Gå til innhold

Kupton om brukerne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker du om brukerne her? Er vi en gjeng med ekstra sårbare individer som ikke takler livet så godt,hva tenker du om oss?Er det noen særlig forskjell på brukerne her og de du daglig møtte på kontoret kvar dag tidligere? Eller er det mye likt?

Anonymkode: e3215...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye likt, men det er en viktig forskjell. I poliklinikken møtte jeg mange som var syke, ble behandlet og ble helt bra igjen. De finner en lite igjen på et slikt nettsted. Her blir det en overrepresentasjon av de som ikke fikk full effekt av behandlingen og av de som fikk flere bivirkninger/tålte bivirkninger dårligere enn gjennomsnittet.

En annen sak har jeg tenkt en del på: Brukerne på dette forum er meget flinke i norsk skriftlig. Da sammenlignet med rapporter jeg leste på sykehuset, men andre forum på nett og ikke minst med FB. Faktisk også sammenlignet med den jevne, norske journalist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang gitt opp noen - hvorfor?

Anonymkode: bf37b...0df

Ja. Fordi de ikke har vært villige til å gjøre det som var nødvendig for å bli bra. Jeg var egentlig ganske streng og krevende slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld
7 minutes ago, kupton said:

Ja. Fordi de ikke har vært villige til å gjøre det som var nødvendig for å bli bra. Jeg var egentlig ganske streng og krevende slik.

Når du sier dette så blir jeg redd og bekymret. Jeg er en veldig krevende pasient, akkurat som et barn. Jeg håper ikke at behandleren min gir meg opp, for da hadde jeg lett mistet håpet. Men samtidig så gir du meg motivasjon til å bli en bedre pasient, en som hører på råd og tips. Så det er bra 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, kupton skrev:

Ja. Fordi de ikke har vært villige til å gjøre det som var nødvendig for å bli bra. Jeg var egentlig ganske streng og krevende slik.

Hvis en virkelig vil bli bra, er en vel villig til å gjøre hva som helst for å bli det (så lenge det er håp/mulig å gjøre noe med det).. 

Anonymkode: bf37b...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

En annen sak har jeg tenkt en del på: Brukerne på dette forum er meget flinke i norsk skriftlig. Da sammenlignet med rapporter jeg leste på sykehuset, men andre forum på nett og ikke minst med FB. Faktisk også sammenlignet med den jevne, norske journalist.

Kanskje fordi det er mange nevrotikere her som føler at alt må være på stell slik at de ikke taper mer ansikt enn de allerede føler at de har gjort.Kanskje også fordi de har sliti hele livet med problemer men følt atv de ihvertfall må være flinke på skolen om ikke annet 

Anonymkode: e3215...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, kupton skrev:

Ja. Fordi de ikke har vært villige til å gjøre det som var nødvendig for å bli bra. Jeg var egentlig ganske streng og krevende slik.

Betyr det at jeg verken har vært villig eller flink nok til å bli bra?

Da lurer jeg på hva mer jeg kan gjøre. Har du noen råd om hva jeg bør gjøre for å bli frisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en virkelig vil bli bra, er en vel villig til å gjøre hva som helst for å bli det (så lenge det er håp/mulig å gjøre noe med det).. 

Anonymkode: bf37b...0df

Ja, hvis en virkelig vil bli bra. Men det er en del som tror de har gjort sitt når de har møtt opp. Resten er opp til behandler.

Så er det de som har motforestillinger mot ethvert forslag terapeuten kommer med.

Når folk var negative til alt jeg foreslo, brukte jeg å si at de ikke var nødt til å gå hos meg. Hvis de ikke hadde noe tro på at jeg kunne tilføre noe positivt, burde de heller gå hos noen annen, f.eks, stikke innom Shell daglig og ta en prat med de som jobbet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Betyr det at jeg verken har vært villig eller flink nok til å bli bra?

Da lurer jeg på hva mer jeg kan gjøre. Har du noen råd om hva jeg bør gjøre for å bli frisk?

Jeg vet ingenting om deg og din jobbing i terapien. Det finnes også de som ikke blir friske tross hardt arbeid både fra pasient og terapeut. Ved flere lidelser med klart organisk grunnlag er det storparten som ikke blir helt bra som f. eks bipolar lidelse, schizofreni, ADHD, asperger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
5 minutter siden, kupton skrev:

Jeg vet ingenting om deg og din jobbing i terapien. Det finnes også de som ikke blir friske tross hardt arbeid både fra pasient og terapeut. Ved flere lidelser med klart organisk grunnlag er det storparten som ikke blir helt bra som f. eks bipolar lidelse, schizofreni, ADHD, asperger.

Jeg blir i alle fall ALDRI bra. Har gitt opp nå. Men det er nok ingenting "organisk" som feiler meg uansett, selv om det påstås at jeg har bp. Jeg er nok helker bare en vedvarende ustabil drittkjerring som ikke feiler annet enn meg selv. 

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kupton skrev:

Jeg vet ingenting om deg og din jobbing i terapien. Det finnes også de som ikke blir friske tross hardt arbeid både fra pasient og terapeut. Ved flere lidelser med klart organisk grunnlag er det storparten som ikke blir helt bra som f. eks bipolar lidelse, schizofreni, ADHD, asperger.

Jeg har stort sett alltid vært lydhør, gjort hjemmelekser og jeg har prøvd så godt jeg kan å følge de rådene jeg har fått. Jeg har aldri drevet med rus. Har hatt en svært ødeleggende oppvekst + +.  Er bipolar med psykose og Kompleks PTSD.  

Er i dag veldig mye bedre enn da jeg kom i psykiatrien første gang og har en rekke innleggelser på lukket avdeling. Mange år siden siste innleggelse. Håper ennå at jeg kan bli enda bedre, men tror ikke jeg kan bli helt frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg har stort sett alltid vært lydhør, gjort hjemmelekser og jeg har prøvd så godt jeg kan å følge de rådene jeg har fått. Jeg har aldri drevet med rus. Har hatt en svært ødeleggende oppvekst + +.  Er bipolar med psykose og Kompleks PTSD.  

Er i dag veldig mye bedre enn da jeg kom i psykiatrien første gang og har en rekke innleggelser på lukket avdeling. Mange år siden siste innleggelse. Håper ennå at jeg kan bli enda bedre, men tror ikke jeg kan bli helt frisk.

Du er nok ikke en av de Kupton ville gitt opp.. 

Anonymkode: bf37b...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok ikke en av de Kupton ville gitt opp.. 

Anonymkode: bf37b...0df

Håper virkelig ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Håper virkelig ikke det.

Hvorfor tror du at han kanskje ville gitt opp en som jobber så bra som deg, noe du også viser her på dol at du gjør? Du gjør jo fremskritt. Det er litt underlig at du tror at du er en kupoton ville gitt opp når du vet hvor hard du jobber i terapien.  Det er jo stikk motsatt av det han svarte.. 

Anonymkode: bf37b...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har alle vårt i dag.

Anonymkode: 3dc9e...8a7

Hvorfor etterligner du tøffe?

Anonymkode: e3215...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at han kanskje ville gitt opp en som jobber så bra som deg, noe du også viser her på dol at du gjør? Du gjør jo fremskritt. Det er litt underlig at du tror at du er en kupoton ville gitt opp når du vet hvor hard du jobber i terapien.  Det er jo stikk motsatt av det han svarte.. 

Anonymkode: bf37b...0df

Er trøtt og sliten nå pluss at jeg har vært alt for mye for meg selv den siste tiden. Da har tankene lett for å surre det litt til.  Gammel lærdom om at jeg ikke er eller gjør noe bra nok, tyter nok lettere frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, emilie321 skrev:

Er trøtt og sliten nå pluss at jeg har vært alt for mye for meg selv den siste tiden. Da har tankene lett for å surre det litt til.  Gammel lærdom om at jeg ikke er eller gjør noe bra nok, tyter nok lettere frem. 

Vet hvordan det er.. 

Anonymkode: bf37b...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...