Nicklusheletida Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 Fra jobb til hjemmet må jeg først ta tog og deretter t- banen. Fra toget til t- banen må jeg gå et stykke. Jeg husker at jeg gikk av toget . Den første delen av gåturen husker jeg også. Så er alt borte. Jeg husker ingenting. Fullstendig hukommelsestap. Jeg « våkner» på t- banen , ble forundret og tenkte : Hææ, sitter jeg t- banen allerede ? - Sitter jeg på riktig t- bane ? Nei, det gjorde jeg ikke. Prøver å tenke tilbake, men jeg husker ingenting. Ikke at jeg tok rulletrappa ned til t- banen og ikke at jeg gikk på t- banen heller. Det er ikke noe alzheimer i min familie så vidt jeg vet, men nå begynner jeg å lure altså. Dette var ekkelt. Jeg kan være ganske distre noen ganger. Det vet jeg, men at jeg ikke husker noen ting i ettertid når jeg tenker tilbake. Det har jeg ikke opplevd før. Hva kan dette komme av ? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 Aner ikke hva det kan være, men du bør vel få sjekka dette hos legen? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 Dissosiering? Anonymkode: 4d5a1...810 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 2 timer siden, Nicklusheletida skrev: Fra jobb til hjemmet må jeg først ta tog og deretter t- banen. Fra toget til t- banen må jeg gå et stykke. Jeg husker at jeg gikk av toget . Den første delen av gåturen husker jeg også. Så er alt borte. Jeg husker ingenting. Fullstendig hukommelsestap. Jeg « våkner» på t- banen , ble forundret og tenkte : Hææ, sitter jeg t- banen allerede ? - Sitter jeg på riktig t- bane ? Nei, det gjorde jeg ikke. Prøver å tenke tilbake, men jeg husker ingenting. Ikke at jeg tok rulletrappa ned til t- banen og ikke at jeg gikk på t- banen heller. Det er ikke noe alzheimer i min familie så vidt jeg vet, men nå begynner jeg å lure altså. Dette var ekkelt. Jeg kan være ganske distre noen ganger. Det vet jeg, men at jeg ikke husker noen ting i ettertid når jeg tenker tilbake. Det har jeg ikke opplevd før. Hva kan dette komme av ? Jeg har opplevd tilsvarende et par ganger i bil. Jeg har blitt fortalt at dette er ganske vanlig. Anonymkode: f1b33...5ad 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 18. oktober 2019 Forfatter Skrevet 18. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dissosiering? Anonymkode: 4d5a1...810 Jeg tror ikke det. Jeg har ikke opplevd noe traumatisk. 0 Siter
Pragmatikeren Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 Mulig denne turen er så automatisert for deg at du på et vis kobler litt ut, blir ukonsentrert. Så blir du plutselig mer bevisst igjen, sannsynligvis siden du oppdager at du er på feil bane. Høres ikke så farlig ut egentlig. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 4 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Jeg tror ikke det. Jeg har ikke opplevd noe traumatisk. De fleste mennesker kan ha milde dissosiative opplevelser, som for eksempel å føle seg frakoblet kroppen, handle på automatikk, bli oppslukt og ikke huske deler av en kjøretur. Slik godartet dissosiasjon er ikke symptom på psykisk lidelse. Anonymkode: f1b33...5ad 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 Tror på pragmatikerens svar. Litt rart dog at du gikk på feil t-bane, da var du virkelig helt borte. Ville muligens tatt en tur til legen for sikkerhets skyld. Anonymkode: 0ad9a...823 0 Siter
Cesium Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 Prakteksempel på dissosiasjon. Alle kan dissosiere, det trenger ikke være traumerelatert. De fleste opplever mer dissiosiering under perioder med mye psykisk stress 0 Siter
cathlin Skrevet 19. oktober 2019 Skrevet 19. oktober 2019 Jeg syns du skal gå til lege, Nikløs, spesielt siden du absolutt ikke husker noe fra det og ikke har psykisk lidelse. 1 Siter
kupton Skrevet 19. oktober 2019 Skrevet 19. oktober 2019 Tar du medisiner fast? Tok du noen kvelden før? 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter Skrevet 19. oktober 2019 2 timer siden, kupton skrev: Tar du medisiner fast? Tok du noen kvelden før? Nei, jeg tar ingen medisiner utenom Fosamax en gang i uka. Fosamax er for å forebygge benskjørhet. Jeg tok ikke tablett kvelden før. 0 Siter
cilie Skrevet 19. oktober 2019 Skrevet 19. oktober 2019 9 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Nei, jeg tar ingen medisiner utenom Fosamax en gang i uka. Fosamax er for å forebygge benskjørhet. Jeg tok ikke tablett kvelden før. Dette må være utrolig ekkelt? Jeg hadde sjekket det opp. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter Skrevet 19. oktober 2019 1 minutt siden, cilie skrev: Dette må være utrolig ekkelt? Jeg hadde sjekket det opp. Jeg skal det hvis det skjer flere ganger. Skal først sjekke om dette bare er tilfeldig fordi jeg gikk og tenkte på andre ting. Kan ha vært fordi det har vært tett program i det siste og blir det også fremover. Helt frem til siste helga før jul har jeg ingen blank helg. Dettopp derfor avlyste jeg en oktoberfest jeg skulle på i helga. Kanskje jeg bare gledet meg slik til fri i helga at hjernen koblet helt ut ?😀 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. oktober 2019 Skrevet 19. oktober 2019 Har hørt folk fortelle at de har kjørt lange avstander og ikke husket det, når de var fremme tenkte de "Hvordan kom jeg hit"?. Kanskje det var noe sånt? 2 Siter
Nicklusheletida Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter Skrevet 19. oktober 2019 1 minutt siden, stjernestøv skrev: Har hørt folk fortelle at de har kjørt lange avstander og ikke husket det, når de var fremme tenkte de "Hvordan kom jeg hit"?. Kanskje det var noe sånt? Ja, kjæresten fortalte i går kveld at han hadde opplevd det når han har kjørt bil. Jeg får tro at kjæresten fanger det opp hvis det begynner å rable for meg. Jeg har vært distre hele livet, så jeg får se det an litt 🙂 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. oktober 2019 Skrevet 19. oktober 2019 1 minutt siden, Nicklusheletida skrev: Ja, kjæresten fortalte i går kveld at han hadde opplevd det når han har kjørt bil. Jeg får tro at kjæresten fanger det opp hvis det begynner å rable for meg. Jeg har vært distre hele livet, så jeg får se det an litt 🙂 Ja det gjelder nok mange,jeg har hørt det flere ganger. Ja du får se det litt an, håper det går bra ❤️ 0 Siter
cilie Skrevet 19. oktober 2019 Skrevet 19. oktober 2019 28 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Jeg skal det hvis det skjer flere ganger. Skal først sjekke om dette bare er tilfeldig fordi jeg gikk og tenkte på andre ting. Kan ha vært fordi det har vært tett program i det siste og blir det også fremover. Helt frem til siste helga før jul har jeg ingen blank helg. Dettopp derfor avlyste jeg en oktoberfest jeg skulle på i helga. Kanskje jeg bare gledet meg slik til fri i helga at hjernen koblet helt ut ?😀 Ja, det høres hektisk ut og skjønner at du avlyste. Jeg tror alle har opplevd at vi går på autopilot og at noe «forsvinner litt» for oss, men jeg synes det er rart at du tok feil bane. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter Skrevet 19. oktober 2019 Akkurat nå, cilie skrev: Ja, det høres hektisk ut og skjønner at du avlyste. Jeg tror alle har opplevd at vi går på autopilot og at noe «forsvinner litt» for oss, men jeg synes det er rart at du tok feil bane. Ja, det var rart. Jeg har bare gått på uten å tenke og jeg husker ikke at jeg gikk på. Det er det som er rart🤔 Antagelig bruker jeg mobilen alt for mye også. Akkurat nå sitter jeg i frisørstolen med mobilen . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.