Gå til innhold

Logg av dol, og logg på igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vil du få en liste over nye regler du må godta for å kunne bruke forumene. 

For min del ble det litt mye forandringer i forhold til hvordan det var inntil ganske nylig, så jeg trekker meg herved ut. 

Anonymkode: 8a130...080

Hva er endret?

Anonymkode: dbc2e...541

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er endret?

Blant annet at det ikke under noen omstendighet er lov å snakke om medisiner og råd når det gjelder det. Ikke er det heller lov til å gi uttrykk for selvmordstanker, og ikke er det lov å angre innleggene sine og få dem fjernet. Alt dette var lov inntil nå.

De kunne markert det nye slik at folk ikke måtte lese gjennom hele, men jeg kan gjøre det for dem ;) 

NYTT:

Det er ikke lov å reklamere for varer og tjenester, også når disse er gratis. Du kan heller ikke spre affiliatelenker eller lignende. Å lenke til sin private blogg er ok hvis lenken har relevans til tråden.

Man kan ikke regne med å få noe slettet. Vi sletter kun innlegg som bryter med reglene eller som inneholder svært gjenkjenelig innhold. Det er ikke tillatt å misbruke rapporteringsfunksjonen ved å ønske innlegg fjernet fordi man angrer

ENDRET FORMULERING:

NÅ: På vårt forum er det ikke lengre noe tilknyttet helsepersonell. Det er heller ikke tillatt å signere som helsepersonell/yrkestitler innenfor helsesektoren. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer, farmasøyter eller annet helsepersonell, samt personer som er under utdanning i disse yrkene.

(TIDLIGERE FORMULERINGPå vårt forum er det ingen psykiater eller lege. Vi har en gynekolog som svarer på spørsmål knyttet til hennes yrke, utover dette besvares alt av andre brukere. Vi gjør derfor oppmerksom på at alle råd ikke er å anses som kvalitetssikrede.)

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blant annet at det ikke under noen omstendighet er lov å snakke om medisiner og råd når det gjelder det.

Dette er ingen ny regel, ingenting er endret på den delen av teksten siste måneder

Endret av Trollings
1 minutt siden, Trollings skrev:

NÅ: På vårt forum er det ikke lengre noe tilknyttet helsepersonell. Det er heller ikke tillatt å signere som helsepersonell/yrkestitler innenfor helsesektoren. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer, farmasøyter eller annet helsepersonell, samt personer som er under utdanning i disse yrkene

Det betyr at Psykia AS ved Thor Kvakkestad ikke får lov til å svare under firmaets logo, eller ved eget navn. Tipper det da aldri mer kommer noe svar fra den kanten da 

3 minutter siden, Trollings skrev:
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blant annet at det ikke under noen omstendighet er lov å snakke om medisiner og råd når det gjelder det.

Dette er ingen ny regel, ingenting er endret på den delen av teksten siste måneder

Likevel har det blitt diskutert medisiner opp og ned og i mente. Til og med generelle doseringssvar uten at det er blitt reagert på. Nå er det altså strammet inn, og en får ikke lov å snakke om medisiner overhodet.

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vil du få en liste over nye regler du må godta for å kunne bruke forumene. 

For min del ble det litt mye forandringer i forhold til hvordan det var inntil ganske nylig, så jeg trekker meg herved ut. 

Jeg har ikke full oversikt over hva som er endret, men jeg synes det er meningsløst å si at man ikke kan diskutere medisinbruk. 

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et latterlig forbud. Ønsker de å ta livet av DOL?

Ikke er det heller lov til å gi uttrykk for selvmordstanker,

Det har ikke vært lov tidligere heller.

og ikke er det lov å angre innleggene sine og få dem fjernet. Alt dette var lov inntil nå.

Så får man tenke seg om før man poster.

4 minutter siden, frosken skrev:

Jeg har ikke full oversikt over hva som er endret, men jeg synes det er meningsløst å si at man ikke kan diskutere medisinbruk. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har det ikke vært lov å snakke om medisiner?

Fra Februar 2018 (kanskje litt før lagger så veldig gidder ikke finne eksakt dato) har det vært forbudt å snakke om medisiner

https://web.archive.org/web/20180206024212/http://forum.doktoronline.no/guidelines/

"Det er heller ikke tillatt å diskutere medisinbruk og dosering av medikamenter. " DOL - Februar 2018

Er vel redde for dårlige råd og dårlig PR, før kunne jo NHD oppdage det meste slikt, men han er ikke her lenger

Virker som om regeln ikke håndheves alltid heller da ☺️

For å gjøre litt klart her, det er kun regelen ang sletting som er oppdatert og ny, de andre reglene er fra tidligere.

Ang medisinbruk gjelder ikke dette erfaringer og spørsmål rundt medisiner, men diskusjon rundt spesifike doser. Dette er det en stund siden vi forandret på.

Ang Psykia er disse en firmabruker som har tillatelse til å være her og svare på forumet. Men Egmonts har ikke lengre noe ansatt helsepersonell.

Admin

1 time siden, Admin skrev:

Ang Psykia er disse en firmabruker som har tillatelse til å være her og svare på forumet. Men Egmonts har ikke lengre noe ansatt helsepersonell.

LOL

Så Psykia får lov. Betaler de dere for å få lov til å markedsføre seg gjennom deres kanaler? 

Siden dere er blitt så pripne på regelverket deres nå så burde dere vel legge til at Psykia AS får lov til å holde på her. Men hvordan kan Egmont ta ansvar for og gå god for at Psykia er bra nok? 

Anonymkode: 3431b...e9f

Annonse

2 timer siden, Admin skrev:

For å gjøre litt klart her, det er kun regelen ang sletting som er oppdatert og ny, de andre reglene er fra tidligere.

Ang medisinbruk gjelder ikke dette erfaringer og spørsmål rundt medisiner, men diskusjon rundt spesifike doser. Dette er det en stund siden vi forandret på.

Admin

Fint med oppklaringen:-) 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LOL

Så Psykia får lov. Betaler de dere for å få lov til å markedsføre seg gjennom deres kanaler? 

Siden dere er blitt så pripne på regelverket deres nå så burde dere vel legge til at Psykia AS får lov til å holde på her. Men hvordan kan Egmont ta ansvar for og gå god for at Psykia er bra nok? 

Nå drives Psykia av anerkjente fagfolk, så jeg skjønner ikke at du trenger å kverulere på dette?

2 timer siden, Admin skrev:

Ang medisinbruk gjelder ikke dette erfaringer og spørsmål rundt medisiner, men diskusjon rundt spesifike doser. 

Da bør dere skrive om retningslinjene og spesifisere dette klarere, for det står da vitterlig: "Det er heller ikke tillatt å diskutere medisinbruk...".

1 time siden, AnonymBruker skrev:

LOL

Om andre firmaer evt vil lage seg brukere her må de ta kontakt med forumansvarlig slik at de evt kan få rollen som firmabruker. Men disse brukerne er ikke lønnet av Egmont slik våre eksperter var, de svarer når de selv føler for det og er ikke pålagt noe ansvar. Når det gjelder å gå god for de er dette noe @Forumansvarlig må svare på.

1 time siden, slabbedask skrev:

Da bør dere skrive om retningslinjene og spesifisere dette klarere, for det står da vitterlig: "Det er heller ikke tillatt å diskutere medisinbruk...".

Jeg ser nå at dette kunne vært klarert bedre. Jeg skal få sett på det når jeg er tilbake fra ferie.

13 minutter siden, Sologskiftendeskydekke skrev:

Og med det samme administrasjonen er i gang med regelendringer, hvorfor ikke påby at alle skal skrive under sitt faste nick? 

Det er for mye tull som skrives av anonyme brukere. 

Noen temaer føles flaue, eller man vil ikke binde det opp mot brukernavn. Så å sperre for anonymbruker ønsker vi ikke. Dog kan vi gå inn for at det ikke er lov å skrive med brukernavn og som AB i samme tråd.

Admin

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...