Gå til innhold

Blå/noen som vet hva dette er?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Hodestups skrev:

Det er mye farlig som går over av seg selv noen ganger, anafylaktisk sjokk f.eks. (dette som beskrives i denne tråden er definitivt IKKE det, det var kun et eksempel på potensielt dødelige tilstander som også kan gå over av seg selv hjemme)

Jeg omtalte tilstander der man føler seg helt som vanlig, men kan se / observere noe som ikke er helt som det pleier. Anafylaktisk sjokk er ikke en slik situasjon. Jeg påstår ikke at det alltid er riktig å se ting an, men at ikke legevakten trenger å være første tanke i den typen situasjoner.

4 minutter siden, laban skrev:

Jeg omtalte tilstander der man føler seg helt som vanlig, men kan se / observere noe som ikke er helt som det pleier. Anafylaktisk sjokk er ikke en slik situasjon. Jeg påstår ikke at det alltid er riktig å se ting an, men at ikke legevakten trenger å være første tanke i den typen situasjoner.

A.sjokk kan oppleves på den måten der. Så går det sekunder før man er hjelpeløs. 

Jeg står fortsatt for at man heller drar dit enn å sitte hjemme, om man er bekymret. For det kan være noe. Som oftest er de håpløse, og skjønner godt at folk blir skremt mot å dra dit om man har vært der et par ganger. Ja, nå generaliserer jeg fælt.

8 minutter siden, Hodestups skrev:

A.sjokk kan oppleves på den måten der. Så går det sekunder før man er hjelpeløs. 

Jeg står fortsatt for at man heller drar dit enn å sitte hjemme, om man er bekymret. For det kan være noe. Som oftest er de håpløse, og skjønner godt at folk blir skremt mot å dra dit om man har vært der et par ganger. Ja, nå generaliserer jeg fælt.

Jeg tenker at det for de fleste av oss bør være en viss terskel før vi oppsøker helsevesenet. Det blir altfor ressurskrevende for velferdsstaten om vi ikke bruker helsetjenestene fornuftig. Det er ikke så ofte man trenger umiddelbart legetilsyn, så fremt man ikke allerede er alvorlig syk. 

10 minutter siden, Hodestups skrev:

A.sjokk kan oppleves på den måten der.

Jeg har oppfattet anafylaktisk sjokk som en tilstand som er i en helt annen klasse enn å være blå rundt håndleddene. Men jeg har heldigvis aldri opplevd det selv, så jeg kan ta feil. Poenget mitt var at det å se ting litt an før man oppsøker legevakt, ikke trenger å være farlig.  

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg tenker at det for de fleste av oss bør være en viss terskel før vi oppsøker helsevesenet. Det blir altfor ressurskrevende for velferdsstaten om vi ikke bruker helsetjenestene fornuftig. Det er ikke så ofte man trenger umiddelbart legetilsyn, så fremt man ikke allerede er alvorlig syk. 

Sykepleieren sier alltid at hvis jeg ikke holder ut må jeg kontakte legevakten, antar at det da er snakk om akutt innleggelse. Har aldri kontaktet dem uansett hvor dårlig jeg er, sykepleieren sier at terskelen ikke trenger å være så høy. 

29 minutter siden, frosken skrev:

Selvsagt må man vurdere, men de jeg kjenner vurderer det alt for ofte dithen at de ikke bør dra, og råder andre til å ikke dra, fordi terskelen skal være så forbannet høy for å dra dit. 

29 minutter siden, laban skrev:

Jeg har oppfattet anafylaktisk sjokk som en tilstand som er i en helt annen klasse enn å være blå rundt håndleddene. Men jeg har heldigvis aldri opplevd det selv, så jeg kan ta feil. Poenget mitt var at det å se ting litt an før man oppsøker legevakt, ikke trenger å være farlig.  

Jeg vet ikke om du leste at jeg skrev at det kun var et eksempel på tilstander som ikke nødvendigvis oppfattes som akutte, men som er det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...