Gå til innhold

Matlaging - jeg er så lei av det!


påskelilje

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trodde man engang i tiden, men det stemmer ikke. Det er barn og ungdom som spiser alt for lite hvis ikke foreldrene passer på.

Anonymkode: a89a2...6da

Nå var det vel ikke akkurat noen problemstilling her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Nå var det vel ikke akkurat noen problemstilling her. 

Hva er det du mener at mor skal gjøre?  Tvinge datteren til å spise rødt kjøtt, ellers kan hun sulte?  Det er mange som heller ville sulte og det er problemstillingen her, eller at hun ikke får i seg nok av viktige næringsstoffer.

Anonymkode: a89a2...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du mener at mor skal gjøre?  Tvinge datteren til å spise rødt kjøtt, ellers kan hun sulte?  Det er mange som heller ville sulte og det er problemstillingen her, eller at hun ikke får i seg nok av viktige næringsstoffer.

Anonymkode: a89a2...6da

Nå overdriver du. 

Ingen har sagt at dette er ei jente som kommer til å sulte. Jeg vet ikke hvem.av de to jentene det gjelder, men begge er voksne nok til å klare å lage middag. 

Vi mangler ikke mat i Norge og det er ikke snakk om psykisk sykdom her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2019 den 14.51, AnonymBruker skrev:

Det trodde man engang i tiden, men det stemmer ikke. Det er barn og ungdom som spiser alt for lite hvis ikke foreldrene passer på.

Anonymkode: a89a2...6da

Jeg har tre ungdommer som har svært ulikt forhold til mat. Den ene av dem har alltid vært småspist, og vi har måttet passe på at h*n spiste nok. Så du har rett i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp Fjordland. 😀

Anonymkode: 55990...67d

Jeg har ikke sett noen Fjordland-middager som er veganske. Har du? Kjøper gjerne inn noe lettvint innimellom, så tar i mot tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.11.2019 den 17.12, AnonymBruker skrev:

Hva er det du mener at mor skal gjøre?  Tvinge datteren til å spise rødt kjøtt, ellers kan hun sulte?  Det er mange som heller ville sulte og det er problemstillingen her, eller at hun ikke får i seg nok av viktige næringsstoffer.

Anonymkode: a89a2...6da

Det var jo helt vanlig før det. Fikk vite at om jeg ikke spiste det som var til middag, så fikk jeg bare gå sulten. Å være sulten og å sulte er to forskjellige ting. Det skal en del til før man får mangler, og da kan man jo ta den lærdommen at man må selv passe på hva man får i seg av næringsstoffer for ikke å få mangler. Tror ikke barnevernet kobles inn ved B12-mangel. 

Anonymkode: 98751...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo helt vanlig før det. Fikk vite at om jeg ikke spiste det som var til middag, så fikk jeg bare gå sulten. Å være sulten og å sulte er to forskjellige ting. Det skal en del til før man får mangler, og da kan man jo ta den lærdommen at man må selv passe på hva man får i seg av næringsstoffer for ikke å få mangler. Tror ikke barnevernet kobles inn ved B12-mangel. 

Anonymkode: 98751...233

Ja det var helt vanlig før, og det er en gammeldags tankegang at barn sulter ikke hvis de har tilgang til mat.  Jeg har snakket med menn som er gamle nå og de fikk mat, men ikke nok da de var ungdommer.  De overlevde.

Anonymkode: a89a2...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo helt vanlig før det. Fikk vite at om jeg ikke spiste det som var til middag, så fikk jeg bare gå sulten. Å være sulten og å sulte er to forskjellige ting. Det skal en del til før man får mangler, og da kan man jo ta den lærdommen at man må selv passe på hva man får i seg av næringsstoffer for ikke å få mangler. Tror ikke barnevernet kobles inn ved B12-mangel. 

Anonymkode: 98751...233

Enig med deg 🙂 Hvis det er hun som er like gammel som yngstejenta mi, så kan man ikke her snakke om barn og barnevern.Da gjelder det en jente som har nådd myndighetsalder.

Jeg passer ikke på at 18-åringen min får i seg mat. Enten spiser hun den middagen jeg lager ellers sørger hun for noe selv. Det er mat både i kjøleskapet og i fryseren. Kunne ikke falle meg inn å passe på at en ellers frisk 18-åring får i seg de vitaminene hun trenger utenom å sørge for at kjøleskapet inneholder variert mat. 

Hvis hun plutselig fant at han hun ville bli veganer, hadde jeg gitt henne beskjed om at det var HENNES prosjekt og ikke familiens prosjekt. 

Jeg regner med at det her snakkes om en fysisk og psykisk frisk 18-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 0.51, Nicklusheletida skrev:

 

Enig med deg 🙂 Hvis det er hun som er like gammel som yngstejenta mi, så kan man ikke her snakke om barn og barnevern.Da gjelder det en jente som har nådd myndighetsalder.

Jeg passer ikke på at 18-åringen min får i seg mat. Enten spiser hun den middagen jeg lager ellers sørger hun for noe selv. Det er mat både i kjøleskapet og i fryseren. Kunne ikke falle meg inn å passe på at en ellers frisk 18-åring får i seg de vitaminene hun trenger utenom å sørge for at kjøleskapet inneholder variert mat. 

Hvis hun plutselig fant at han hun ville bli veganer, hadde jeg gitt henne beskjed om at det var HENNES prosjekt og ikke familiens prosjekt. 

Jeg regner med at det her snakkes om en fysisk og psykisk frisk 18-åring.

Det er hun yngste, så ikke en myndig 18-åring.

Det har gått litt greiere den siste uka. Godt med en utblåsning innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...