Gå til innhold

Blå/noen som vet hva dette er?

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Hva kan det tyde på når der man tar pulsen er helt blått? Bør jeg ringe legevakt eller går det over av seg selv? Jeg lever veldig farlig med en usunn livsstil. Ble ganske redd,litt avinnsiden på hånden var blått også. Jeg tok varmt vann på og da kom det seg litt,blodårene ble større og da. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/449086-bl%C3%A5noen-som-vet-hva-dette-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg må ta meg sammen, kan ikke sitte og ligge hele tiden. Må ut å gå om dagene og spise sunnere,og dampe istedenfor å røyke. 

Det har du sagt i årevis, men lite skjer....

Anonymkode: e57bd...995

37 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hva kan det tyde på når der man tar pulsen er helt blått? Bør jeg ringe legevakt eller går det over av seg selv? Jeg lever veldig farlig med en usunn livsstil. Ble ganske redd,litt avinnsiden på hånden var blått også. Jeg tok varmt vann på og da kom det seg litt,blodårene ble større og da. 

Jeg hadde ikke blitt bekymret av dette. Det høres ut som en variant av et blåmerke. 

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, frosken skrev:

Jeg hadde ikke blitt bekymret av dette. Det høres ut som en variant av et blåmerke. 

Det var mye blått men nå er det borte, kan det ha noe med blodsirkulasjon å gjøre? Gikk noen runder rundt spisebordet og løftet armene opp og ned. 

På 22.6.2019 den 20.54, stjernestøv skrev:

Ehh.. høres ikke helt bra ut. Neste gang drar du på legevakten.

Akkurat nå, Hodestups skrev:

Du har alt for høy terskel for å dra på legevakten. 

Hva er galt med å se ting an litt, når det bare er noe som er synlig utenpå og man føler seg helt OK? Ville vi ikke blitt advart og visst om det dersom blå blodårer hadde vært et viktig faresignal, tror du?

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

Hva er galt med å se ting an litt, når det bare er noe som er synlig utenpå og man føler seg helt OK? Ville vi ikke blitt advart og visst om det dersom blå blodårer hadde vært et viktig faresignal, tror du?

Blå blodårer har jeg, men det var masse blått rundt hele håndleddet på innsiden og litt på hånden. Er det normalt?

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Blå blodårer har jeg, men det var masse blått rundt hele håndleddet på innsiden og litt på hånden. Er det normalt?

Jeg vet ikke, men jeg tviler på at det er noen akutt fare dersom alt annet kjennes normalt. Det gikk over av seg selv, gjorde det ikke?

1 minutt siden, laban skrev:

Jeg vet ikke, men jeg tviler på at det er noen akutt fare dersom alt annet kjennes normalt. Det gikk over av seg selv, gjorde det ikke?

Det er mye farlig som går over av seg selv noen ganger, anafylaktisk sjokk f.eks. (dette som beskrives i denne tråden er definitivt IKKE det, det var kun et eksempel på potensielt dødelige tilstander som også kan gå over av seg selv hjemme)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...