har fått tilbud å få kjørt bort sofa og diverse annet for 600 kr. Lurer på om jeg skal slå til slik jeg får litt unna .

Anonymkode: 4ab72...ca5

Da takker du ja og blir kvitt problemet. Bedre bare å gjøre til og få det unna i stedenfor å lage enda større problemer av det. I tillegg så takk du ja av venner og familie til vaskehjelp. 

Så bør du få avklart raskest mulig om han betaler depositum eller ikke, ville i tillegg gitt beskjed om at du ønsker å se dokumentasjon på betalingen når den blir gjort. 

Når dere flytter inn så ordner dere en felleskonto til husleie og fellesutgifter der dere bestemmer at penger skal settes inn på lønningsdagen.

Jeg hadde aldri tatt sjansen å fløtte inn med en mann som han. Overrasker meg over hvor lite dere har snakket sammen og vet om hverandre. Hvor gamle er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, Fionys skrev:

Da takker du ja og blir kvitt problemet. Bedre bare å gjøre til og få det unna i stedenfor å lage enda større problemer av det. I tillegg så takk du ja av venner og familie til vaskehjelp. 

Så bør du få avklart raskest mulig om han betaler depositum eller ikke, ville i tillegg gitt beskjed om at du ønsker å se dokumentasjon på betalingen når den blir gjort. 

Når dere flytter inn så ordner dere en felleskonto til husleie og fellesutgifter der dere bestemmer at penger skal settes inn på lønningsdagen.

Jeg hadde aldri tatt sjansen å fløtte inn med en mann som han. Overrasker meg over hvor lite dere har snakket sammen og vet om hverandre. Hvor gamle er dere?

Jeg skal få firmaet som tilbudte å hente sofa for 600 kr til å hjelpe. De sier at de kan ta mer men de øker nok prisen da men jeg blir lettet over å bli kvitt sofa som står helt i veien nå mens jeg jobber.  Jeg må betale litt for å få dette gjort uten stress

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har derimot tilbudt å hjelpe med vaskingen men det jeg behøver hjelp til er å få bort møblene.  

Anonymkode: 4ab72...ca5

Du har sagt at du har en sofa og en seng igjen. Du sa at du demonterte sengen i går, og da takker du ja til å få hentet sofaen. Skjønner ikke helt at du ikke la den ut på gratistorget til Finn, men gjort er gjort. Deretter sier du ja takk til å få hjelp til å vaske. Minner om at du vurderte å kjøpe vaskebyrå-tjeneste for to uker siden, så det må jo bety at du selv mener du trenger hjelp med dette. 

Ta deg sammen nå, gjør istedenfor å lage mer mas og styr. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Kayia skrev:

Du har sagt at du har en sofa og en seng igjen. Du sa at du demonterte sengen i går, og da takker du ja til å få hentet sofaen. Skjønner ikke helt St du ikke la den ut på gratistorget til Finn, men gjort er gjort. Deretter sier du ja takk til å få hjelp til å vaske. Minner om at du vurderte å kjøpe vaskebyrå-tjeneste for to uker siden, så det må jo bety at du selv mener du trenger hjelp med dette. 

Sofaen var for slitt til å gi bort 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sofaen var for slitt til å gi bort 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Du trenger ikke snakke mer om sofaen nå, den saken er løst.  

Ta tak i resten, med hjelpen du er tilbudt. Du framstår som ganske så kavete og hjelpesløs, ta tak! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Kayia skrev:

Du trenger ikke snakke mer om sofaen nå, den saken er løst.  

Ta tak i resten, med hjelpen du er tilbudt. Du framstår som ganske så kavete og hjelpesløs, ta tak! 

Jeg tar tak. Men selvsagt sliter jeg med å ta flyttingen helt alene. Men det er nok flere som må det samme. En trøst. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar tak. Men selvsagt sliter jeg med å ta flyttingen helt alene. Men det er nok flere som må det samme. En trøst. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Hva med ungene dine da? Du har jo ganske då voksne barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 19.47, AnonymBruker skrev:

Jeg og nye samboeren min gjorde en enighet på forhånd om at han skulle betale depositumet om vi flyttet sammen. Han mener å ha mye bedre økonomi enn meg. 

Men han får feriepengene i slutten av juni. Han trodde at han fikk de før. Og vi må betale de i slutten av denne måned. Han sier at han kan ta opp et lån i hans navn , for så å betale de 40 000 som depositumet er på tilbake når han får feriepengene. 

Jeg har lån fra før og sliter med økomien og å betale på de. Men Forløbig så klarer jeg det men jeg er avhengig av at lånet ikke øker for det kan fort sette meg i problemer. Han har sikrere jobb, har høyere stillingsprosent enn meg og klarer seg bedre økonomisk. 

Burde jeg låne mer penger til halvparten av depositumet eller mener dere at det er riktig at han tar det? 

Jeg må bruke mine feriepenger til å betale bort dyrt lån pga tannlegebehandling. Men jeg får dårlig samvittighet. Vil ikke at han skal føle at jeg utnytter han. 

 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Har ikke lest gjennom hele tråden, men SELVSAGT skal du ikke betale eller legge ut for dette! Forutsetningen har jo hele tiden vært at han har god økonomi og skal betale både depositum og sin del av husleien. Stusser veldig over at det begge deler plutselig ble vanskelig, og lurer på hva slags økonomiske utfordringer dere får i fortsettelsen.  For det blir det garantert! Håper (som jeg har sagt flere ganger) at dere setter dere ned sammen veldig snart og enes om hvordan utgifter skal fordeles fremover, og det gjelder både utgifter dere forutser og uforutsette  - som du vet bestandig kommer på minst beleilige tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 20.5.2019 den 0.47, AnonymBruker skrev:

Ja men ingen kan. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Har du ikke en sønn som bor hjemme?????

Jeg forstår ingen ting av dette......

Anonymkode: 8ebc4...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎20‎.‎05‎.‎2019 den 12.11, AnonymBruker skrev:

Jeg tar tak. Men selvsagt sliter jeg med å ta flyttingen helt alene. Men det er nok flere som må det samme. En trøst. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Jeg har vanskelig for å tro at ingen (ikke datter, ikke sønn, ikke kjæreste, ingen av kjærestenes venner som han bor sammen med, ingen kollegaer, ikke foreldrene dine) har mulighet til å være med en time eller to. Men du må være tydelig og konkret om hva du trenger hjelp til, hvilken dag og hvilket klokkeslett.

Han kjæresten din er jeg bare så himla overgitt over - fatter ikke at han kan være så lite behjelpelig med flytting, betaling av husleie eller depositum!!!! Er det språkproblemer her, slik at han faktisk ikke forstår hva du trenger hjelp av ham til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎20‎.‎05‎.‎2019 den 0.28, AnonymBruker skrev:

Jeg flytter tingene til en bod hos en kollega denne uken. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Hvor skal du bo da imens?

Sønnen din, skal han flytte for seg selv nå, eller blir han med deg og kjæresten i ny leilighet?

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er helt merkelig tråd.  Noe skurrer veldig. 

Anonymkode: 88c7d...31f

Lukter mugg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alt er i orden nå. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Ok. Hvor skal du bo fram til dere overtar leiligheten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...