Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tøffe@

Min hund og jeg ble overfalt av to stykker av den hunderase engang som eierens hadde sluppet fri og eierene var lenge ikke å se. Min hund ( sort chow chow)logret aldri i møte med andre hunder senere. Jeg tenkte lenge at som pensjonist skulle jeg ha to små terriere men jeg ser at det blir for vanskelig for meg å klare med dagens krav til dyrehold som jeg synes er bra for å unngå hjemløse katter. Vi har alle vårt av skyld og ansvar tror jeg både for dyr og mennesker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/449483-edderkopper/page/2/#findComment-3915586
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tøffe@

Dessverre ikke eneste gang jeg har vært innblandet i episode med sinna hunder. Det har vært mange opp gjennom livet. Nå er jeg alene så det er ikke lett å ha ansvar for dyr da jeg har mer usikker tidshorisont i dag selv også og man kan bli syk og jeg har problemer med allergi som nok ikke blir bedre med økt eksponering for hundehår eller katt.  Men jeg synes det er bra at folk virker å ta mye bedre være på dyra sine enn i tidligere tider da det jo var massevis av hjemløse katter og hunder også her til lands. Jeg er så gammel at jeg kan huske det.

Husker jeg som barn var ute i gata og hinket paradis. To unge gutter på hver sin sykkel kommer i full fart med to løse dalmatinere på hver sin side. Ikke gutter fra nabolaget for å si det slik. De to dalmantinerene kom settene etter meg og jeg løp for livet.Kom meg akkurat innafor bestemors port  så jeg kunne bare høre glefser.

Fortalte til bestemor men tror ikke hun helt forstod.

En annen gang var jeg sammen med bestemor og hun stod en stund å snakket med en dame med dalmatiner innenfor et sprinkelgjerde. De snakket sitt og jeg prøver å kontakte hunden gjennom settingen. Skal si den glefset. Men det gikk bra det og.

Min mor var å besøkte en venninne en sen kveld som hadde felles gårdsrom med noen som hadde en sjeferhund. Denne hunden gikk løs på min mor slik at hun måtte til lege. Legen så hun burde anmelde men min mor ville ikke da hun mente hun hadde beveget seg inn på hundens område.

Men det er klart det kan være mye kos med dyr. To småjenter som var på døra her forleden var engasjert i Noas for dyrevelferd og som jeg sa til dem. Det motsatte er ikke bra det heller. Kanskje med folk som setter hund eller katt i sofaene og forer bare med kjeks og sjokolade. Smått med turer og frisk luft også kanskje.  De virket faktisk å tro at det var ikke så ille men.

For mange ensomme kan det bety mye tror jeg derimot. En hund eller katt. Veldig kontktskapende også kan være tror jeg. Blindehunder er sjeldnere å se ute nå enn tidligere synes jeg men det har kanskje med mye biltrafikk og stadig økende fart å gjøre. Mange blir kanskje mye mer isolert enn nødvendig.

Enkelte har jeg sett på TV har edderkopper som kjæledyr tilogmed. Men da er man selvsagt mer interessert i innsekter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/449483-edderkopper/page/2/#findComment-3915596
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Enig også av hensyn til hunden og spesielt nå som fler og fler har hund har jeg inntrykk av. Men mange er jo meget flinke da og nok fin forfølge. Men det følger mye ansvar ved å ha hund eller alt dyrehold selvfølgelig. Det er ofte så mange sider ved saker og ting.

Savner det ikke egentlig jeg altså. Alt blir ofte ikke som man tror og tenker i livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/449483-edderkopper/page/2/#findComment-3915621
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...