Gå til innhold

Flyskam og feriereiser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flyskam får svenskene til å droppe flyturer og bytte til tog. Nå er flyet i ferd med å havne i skammekroken også i Norge.

Dropper du å ta fly til feriested i år?

Anonymkode: e1313...004

Jeg kunne jo skryte på meg at jeg har valgt bort flyreise i sommerferien for å være miljøvennlig. Men hadde nok ikke flydd i sommerferien uansett. Har minst tre flyreiser planlagt nærmeste året, hvorav minst én langdistanse. Så jeg er kanskje en versting 🙈

AnonymBruker

Jeg flyr aldri. Mangel på reiselyst og flyangst er vel grunnen. Men det er jo kjekt at jeg er miljøvennlig også da.

Det verste for meg ved å fly er å sitte på ett trangt fly, uten å kunne gå av. Så det er nok hovedgrunnen til at jeg ikke har flydd siden jeg var 12.

Jeg mener folk bør begrense seg MTP fly. Noen reiser veldig mye, og det er ikke bra for planeten..

Anonymkode: 8f9ea...212

AnonymBruker

Jeg skal fly til ferie i et annet land og der skal jeg reise rundt med kollektiv trafikk (tog og buss).  Jeg skammer meg ikke i det hele tatt og ser ingen grunn til det.

Det er også grunn til å se på matsvinn, bruk av plast, mye billige klær som blir kastet etter kort bruk, oppussing av boliger osv. hvis det snakkes om miljøskam.

Anonymkode: 27291...474

På 21.6.2019 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Flyskam får svenskene til å droppe flyturer og bytte til tog. Nå er flyet i ferd med å havne i skammekroken også i Norge.

Dropper du å ta fly til feriested i år?

Anonymkode: e1313...004

Vi var i syden 1-2 ganger i året fra 2012-2067, men nå har vi egentlig gått litt lei. De siste to årene og i år har vi vært på hytta + at vi har kjørt 1-2 lengre turer i Norge og Sverige og storkoser oss med det. :) Slik sommeren var i fjor hadde vi slett ikke noe behov for å dra til syden! Men jeg skal ikke si at det er pga miljøet vi har sluttet å dra til syden og at vi aldri kommer til å gjøre det igjen...

Annonse

påskelilje

Jeg pleier vanligvis ikke å fly så mye, men det hopet seg litt opp sist år.

I år har jeg hatt én flytur t/r Bergen, og én flytur t/r Frankrike.

Mannen og jeg spekulerer litt på om vi skal reise til Sør-Europa i august. eg kunne tenke meg å ta toget én vei, men han vil ikke det, så dersom det blir noe av den turen, vil jeg nok kjenne på den flyskammen, ja...

6 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg pleier vanligvis ikke å fly så mye, men det hopet seg litt opp sist år.

I år har jeg hatt én flytur t/r Bergen, og én flytur t/r Frankrike.

Mannen og jeg spekulerer litt på om vi skal reise til Sør-Europa i august. eg kunne tenke meg å ta toget én vei, men han vil ikke det, så dersom det blir noe av den turen, vil jeg nok kjenne på den flyskammen, ja...

En bekjent tok toget til Sør-Frankrike i fjor. Det tok 30 timer og det var togbytte seks ganger, enkelte ganger med lite tid og løping. Liker å kjøre tog, men dette hørtes slitsomt ut.

1 time siden, påskelilje skrev:

Mannen og jeg spekulerer litt på om vi skal reise til Sør-Europa i august. Jeg kunne tenke meg å ta toget én vei, men han vil ikke det, så dersom det blir noe av den turen, vil jeg nok kjenne på den flyskammen, ja...

Vi skal ha noen ukers ferie i september og tar tog én vei for å teste hvordan vi liker Interrailferie nå som vi snart er pensjonister og da anledning til å bruke lang tid på selve reisen.

Flyturen hjem koster mindre enn 1000 kr pr. person. Utreisen kommer til å koste det tidobbelte, fordi vi tar enkelte strekninger som krever plassbestilling. Så vi håper virkelig at vi opplever mye på veien... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...