Worrisome Plenty Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 Vil en som er universitetsutdannet, kanskje innen sosiale fag, ha bedre politisk teft enn en som er uutdannet? Man snakker ofte om bondevett, det som vanlige folk har, og jeg har inntrykk av att mange velutdannede fnyser litt av arbeidere som ikke vet sitt eget beste, feks stemmer lavpannepartiet FRP. Når man leser dagsavisen så ser man ofte innlegg fra intellektuelle mennesker, som ønsker å påvirke innvandringsdebatten i liberal retning. På meg virker det litt som de politisk korrekte har kapret arbeiderbevegelsen. Mulig jeg tar feil. Men vinner eliten (de utdannede) debattene ved å påpeke bondevett menneskene sine skrivefeil? Hva om den lærde akademia har ett politisk motiv? Hvor mange statsvitere trengs det før att en av de skal fronte noe annet enn politisk korrekthet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/448906-gj%C3%B8r-utdanning-deg-smartere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.