Gå til innhold

Finnes der " historiske sitat" som du bare husker?

Anbefalte innlegg

Gjest Tøffe@

" Man kan ikke leve på luft og kjærlighet" . Det er bevingede ord som falt i en situasjonen i familien tror jeg. Ikke alltid lett å skille mellom hva som er lest i bøker, blader og aviser( trykte skrift er kanskje bedre ord?) og hva som kanskje er hørt på forelesning eller foredrag eller bare familien i bilen som står og venter i trafikk eller i hverdagslivet forøvrig.

Et annet : " Av måneskinn gror det ingenting" ( forfatter T. Nederås tror jeg)

Vanskelig å si hva som " fester seg i et menneskesinn" i grunn. Lettere med roboter kanskje.

Men har du noen sitater fremme i panna i øyeblikket og vil dele så mottas med takk.😊

Fortsetter under...

AnonymBruker

Correlation Does Not Imply Causation

korrelasjon medfører ikke kausalitet. Dette og et par andre vanlige feilslutninger gjør at politikere rundlurer velgere, og trolig får en mer slu og dårlige/falske politikere, enn om folket ville sett gjennom slike feilslutninger

Det er en korrelasjon mellom iskremsalg, og hainangrep. Men det betyr ikke nødvendigvis at om politikere forbyr iskrem, så vil hainagrepene gå ned. Ved å misbruke forskning og statistikk og diverse logiske feilslutninger kan en virke overbevisende i mange tilfeller dessverre, for velgere som ikke klarer å se gjennom slikt (ofte er det mer komplisert enn iskrem og hainagrep altså og vanskeligere å gjennomskue for utrente øyer)

Anonymkode: e3a66...d06

Annonse

Gjest Tøffe@

Du har nok helt rett i det ,men det er jo en vei fra politikeren gjennom media og ting kan kanskje tas litt ut av sammenheng i salgsøyemed liksom. Dette vet jo de fleste lesere om tror jeg men det kan være så mange grunner til at man allikevel kjøper en avis.

I vår tid synes jeg også språket er i mye endring og det gjør.nok sitt til misforståelser. Det går mye i "svorsk :i våre dager.

Gjest Gargamel

"Du skal ikke frykte døden. Når døden er, er ikke du, og når du er, er ikke døden."

-Epikur

Kombinert med:

"Ta for deg mens du kan" 

-Egil Hegerberg 

Ok, den siste var litt tull, men faren min sa at jeg skulle leve som om "alt kom an på meg selv". Det festet seg veldig av en eller annen grunn. Kan vel knapt kalles historisk.

Mer genuint historisk sus:

"Enten er dere med oss, eller så er dere mot oss" 

Bush jr.

Det var litt sjokk for meg i nær fortid å se en vestlig leder bruke sånn retorikk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...