Gå til innhold

Greta Thunberg - Er dette greit ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er kanskje litt for miljøskada av psykiatrien? 

Anonymkode: defbd...0b7

Overhodet ikke! Jeg forsøker å bevare miljøet i psykiatrien, men er ikke skada. ;)

Anonymkode: 1b70b...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er (som vanlig) litt ambivalent, jeg forstår ofte begge parter / sider og klarer ikke helt bli enig med meg selv hva jeg mener. Derfor styrer jeg gjerne unna debatter som blir veldig polariserte. 

Men jeg er enig i mye av det som står her:
https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/wPXkm1/Kriseforstaelse-utloser-handling-Haploshet-utloser-resignasjon-Klimaet-trenger-det-forste--Trine-Eilertsen?xtatc=INT-38-[4]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Thebutterfly skrev:

Og selv om jeg selv er veldig miljøbevisst så er jeg ikke hysterisk selv om jeg ser at mange andre ikke er det. Det nytter ikke med hysteri.

Du går ha meg unnskyldt Butterfly, men jeg syns det grenser mot det komiske at du - av alle her på dol - sier dette om hysteri.

Dette er mitt siste innlegg om GT her på dol, og jeg velger å avslutte denne meningsløse diskusjonen om GT. Med hennes egne betraktninger om dette sidesporet - man kan ikke bruke energi på folk som klager og sutrer om ting de ikke vet noe om:

– Det er så klart irriterende at folk bruker tiden sin på det, når de kan gjøre nytte i stedet. Men det kommer alltid til å være mennesker som finner noe å klage på, og hvis de ikke finner noe, så finner de på noe, sier hun.

Hun mener at det ikke er noe poeng i å prøve og motsi kritikerne.

– Hvis jeg hadde brukt all min tid på å svare på rykter og konspirasjonsteorier og si at dette ikke er sant for å forsvare meg, så hadde de fremdeles fortsatt, sier Greta Thunberg.

https://www.tv2.no/a/10871639/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kayia skrev:

Du går ha meg unnskyldt Butterfly, men jeg syns det grenser mot det komiske at du - av alle her på dol - sier dette om hysteri.

Dette er mitt siste innlegg om GT her på dol, og jeg velger å avslutte denne meningsløse diskusjonen om GT. Med hennes egne betraktninger om dette sidesporet - man kan ikke bruke energi på folk som klager og sutrer om ting de ikke vet noe om:

– Det er så klart irriterende at folk bruker tiden sin på det, når de kan gjøre nytte i stedet. Men det kommer alltid til å være mennesker som finner noe å klage på, og hvis de ikke finner noe, så finner de på noe, sier hun.

Hun mener at det ikke er noe poeng i å prøve og motsi kritikerne.

– Hvis jeg hadde brukt all min tid på å svare på rykter og konspirasjonsteorier og si at dette ikke er sant for å forsvare meg, så hadde de fremdeles fortsatt, sier Greta Thunberg.

https://www.tv2.no/a/10871639/ 

For deg så virker det som om Greta er et unikt menneske. Som en gud.  Men jeg mener at det finnes mange mennesker som ville fremført bedre enn henne. 

Og fortelle noe om hva du tror om min personlighet og om at jeg virker hysterisk henger ikke på greip i tråden. Hva du synes om meg henger ikke på greip i denne debatten i det hele tatt. Du får akseptere at jeg har en annen mening enn deg om Thunbergs fremføring for verden. 

Vi som kritiserer mener at hun gjør en for dårlig jobb i sin fremføring på scenen. Det må vi få mene. Men tror Thunberg takler dårlig kritikk. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jensemann
1 time siden, Thebutterfly skrev:

Og fortelle noe om hva du tror om min personlighet og om at jeg virker hysterisk henger ikke på greip i tråden. Hva du synes om meg henger ikke på greip i denne debatten i det hele tatt.

Enig. Her gjør jo Kayia seg selv til en som snakker person og ikke sak, og gjør seg dermed lik dem hun kritiserer for å gjøre det samme om Thunberg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jensemann skrev:

Enig. Her gjør jo Kayia seg selv til en som snakker person og ikke sak, og gjør seg dermed lik dem hun kritiserer for å gjøre det samme om Thunberg. 

Det er riktig. Kayia gjør seg til en som snakker person og ikke sak. Hun gjør seg lik dem hun kritiserer for å gjøre det samme om Thunberg. Kayia takler nok dårlig at andre har andre meninger enn henne selv. Og dermed så beveger hun seg ut av sak og over på å snakke om sin personlige mening om meg som person for å finne argumenter om at jeg er "rar" som ikke synes noe om Thunbergs "rockeshow" som man kan kalle det. Kayia kommer nok med nok en "skarp personlig kommentar til meg videre nå. Men Thunbergs hissige scene i New York har ingenting med min personlighet å gjøre. 

Thunberg har selv stillt seg offentlig i å bli diskutert når hun entrer scenen.  Er alltid noen som ikke er enig i alt rundt fremførelsen osv. Det er som politikk. Så Kayia må fint akseptere andres syn på fremførelsen til Thunberg uten å gå til personangrep. 

 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...