Gå til innhold

Jeg oppfyller kriterene for å få Asperger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og er redd jeg ikke kan fungere i det hele tatt til slutt. Jeg klarer ikke å skille mellom hva som skyldes Asperger og hva som skyldes evt.traumer eller personligheten :( men dette er en diagnose som uten tvil forfølger meg... jeg passer ikke inn der jeg vil passe inn. 
Det er bare rett og slett  noe i meg som ikke fungerer helt. 

Anonymkode: d9216...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du slutter jo ikke å fungere selv om du får diagnosen. Du fungerer slik du gjør både før og etter diagnose er satt. Så da må du jobbe med hvordan din fungering er, hvor det å vite diagnose kan hjelpe deg til å forstå hvorfor ting er som de er og hva du kan gjøre for å bedre situasjonen. 

Jeg har også den diagnosen, og selv om den har gjort meg mer sårbar i forhold til psykiske lidelser generelt så er det de andre psykiske lidelsene jeg har pluss traumer som gjør at jeg fungerer så dårlig som jeg gjør. Hadde kanskje ikke blitt så dårlig som jeg har blitt hvis jeg ikke hadde diagnosen. Kanskje hadde livet mitt blitt helt annerledes helt fra jeg var barn, men hvilken nytte har det å tenke på det? Ingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Glitter skrev:

Men du slutter jo ikke å fungere selv om du får diagnosen. Du fungerer slik du gjør både før og etter diagnose er satt. Så da må du jobbe med hvordan din fungering er, hvor det å vite diagnose kan hjelpe deg til å forstå hvorfor ting er som de er og hva du kan gjøre for å bedre situasjonen. 

Jeg har også den diagnosen, og selv om den har gjort meg mer sårbar i forhold til psykiske lidelser generelt så er det de andre psykiske lidelsene jeg har pluss traumer som gjør at jeg fungerer så dårlig som jeg gjør. Hadde kanskje ikke blitt så dårlig som jeg har blitt hvis jeg ikke hadde diagnosen. Kanskje hadde livet mitt blitt helt annerledes helt fra jeg var barn, men hvilken nytte har det å tenke på det? Ingen. 

Men jeg var godt i gang med noe, men aspergersen hindrer fra det og. Det er bare kjedelige dører åpne når man har asperger

Anonymkode: d9216...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg var godt i gang med noe, men aspergersen hindrer fra det og. Det er bare kjedelige dører åpne når man har asperger

Anonymkode: d9216...f28

Jeg orker ikke tenke slik som deg. Du tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...