Gå til innhold

Respekt for de eldre når de eldre ikke viser respekt !?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan skal man forholde seg til respektløse mennesker fra ( familie/ slekt) ? 

Hær snakker vi ikke om en 80 år gammel dame, men 25-30 åringer. ( jeg er 19 år) 

Sier jeg ifra om at jeg blir såret så svare de ( du er butt hurt) tåler ingenting osv  

Behandler jeg de på samme måte så får jeg dette til svar: DU MÅ RESPEKTERE DE SOM ER ELDRE ENN DEG SELV! Nå er du respektløs! 

Holder jeg kjeft: Så sier de ting de vet sårer  og provoserer meg. 

Vi bor i samme bygd og jeg får ikke fred! Låser jeg ytterdøra så banker de bare på og roper utenfor huse mitt at jeg må slippe de inn. 

De sier aldri noe positivt til meg, bare kritikk hær og kritikk der.  What to do ? 

Hvordan forholde seg til de på en best mulig måte ? 

Anonymkode: 62a5d...6d6

Fortsetter under...

Må virkelig si dette handler om manerer. God gammeldags folkeskikk. Høres ut som dere alle kunne ha lært dere respekt. Syns det er latterlig oppførsel av de og skjønner det må være frustrerende og sårende. Men kanskje du kan heve deg over deres oppførsel? Vise dem at alder har ingenting å si. Folk som er respektløs har jo uten tvil noen problemer og det å behandle de med respekt tilbake gjør at de rett og slett vil føle seg latterlig, da eller senere. Og selv om det krever mye av å bare " kill them with kindness" så vil du uten tvil være stolt av deg selv. 

AnonymBruker

Enkelte må ha det veldig greit som kan være slik. Kanskje du kan ta det opp med  din mor.

Ble selv mobbet i barndommen av en godt voksen såkalt tante som vistnok var min gudmor. Sånt faller tilbake på dem selv. Bare å heve seg over og overse. Når man blir voksen trenger man ikke ha noe kontakt da bestemmer man selv.

Anonymkode: fdffd...8d0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...