Gå til innhold

kjerringrokk


snuppedilla

Anbefalte innlegg

snuppedilla

hei

har ei datter på 5 som sliter med dagvæting.

hun har fått åpvist blærekatarr tidligere og har tatt en behandling for det(antibiotika)

problemet er at det ikke hjalp muligens og jeg kvier meg for å bruke mere medisin.

er og litt usikker på om det er blærekatarr nå.. fordi hun ikke klager over smerter og ettersom jeg lukter jevnlig på klærne hennes synes jeg den utpregede lukten er borte.

på natten står hun opp selv om hun føler hun må på do og er helt tørr da.

på dagen er jeg nøye med å sende henne på do og skifte klær og vaske henne slik at det ikke blir liggende og "godgjøre seg"

fikk tips av en om å prøve kjerringrokk som alternativ til antibiotika/pencilin.

og hun får nå ca en halv kopp daglig tilsammen, jeg tar en kopp med henne selv for at hun skal forbinde det med noe positivt. det smaker og bedre enn medisinen.

bhg har og ymtet om at det muligens ikke er blærekatarr men at hun er for optatt til å gå på do...får seg ikke til å gå på do under lek osv.

og det at det muligens er blitt en vane å skvette....

har og prøvd med klistremerker og belønning ettersom så og så mange tørre dager, men det sklir ut.

også det å ikke få lese eller høre på eventyrkassett når hun har lagt seg i sengen, det har heller ikke gitt noe bedring.

er mest bekymret for dette i forbindelse med skolen til høsten.

det jeg lurer på er om det er at faktum at kjerringrokk er et godt alternativ? vet og at urter tar litt lengre tid før de virker.

men jeg har selv prøvd urter på meg selv fordi jeg ikke er så glad i å bruke tabletter og medisin for mye.

og det har fungert stor sett.

slik som spisskummin mot magesmerter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Ti l snuppedilla.Når det gjelder kjerringrokk har jeg ikke noe erfaring med det. Håper noen som har god erfaring med det kan svare det på spørsmålet.Men jeg har absolutt tro på at det kan ha sin virkning. Det blir som med Tranebær som også har god effekt på mange som sliter med infeksjoner. Det som er viktig å få sjekket med datteren din er hvorfor har hun disse infeksjonene?Normalt så skal ikke barn ha det.Det er viktig at hun ikke vaskes for mye nedentil også. Vi har en normalflora med bakterier nedentil foran urinrørsåpningen.Vaskes det for mye der så fjerner vi det beskyttende belegget som skal være med å beskytte oss mot infeksjoner. Bruk lite såpe og en myk klut. Påse også at hun har en god sittestilling på toalettet. Hun bør ha en skammel under føttene slik at hun sitter i en avslappende stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppedilla

Ti l snuppedilla.Når det gjelder kjerringrokk har jeg ikke noe erfaring med det. Håper noen som har god erfaring med det kan svare det på spørsmålet.Men jeg har absolutt tro på at det kan ha sin virkning. Det blir som med Tranebær som også har god effekt på mange som sliter med infeksjoner. Det som er viktig å få sjekket med datteren din er hvorfor har hun disse infeksjonene?Normalt så skal ikke barn ha det.Det er viktig at hun ikke vaskes for mye nedentil også. Vi har en normalflora med bakterier nedentil foran urinrørsåpningen.Vaskes det for mye der så fjerner vi det beskyttende belegget som skal være med å beskytte oss mot infeksjoner. Bruk lite såpe og en myk klut. Påse også at hun har en god sittestilling på toalettet. Hun bør ha en skammel under føttene slik at hun sitter i en avslappende stilling.

tusen takk for ditt svar:)

det med krakken tenkte jeg ikke på...

tulla fjernet den selv, men jeg skal snakke med henne slik at hun kan slappe av mer når hun tisser.

ved vaking er jeg nøye med å ikke vaske så mye under de ytre kjønnsleppene nettop pga bakterieflora som vi trenger der.

det later til at det nok ikke infeksjon lenger men heller vilje, fordi nå har hun sagt selv at hun ikke gidder å gå på do når hun er optat og at det ved riktig motivasjon har gått dager uten skvetting:)

igjen takk for svar

vennlig hilsen snuppedilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...