Gå til innhold

Besøkshjem/støttekontakt = barnevernssak ?


Tittin

Anbefalte innlegg

Vi er i gang med utredning av sønnen min på 7 år ang. ev. addh el.

Faren er mye bortreist da han jobber som sjømann og ellers lite interessert i og følge opp gutten. Vi er samboere men han er ikke vant til dette hjemmefra og har vel heller liten interesse selv også. Gutten har liten kontakt med farens famillie dette fordi de ikke vil ha besøk av en gutt som ikke kan oppføre seg. Dette har de fortalt han selv og resultatet er at han ikke vil dit selv om vi er med. Han blånekter og sove der, velger heller og ligge på madrass på gulvet i anekset eller hos tanten i huset bak enn på gjesterommet i hovedhuset.

Mine foreldre som har hatt en del kontatkt har flyttet 60-70 mil unna og har 4 andre barnebarn de må holde kontakt med.

Jeg sliter med revmatisme og klarer/kan ikke stå slalom, gå ski, ake ol. masse sliten og trøtt.

Pga dette vil jeg gjerne at gutten kan få et besøkshjem eller støttekontatk. PPT og skolen ser også klart behov. Men er Barnevernet eneste vei og gå???? Føles grusomt og "melde" meg selv til barnevernet. Har vært i kontakt med dem

(info-møte sammen med sos.lærer)

Finnes det ingen andre som kan gi hjelp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foreslår at du tar kontakt med barnevernet/sosaltjenesten SAMMEN MED skole, PPT eller andre i hjelpeapparatet. Det høres ut som en grei sak for dere å få støttekontakter/avlastning. Sosialtjenesten gjennomfører vanligvis ikke en såkalt "barnevernsundersøkelse" når det er snakk om avlastning. Det oppfattes vanligvis som svært positiv at foreldre selv tar kontakt. Jeg synes ikke du skal bekymre deg for dette.

Det er ingen andre instanser (som jeg kjenner til) som yter slik type bistand. Her er det vel snakk om hvilken instans som sitter på pengesekken. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider