Gå til innhold

Jeg har søkt om psykisk hjelp! Jeg har det vondt!

Anbefalte innlegg

Jeg skal til legen og få henvisning videre, jeg skal få noen å snakke med om alt det vonde. I utgangspunktet har jeg posttraumatisk stresslidelse, men behandlingen er avsluttet hos psykolog (gikk der i 3 år og de så at det ikke var hensiktsmessig å fortsette da det ikke ble observert noen fremgang av særlig betydning). 

Min eneste mulighet er vel da psykiatrisk sykepleier, da? Eller? 

Problemet er: Jeg lider, og har slitt mye med angst. Å overleve eller få bedre gode enn vonde dager er en kontinuerlig kamp for meg. Jeg jobber med det hver eneste dag. Jeg har vært flink, stått på og var inne i en god periode!

Men så har du ting utenfra du ikke kan kontrollere, som f.eks. nå så har vi en mobbesak på skolen der mitt barn er involvert (det vil si er et offer for en mobber). Vi foreldre latterliggjøres, av både mobberens foresatte og andre, og det er en svært, svært vanskelig sak. 

Min reaksjon på dette er sammenbrudd. Gråt, en overveldende følelse av at alt går "til helvete", jeg får svekket hukommelse; glemmer viktige ting, avtaler, glemmer å gjøre ting sånn som de skal gjøres. Må skrive lapper og notater, sette på alarmer. Jeg får fysiske symptomer på stresset (svimmelhet), kjører handlevogna inn i ting i butikken, går på dørkarmer, mister ting i gulvet og jeg spiser og sover dårlig. 

Men jeg har ikke rett på timer på dps! Jeg er utskrevet, og er i en periode der jeg er nødt til å klare meg selv en stund. MED beskjed om å kontakte lege om det blir for tøft - noe det absolutt er nå. 

Jeg trenger egentlig noen å snakke med. Er det noen som har vært i samme båt eller vet hva jeg snakker om her? 

Anonymkode: d4787...34c

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...