Gå til innhold

Tenker du mye på Miljøkrisa.

Anbefalte innlegg

Gjest Tøffe@

Jeg hørte på radio om en person som hadde fått påvist miljøpsykose.

Hva man legger i disse ordene kan kanskje være så forskjellig. Enkelte tenker kanskje mest på konsekvenser eller skadevirkninger og andre mer på de beste løsninger og atter andre tenker på tap i rene penger. Mens andre altså tenker sykdom på mennesker.

En uvant verden.

Har dere merket noe til alle disse tingene man hører stadig mer om i nyhetsbulletenger og korte glimt på nett. Men dere har kanskje barn eller barnebarn eller oldebarn som har begynt å studere disse tingene. Det er jo mye å velge på i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/449681-tenker-du-mye-p%C3%A5-milj%C3%B8krisa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Tøffe@ skrev:

Jeg hørte på radio om en person som hadde fått påvist miljøpsykose.

Ja jeg tenker ganske mye på eget fotavtrykk, og prøver å redusere dette. Jeg kommer imidlertid aldri til å få miljøpsykose. Syns det høres ut som en rar diagnosebenevnelse, og tenker vel at det egentlig er en klassisk psykose det er snakk om.  

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg tenker mye på det, men må innrømme at det er mer en politisk/teknologisk utfordring jeg trigger på enn frykt.

Det er vanskelig å formidle hva jeg tror om fremtiden. Jeg tror på projeksjonene til IPCC. Man havner fort i en av to båser: De som avviser problemet fullstendig og de som tror jorden blir ulevelig. Det finnes et stort rom mellom de ytterpunktene, og jeg befinner meg der et sted.

(Miljøpsykose høres ut som en fjollediagnose.) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...