Gå til innhold

Hvor ofte er du ute og handler du matvarer?

Hvor ofte er du ute og handler du matvarer?  

6 stemmer

1. 1. Hvor ofte er du ute og handler du matvarer?

• Daglig
      3
    • En gang i uken
      1
    • Annenhver uke
      0
    • En gang i måneden
      0
    • Handler i stort hvert semester eller halvårlig
      0
    • Når jeg trenger
      2
    • Får hjelp av andre til matstellrt
      0
    • Bare så sjelden jeg kan
      0
    • Vet ikke fører ingen rutebok eller oversikt og husker ikke så nøye.
      0
  2. 2. Hva er din alder?

• Under 18 år
      0
    • 18- 25
      0
    • 25- 40
      1
    • 40- 60
      3
    • 60 +
      2

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 24. juli 2019, 12:18

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

32 minutter siden, Tøffe@ skrev:

Kanskje ikke noe problem for noen. Absolutt alle ordner seg på nett?

Vi har nylig blitt samboere og siden dette er første arbeidsuka etter ferien har vi innført noe vi tror og håper skal bli en ny og god vane - nemlig ukesmenyer! Vi setter opp menyen for kommende uke og lager en handleliste over det vi trenger til den (en del ting har vi jo i skap og fryser) og handler en gang i uka. Om vi går tomme for noe eller trenger mer frukt f.eks. så blir det handlet, men vi slipper at vi plutselig ikke har noe vesentlig til den planlagte middagen og slipper derfor å pese bort på butikken i hytt og pine.

Det er ikke primært for å spare penger, men for å gjøre det enklere å finne på sunne og gode middager. :) Vi sjekker etter middagen hva vi skal ha dagen etter og tar ev. opp fra fryseren og legger i kjøleskapet så det er tint og klart til neste dag.

Har lastet ned en app til begges mobiler hvor vi oppdaterer handlelisten i løpet av uka, slik at begge til enhver tid vet hva vi trenger og kan tilføye eller fjerne. Her har vi også lagt inn menyene slik at vi kan føre på om vi finner en oppskrift eller får lyst på noe.

Endret av Lillemus

Annonse

AnonymBruker
36 minutter siden, Tøffe@ skrev:

Absolutt alle ordner seg på nett?

Nei, har aldri handlet mat på internett, høres tungvindt ut for meg, men bor i (stor)by da så er mange butikker i kort avstand å gå :) 

Anonymkode: c7b0e...b62

Gjest Tøffe@
36 minutter siden, laban skrev:

Jeg savner alternativet "noen ganger i uka". Dessuten synes jeg husstandens størrelse (antall voksne og barn) er mer relevant enn alderen på den som svarer.

Veldig enig  ,men med det verktøyet " vi har" er det vanskelig å krysskorrelere. Men det er mulighet til 3 spørsmål ganske riktig. Så det burde vært gjort. Absolutt feil og mangler i spørsmålstillinger min.

Man kan få inntrykk når man er i butikken at mange driver å handler på nett og lar butikken plukke varer og kjøre hjem til en. Men jeg hørte at kostnadene ved ordningen var høye og at de hadde vansker med å tjene nok til at der var noe lønnsomhet.

Passer ikke for alle tror jeg. De har kanskje barnebarn eller oldebarn som gjerne bidrar med litt handling når det trengs. Det vil vel være befolkningsammensetning og rådende kultur og sammfunnsforhold som til enhver tid er bestemmende eller influert sterkt. Vanskelig å si hva som virker på hva når det gjelder forbruk og konsum synes jeg.

AnonymBruker
2 timer siden, Tøffe@ skrev:

Kanskje ikke noe problem for noen. Absolutt alle ordner seg på nett?

Et av svaralternativene er: "Handler i stort hvert semester eller halvårlig". Kjenner du noen som handler matvarer hvert halvår? Mener du eldre eller på ulike måter hemmet fra å komme ut døren? For om du strever såpass med å få handlet blir jeg bekymret for deg.

Anonymkode: ae135...7c1

Gjest Tøffe@
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et av svaralternativene er: "Handler i stort hvert semester eller halvårlig". Kjenner du noen som handler matvarer hvert halvår? Mener du eldre eller på ulike måter hemmet fra å komme ut døren? For om du strever såpass med å få handlet blir jeg bekymret for deg.

Kjære deg. Det er ingen grunn til det i mitt tilfelle eller tilstand men kanskje  andre. Man leser så mye i dag.

Jeg tenkte kanskje noen studenter var " blant oss" og studentøkonomi skal ofte rekke til veldig mye. Husker selv jeg kjøpte inn pasta i store mengder og " tæret" på dette utover semesteret. Mange studenter spiser kanskje i studentkantina og går ikke ærend og handler matvarer annet enn for foreldre og besteforeldre kanskje  når de er hjemme eller om de bor hjemme i frukthagen  kanskje.

Men kanskje litt dumt innfall. Jeg ser den.

AnonymBruker
6 minutter siden, Tøffe@ skrev:

Kjære deg. Det er ingen grunn til det i mitt tilfelle eller tilstand men kanskje  andre. Man leser så mye i dag.

Jeg tenkte kanskje noen studenter var " blant oss" og studentøkonomi skal ofte rekke til veldig mye. Husker selv jeg kjøpte inn pasta i store mengder og " tæret" på dette utover semesteret. Mange studenter spiser kanskje i studentkantina og går ikke ærend og handler matvarer annet enn for foreldre og besteforeldre kanskje  når de er hjemme eller om de bor hjemme i frukthagen  kanskje.

Men kanskje litt dumt innfall. Jeg ser den.

Bra ble litt lettet nå 🙂 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...