Gå til innhold

Bør man ta viktige avgjørelser i forholdet når man er dårlig psykisk ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min venninne ble gravid første gang hun traff han. De bestemmer seg for å holde sammen og kjøpte leilighet. De fikk raskt et barn til. Hun var hjemme med ungene og han jobbet hardt for å få økonomien til å gå opp. Min venninne var sliten og overveldet av alt med ungene og ikke alltid så lett å leve med. Hun ønsket gjerne avlastning med ungene av sin samboer da han kom hjem. Han er typen som aldri sier ifra men i stedet lot han ting bygge seg opp på innsiden. Han ble deprimert og utslitt. Startet på antidepressiva og ble enda mer stille og apatisk. Så helt brått får han nok og vil ikke være i forholdet lenger. Min venninne må flytte ut med ungene. Hele situasjonen er forferdelig trist. Det jeg lurer på er egentlig :» burde man ta så alvorlige avgjørelser i forholdet når man er deprimert og går på antidepressiva? Han var med på en samtale hos parterapeut men der sa han absolutt ingenting. 

Anonymkode: c6e74...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en generell regel i psykiatrien at en råder pasienter til å avstå fra de viktigste avgjørelser når de er i en krise og/eller er alvorlig psykisk syk. Ikke skifte partner, bolig eller jobb. Det finnes selvsagt unntak som samlivsbrudd pga vold.

Så kan en jo drøfte om dette er en krise/forbigående tilstand, eller om det ikke er grunn til å tro at det blir bedre over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min venninne ble gravid første gang hun traff han. De bestemmer seg for å holde sammen og kjøpte leilighet. De fikk raskt et barn til. Hun var hjemme med ungene og han jobbet hardt for å få økonomien til å gå opp. Min venninne var sliten og overveldet av alt med ungene og ikke alltid så lett å leve med. Hun ønsket gjerne avlastning med ungene av sin samboer da han kom hjem. Han er typen som aldri sier ifra men i stedet lot han ting bygge seg opp på innsiden. Han ble deprimert og utslitt. Startet på antidepressiva og ble enda mer stille og apatisk. Så helt brått får han nok og vil ikke være i forholdet lenger. Min venninne må flytte ut med ungene. Hele situasjonen er forferdelig trist. Det jeg lurer på er egentlig :» burde man ta så alvorlige avgjørelser i forholdet når man er deprimert og går på antidepressiva? Han var med på en samtale hos parterapeut men der sa han absolutt ingenting. 

Anonymkode: c6e74...0c7

Var det ikke naturlig at han skulle hjelpe til med ungene når han kom hjem? Det var vel ikke et liv laga forhold om han skulle komme hjem og slappe av uten å bidra heller.

Anonymkode: b0560...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...