Gå til innhold

Kjæresten sa at han synes at jeg er feit

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gikk i en litt stram overdel. Plutselig kom det en kommentar fra kjæresten om at jeg var blitt feit og at det ikke var noe fint. Jeg veier 62 kilo og er 167 høy. Vet at jeg har litt mage. Har fødd flere barn. 

Jeg ble allikevel litt såret og ga han samme kommentar tilbake for han har litt mage selv. 

Mest av alt så begynte jeg å føle at jeg ikke var bra nok for han. Jeg ble såret. Jeg trener en del men skal fortsette å trene i håp om at jeg skal bli strammere. Men dersom han er glad nok i meg så håper jeg på at han aksepterer meg som jeg er uavhengig av vekten.  Jeg sa til han at alle har sine feil og det var han enig i. Tror at han forsto etterpå at han hadde såret meg. Han var veldig med å komme med komplimenter om andre ting med meg etterpå. 

Hvordan ville du reagert om du fikk samme kommentaren? 

Anonymkode: 9f3e6...a8c

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk i en litt stram overdel. Plutselig kom det en kommentar fra kjæresten om at jeg var blitt feit og at det ikke var noe fint. Jeg veier 62 kilo og er 167 høy. Vet at jeg har litt mage. Har fødd flere barn. 

Jeg ble allikevel litt såret og ga han samme kommentar tilbake for han har litt mage selv. 

Mest av alt så begynte jeg å føle at jeg ikke var bra nok for han. Jeg ble såret. Jeg trener en del men skal fortsette å trene i håp om at jeg skal bli strammere. Men dersom han er glad nok i meg så håper jeg på at han aksepterer meg som jeg er uavhengig av vekten.  Jeg sa til han at alle har sine feil og det var han enig i. Tror at han forsto etterpå at han hadde såret meg. Han var veldig med å komme med komplimenter om andre ting med meg etterpå. 

Jeg hadde blitt lei meg, men det kommer litt an på hvordan kommentaren ble sagt. Om det var nedsettende eller om han mente å si at "nå har du kanskje spist nok en stund" liksom (om du skjønner hva jeg mener). Min kjære har fått beskjed om å si fra dersom han synes jeg har lagt på meg for mye, foreløbig har han ikke sagt noe - som din så har han nok selv også. ;) 

AnonymBruker
20 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde blitt lei meg, men det kommer litt an på hvordan kommentaren ble sagt. Om det var nedsettende eller om han mente å si at "nå har du kanskje spist nok en stund" liksom (om du skjønner hva jeg mener). Min kjære har fått beskjed om å si fra dersom han synes jeg har lagt på meg for mye, foreløbig har han ikke sagt noe - som din så har han nok selv også. ;) 

Jeg ble lei meg, men lot som ingenting. Tror han klarte å lese av meg at jeg ble lei meg. Jeg tok igjen med å si at han er ikke bedre selv når det gjelder vekten sin. Jeg pleier å si at han er bra og fin nok. Men når han ga meg den kjipe kommentaren så sa jeg at han hadde jo litt mage han også. Og det har han. 

Jeg trener mye og spiser lite. Veier heller ikke særlig mye. Men vet at alt samler seg rundt magen på meg. 

Jeg sa til han at ingen er perfekte. Dersom det fantes en perfekt person så ville nok den personen vært ganske så kjedelig sa jeg. Han var enig i det. Jeg tror han forsto at han hadde gått litt langt med å si de ordene. 

Jeg fortsetter å trene for helsen sin del. Men jeg kommer til å akseptere kroppen min som den er så lenge jeg fortsetter å gjøre mitt beste med å mosjonere og spise sunt.  

Jeg vet at han har vært sammen med en ganske slank og pen dame tidligere. Hun hadde aldri født barn heller. Så jeg tenker at han lett kan sammenligne det. Nei han må akseptere meg som jeg er eller forlate meg. 

AnonymBruker
32 minutter siden, Lillemus skrev:

Han dro i huden min .. valkende da han sa det.. du er jo blitt feit og det er ikke noe fint sa han. Var veldig kjip kommentar å få men han får velge selv : akseptere hvordan jeg ser ut eller dumpe meg. 

stjernestøv
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo ikke feit med de kiloene og den høyden, syns ikke det varnoe fint av han å si det. Selv tynne folk har mage. 

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du er jo ikke feit med de kiloene og den høyden, syns ikke det varnoe fint av han å si det. Selv tynne folk har mage. 

Kiloene er ikke mye. Når jeg sitter ser jeg feitere ut enn når jeg står. Men det er vel normalt. 

Jeg synes kommentaren hans var overfladisk og sårende. Dersom jeg var yngre så hadde jeg nok tatt det ganske tungt men jeg er i 40 årene og tenker at han får akseptere meg som den jeg er. Dersom han ikke kan gjøre det så får han finne seg en magrere dame. Jeg har tross alt ganske mange fine innvendige kvaliteter og jeg forsøker å holde meg i form og trene. Det får være godt nok. 

Fortsetter kommentarene hans så skal jeg spørre han om jeg ikke er perfekt nok for han  ;)

Annonse

AnonymBruker
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har sett mange tynne folk med mage også. Og tror det er sunnere med litt mage enn helt syltynn og mager. Eksen til min kjæreste var helt mager så dermed er nok jeg feit i forhold til det. 

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kiloene er ikke mye. Når jeg sitter ser jeg feitere ut enn når jeg står. Men det er vel normalt. 

Jeg synes kommentaren hans var overfladisk og sårende. Dersom jeg var yngre så hadde jeg nok tatt det ganske tungt men jeg er i 40 årene og tenker at han får akseptere meg som den jeg er. Dersom han ikke kan gjøre det så får han finne seg en magrere dame. Jeg har tross alt ganske mange fine innvendige kvaliteter og jeg forsøker å holde meg i form og trene. Det får være godt nok. 

Fortsetter kommentarene hans så skal jeg spørre han om jeg ikke er perfekt nok for han  ;)

Du har nå rett innstilling til dette ihvertfall,tynne folk får også litt valker når de sitter. Det er ikke mange med vaskebrettmage om ikke man er modell da.Han får akseptere deg som du er, er sikker på at du er fin nok som du er og ikke feit i det hele tatt ;) 

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett mange tynne folk med mage også. Og tror det er sunnere med litt mage enn helt syltynn og mager. Eksen til min kjæreste var helt mager så dermed er nok jeg feit i forhold til det. 

Nei nei du er ikke feit, det er heller hun som er unormal. Å være helt mager er ikke vanlig. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som du sier er ikke vekten din høy, så jeg ville tolket det som kødd og ledd. 

Syns det er litt stusselig at du ikke greier å legge deg bak deg umiddelbart, men begynner å tenke på eksen hans, om det er normalt med litt mage når man står vs sitter, og faktisk må spørre på dol om hva andre ville tenkt. 

Fint vær her i dag, hos dere også vel? Få på deg bikini, sol deg og slapp av, og legg dette bak deg tvert :D 

59 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei nei du er ikke feit, det er heller hun som er unormal. Å være helt mager er ikke vanlig. 

For noe tull! Jeg er 167 og 52 kilo, ikke bestem over hodet mitt og andre på min størrelse at vi er unormale! Jeg er sunn og sterk og frisk og ikke det spøtt uvanlig, skjerpings!

Endret av Kayia
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han høres ut som en dust. Det er kanskje hans barn du har båret frem også? Jeg er adskillig rundere enn deg og - vel - jeg merker ingenting til at min kjære har noe i mot det. ;) 

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Du har nå rett innstilling til dette ihvertfall,tynne folk får også litt valker når de sitter. Det er ikke mange med vaskebrettmage om ikke man er modell da.Han får akseptere deg som du er, er sikker på at du er fin nok som du er og ikke feit i det hele tatt ;) 

Når man sitter så ser man feitere ut ja. Er ikke mange mennesker uten en eneste valk når man sitter. Men uansett: han får akseptere meg eller gå om han synes valker er avgjørende for om han skal bli i et forhold eller ikke ;)

Synes selv at det ser sykelig ut med en vaskebrettmage uten noe som helst å gå på. Jeg tror de fleste mennesker har litt valker her og der. 

Jeg kommer til å gjøre som jeg vil med kroppen min. Jeg kommer ikke til å trene ekstra hardt for at han skal like meg. Trener med fornuft og måte. 

Annonse

AnonymBruker
18 minutter siden, Lillemus skrev:

Han høres ut som en dust. Det er kanskje hans barn du har båret frem også? Jeg er adskillig rundere enn deg og - vel - jeg merker ingenting til at min kjære har noe i mot det. ;) 

Jeg forklarte han at jeg er ingen ungdom lenger. Jeg har født barn. Og dermed blir kroppen litt annerledes. Han pleide aldri å være kroppsfokusert før. Men han har mulig blitt det fordi han føler selv at han veier for mye. Og så tar han det utover meg. Får se det sånn. Men jeg kommer til å fortsette å trene. Men jeg aksepterer kroppen min som den er. Livet er for kort til å ikke akseptere seg selv. Jeg er tross alt over 40. 

AnonymBruker
46 minutter siden, Kayia skrev:

For noe tull! Jeg er 167 og 52 kilo, ikke bestem over hodet mitt og andre på min størrelse at vi er unormale! Jeg er sunn og sterk og frisk og ikke det spøtt uvanlig, skjerpings!

Jeg var like slank og høy som deg i tyve årene. Og den gang var det normalen for meg. Men nå er denne vekten normalen for meg. Så lenge man trener og gjør sitt beste så får folk stoppe å kritisere uansett. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var like slank og høy som deg i tyve årene. Og den gang var det normalen for meg. Men nå er denne vekten normalen for meg. Så lenge man trener og gjør sitt beste så får folk stoppe å kritisere uansett. 

Poenget mitt med å nevne dette til Stjernestøv var hennes kommentar om at lavere vekt enn din var unormalt, og ps; jeg er - slik jeg har skjønt det - noen år eldre enn deg.

Min kropp endrer seg også med årene, men jeg er fremdeles slank, og det er normalen for meg. Like dumt å stemple slanke som å stemple de som veier mer enn snittet, evt er overvektige, dét var poenget mitt. 

AnonymBruker
47 minutter siden, Kayia skrev:

Poenget mitt med å nevne dette til Stjernestøv var hennes kommentar om at lavere vekt enn din var unormalt, og ps; jeg er - slik jeg har skjønt det - noen år eldre enn deg.

Min kropp endrer seg også med årene, men jeg er fremdeles slank, og det er normalen for meg. Like dumt å stemple slanke som å stemple de som veier mer enn snittet, evt er overvektige, dét var poenget mitt. 

Enig i at det blir feil å kritisere de tynne og. Jeg har selv vært ganske så tynn i 20 årene. Tok meg den gangen nær av å høre at jeg så avmagret ut. Uansett alder så er det ulikt fra person til person hvor mye man veier / hvordan fett er fordelt på kroppen osv. 

Jeg tror stjernestøv uttalte seg litt feil bare uten å mene det slik. 

stjernestøv
2 timer siden, Kayia skrev:

Det var da voldsomt da, beklager så meget Kayia ❤️ 

Trodde det var mer unormalt enn normalt,men kanskje det er vanlig da. Og det var på ingen måte kritikk, misunner de som er sånn jeg :) 

Endret av stjernestøv
Gjest Gargamel

Hvordan jeg ville reagert? Jeg ville vært litt overrasket over manglende folkeskikk. Det er ikke gøy å høre sånt, men det hadde ikke gått veldig inn på meg. Jeg vet hvordan jeg ser ut. 

Jeg overser som regel sånt, men hvis jeg skulle tatt igjen ville jeg heller fokusert på at det var en ufin kommentar. Det er det det handler om. Ikke at partneren er like tjukk. 

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at det blir feil å kritisere de tynne og. Jeg har selv vært ganske så tynn i 20 årene. Tok meg den gangen nær av å høre at jeg så avmagret ut. Uansett alder så er det ulikt fra person til person hvor mye man veier / hvordan fett er fordelt på kroppen osv. 

Jeg tror stjernestøv uttalte seg litt feil bare uten å mene det slik. 

Jeg har aldri tatt meg nær av det, men poenget mitt er at samme prinsipp må gjelde alle - andres kropp har men ikke noe med å kommentere :) See?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...