Gå til innhold

Greta Thunberg - Er dette greit ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, jensemann skrev:

Gretha sier i hvertfall selv at hun står helt alene om dette, uten foreldre eller andre som støtter henne, eller pusher henne frem. Altså at ingen bruker henne.

Noe annet er dog om hun bør ha fått lov av foreldrene å drive det så langt. Hun er jo ikke myndig, og de burde blant annet ha nektet henne i å dra med seilbåt til USA alene. De må beskytte henne mer.

Hun dro ikke alene i en seilbåt, hun var sammen med 6 voksne. Ikke myndig nei, likevel gammel nok til å sette barn til verden. Det er kanskje ikke henne vi bør diskutere i det hele tatt men det hun snakker om https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/pLXxl6/en-polariserende-klimaheltinne

 

Anonymkode: c6e35...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, jensemann skrev:

Gretha sier i hvertfall selv at hun står helt alene om dette, uten foreldre eller andre som støtter henne, eller pusher henne frem. Altså at ingen bruker henne.

Noe annet er dog om hun bør ha fått lov av foreldrene å drive det så langt. Hun er jo ikke myndig, og de burde blant annet ha nektet henne i å dra med seilbåt til USA alene. De må beskytte henne mer.

Det er ingen i verden som står helt alene om noe sånt. Det er sikkert mange 16-åringer som har lyst til å tale for FN, men bare det at voksne slipper henne til gjør at man kan spørre om hun blir brukt. Hun får åpenbart hjelp til språket og praktiske ting rundt seiltur og søksmål. Hun plasserer seg midt i skuddlinjen og blir utsatt for stygge personangrep. Man kan ikke bare skylde på fienden hvis man lar barn delta i krigen og de blir skadd.

Jeg er mye mer usikker enn jeg fremstår her. Meningene mine vingler frem og tilbake som vanlig. Det kan hende hun får så mye støtte, og er så sikker i sin sak at det tar brodden av motbøren. Det er ikke sikekrt det er verre enn å bli popidol eller filmstjerne i ung alder for eksempel. Noen takler det helt fint. Andre takler det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden i går har jeg lest det mest spekulative og styggeste noen noensinne har twitret. Kari Jackesson greier faktisk å overgå Trumph spør du meg. Tenk å klikke «publiser» etter å ha skrevet (i ettertid rettet til gjenfortalt) følgende om en 16-åring: «She is to self-righteousness and self-satisfaction what Mozart was to music, an astonishing youthful prodigy. Unlike Mozart, however, she is a very unattractive child, the sheer grimness of her humourless puritanism inscribed on her face for all to see.»

Jeg blir målløs. Er det noen som bør beskyttes mot seg selv er det denne såkalte trimdronningen.  

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

Siden i går har jeg lest det dummeste og styggeste noen noensinne har twitret. Kari Jackesson greier faktisk å overgå Trumph spør du meg. Tenk å klikke «publiser» etter å ha skrevet (i ettertid rettet til gjenfortalt) følgende om en 16-åring: «She is to self-righteousness and self-satisfaction what Mozart was to music, an astonishing youthful prodigy. Unlike Mozart, however, she is a very unattractive child, the sheer grimness of her humourless puritanism inscribed on her face for all to see.»

Jeg blir målløs.

 

Jepp. Og hun skjønner ikke hva som er feil med å skrive det heller. Der forsvant den siste respekt jeg måtte for KJ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kayia skrev:

Siden i går har jeg lest det mest spekulative og styggeste noen noensinne har twitret. Kari Jackesson greier faktisk å overgå Trumph spør du meg. Tenk å klikke «publiser» etter å ha skrevet (i ettertid rettet til gjenfortalt) følgende om en 16-åring: «She is to self-righteousness and self-satisfaction what Mozart was to music, an astonishing youthful prodigy. Unlike Mozart, however, she is a very unattractive child, the sheer grimness of her humourless puritanism inscribed on her face for all to see.»

Jeg blir målløs. Er det noen som bør beskyttes mot seg selv er det denne såkalte trimdronningen.  

 

Hæh? Er det mulig å poste noe sånt?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, frosken skrev:

Hæh? Er det mulig å poste noe sånt?!?

Det er galskap. Det onde i meg får lyst til å poste hva jeg syns om hennes utseende, men man synker selvfølgelig ikke ned på et sånt bunn-nivå!😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun må ha noe veldig imot Thunberg.'

 

Anonymkode: 59452...112

Så det hun sier er at denne 16-åringen ikke er normal fordi hun ikke er 170 cm, ikke bruker sminke, ikke har pupper, ikke har hairextensions, eller ikke har vanlige klær? 

Fy... Dette er lavmål av KJ! 😡

Anonymkode: 1b70b...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun må ha noe veldig imot Thunberg.'

Anonymkode: 59452...112

"...castet til rollen".

Retorisk på nivå med måten de bruneste partiene respektløst pleier å forsøke definere virkeligheten på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen med seilbåt var et "stunt" for å få enda mer fokus på Greta Thunberg. Tror det meste handler om penger. 
Det er greit at jenta har interesse for klima, men dette heller mer mot det sykelige. Kan ikke si noen annet enn stakkars unge.

Anonymkode: 632e7...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit at jenta har interesse for klima, men dette heller mer mot det sykelige.

Har sett talen hennes først nå, og det er helt åpenbart at jenta sliter med vrangforestillinger. Dette er sykelig, og skam på dem som drar nytte av henne fordi hun har lett for å engasjere seg sterkt i ting på grunn av diagnosen sin. 

Anonymkode: 1b70b...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det første pisset KJ har kommet med. Hun har nok noe imot både Greta og asperger. Selv vet jeg ikke helt hva jeg mener om Greta, hun virker en smule fanatisk. Noen burde kanskje fortalt henne at dette slett ikke er den første "masseutryddelsen" på denne kloden. Jorda og klimaet er i konstant endring, sånn har det alltid vært. Og foreløpig er det vel ikke så mange som lider og det er ihvertfall ikke mange arter som har blitt utryddet pga klimaendringer.

Jeg klarer heller ikke la være å tenke hva hun selv gjør for klimaet. Hun nyter vel godt av utslippene hun også. Jeg savner en handlingsplan. Det hjelper liksom ikke bare å sitte og syte over at ingen andre finner opp kruttet. Også er jeg ganske spent på hvordan hun har tenkt å komme seg tilbake fra amerika. Dukker det på mystisk vis opp en ny seilbåt? Jeg ble egentlig litt skuffa over talen hennes. Det eneste hun formidlet er at hun er veldig redd. Og jeg tenkte som AB over her, dette er sykelig. Jenta lider unødig, og folk hauser henne opp istedenfor å prøve å roe henne ned.

https://forskning.no/evolusjon-geofag-klima/kronikk-jordens-klima-og-liv-pa-geologisk-tidsskala/1182577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Kayia skrev:

Siden i går har jeg lest det mest spekulative og styggeste noen noensinne har twitret. Kari Jackesson greier faktisk å overgå Trumph spør du meg. Tenk å klikke «publiser» etter å ha skrevet (i ettertid rettet til gjenfortalt) følgende om en 16-åring: «She is to self-righteousness and self-satisfaction what Mozart was to music, an astonishing youthful prodigy. Unlike Mozart, however, she is a very unattractive child, the sheer grimness of her humourless puritanism inscribed on her face for all to see.»

Jeg blir målløs. Er det noen som bør beskyttes mot seg selv er det denne såkalte trimdronningen.  

 

Helt sykt av en voksen å skrive om en så ung person. Er jo rene mobbingen det. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Trine skrev:

Det er ikke det første pisset KJ har kommet med. Hun har nok noe imot både Greta og asperger. Selv vet jeg ikke helt hva jeg mener om Greta, hun virker en smule fanatisk. Noen burde kanskje fortalt henne at dette slett ikke er den første "masseutryddelsen" på denne kloden. Jorda og klimaet er i konstant endring, sånn har det alltid vært. Og foreløpig er det vel ikke så mange som lider og det er ihvertfall ikke mange arter som har blitt utryddet pga klimaendringer.

Jeg klarer heller ikke la være å tenke hva hun selv gjør for klimaet. Hun nyter vel godt av utslippene hun også. Jeg savner en handlingsplan. Det hjelper liksom ikke bare å sitte og syte over at ingen andre finner opp kruttet. Også er jeg ganske spent på hvordan hun har tenkt å komme seg tilbake fra amerika. Dukker det på mystisk vis opp en ny seilbåt? Jeg ble egentlig litt skuffa over talen hennes. Det eneste hun formidlet er at hun er veldig redd. Og jeg tenkte som AB over her, dette er sykelig. Jenta lider unødig, og folk hauser henne opp istedenfor å prøve å roe henne ned.

https://forskning.no/evolusjon-geofag-klima/kronikk-jordens-klima-og-liv-pa-geologisk-tidsskala/1182577

Jeg mener det samme som deg om at Greta er en smule fanatisk.  Men det er lett å være fanatisk i den alderen. Det er derfor jeg mener at hun burde være myndig før hun uttalte seg. Og at hun burde vernes mer i fra dette. Hun er jo veldig sint og gråter osv foran kamera. Fint med følelser men jeg mener at hun er litt fanatisk grunnet alder.  I hennes alder så hadde vi oppgaver på skolen om forurensning. Og det var lett å katastrofetenke og tro at jorden skulle gå under om kort tid. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sett talen hennes først nå, og det er helt åpenbart at jenta sliter med vrangforestillinger. Dette er sykelig, og skam på dem som drar nytte av henne fordi hun har lett for å engasjere seg sterkt i ting på grunn av diagnosen sin. 

Anonymkode: 1b70b...a73

Denne såkalte bekymringen din for Thunberg er egentlig bare ønske om  å diskreditere henne for å få henne til å holde kjeft. 

Rart hvordan gubber av begge kjønn plutselig ble til eksperter fra BUP. 

Anonymkode: defbd...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne såkalte bekymringen din for Thunberg er egentlig bare ønske om  å diskreditere henne for å få henne til å holde kjeft. 

(...)

Anonymkode: defbd...0b7

Er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thebutterfly skrev:

Helt sykt av en voksen å skrive om en så ung person. Er jo rene mobbingen det. 

Enig.

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor dere (fortsetter å) diskutere Greta Thunberg. Minner mest om folk som diskuterer slipset/ kjolen/ vekten etc til politikere og nyhetsopplesere istede for å lytte til hva de formidler og diskutere sak. Anbefaler folk å vende blikket mot sak. Les FNs klimarapport som kom i går, og bruk heller energi på å diskutere sak istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...