Gå til innhold

amme to barn?


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei!

Jeg ammer barnet mitt to ganger om dagen, i forbindelse med soving(sovner ikke med det, men er som kos før han skal sove). Nå er jeg gravid igjen, og lurer på en del ting. Når bør jeg venne den eldste av med pupp, slik at han ikke blir sjalu når den nye babyen kommer?

Har lest eller sett en plass en dame som tandem-ammet sine barn. Kan dette være en løsning? Vil den nye babyen få det den trenger da?

Har ammet en stund nå, og tanken har slått meg at jeg ikke vil amme lengre. Og kanskje vil velge og ikke amme den nye babyen. Men det er enda en stund til så jeg har bestemt og ta det som det kommer.

Er det noen ekstra vitaminer jeg bør ta nå til fosteret, siden jeg ammer mens jeg er gravid?

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i samme situasjon som deg.

Jeg kommer til å slutte å amme lillebror i god tid før den nye babyen kommer. Ut fra erfaringen med storebror glemmer de puppen ganske raskt, så jeg slutter nok 4 måneder før fødselen, og regner med at det skal holde i massevis. Lillebror er da 15 måneder, så han kan godt klare seg uten pupp.

Jeg orker ikke tanken på tandem-amming, og er nå møkklei av hele greia.

Men jeg vet at når babyen kommer, vil jeg gå på med amming igjen. Det er ikke noe problem å amme en baby, men når barnet blir stort og begynner å gå, blir det ihvertfall nok for meg.

Jeg har ikke fått beskjed om å spise noe spesielt pga. at jeg ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...