Gå til innhold

Er du FOR eller MOT HOMOTERAPI?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det hele er bare tull. Det finnes ingen dokumentasjon på at slik terapi har ønsket effekt. Det er like useriøst som all annen ikkedokumentert terapi som for eksempel homøopati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for at det er lov for en som er usikker på sin legning å få stille spørsmål og finne ut om det de føler er feil. I dagens samfunn er ikke lov å tenke i de baner. Nå vet jeg ikke helt hva homoterapi går ut på men regner med at den voldsomme reaksjonen har noe med at homofile egentlig er en sterk gruppe i samfunnet som er veldig krenkbar. Det skurrer veldig å legge ned et forbud mot homoterapi fordi det er sååå mange andre tvilsomme ting som foregår i samfunnet som ikke er forbudt. 

Anonymkode: b3271...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hatt tid til å se og lese alt som er skrevet og sagt om homoterapi de to siste ukene. Dette var helt nytt for meg, og jeg hadde aldri hørt om ordet tidligere. Jeg regner med at jeg er helt klart i mot en slik behandling, men jeg har planer om å bli oppdatert i løpet av helga 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for terapi, når den homofile selv velger det. Det skal være lov å praktisere det, og det skal være lov å søke om å få tilbudet for den som føler den trenger det.

Et forbud er fullstendig idiotisk. 

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Jeg har ikke hatt tid til å se og lese alt som er skrevet og sagt om homoterapi de to siste ukene. Dette var helt nytt for meg, og jeg hadde aldri hørt om ordet tidligere. Jeg regner med at jeg er helt klart i mot en slik behandling, 

Er det noe problem hvis det er frivillig?

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg er i mot homoterapi, men også i mot forbudet.

For ordens skyld, hvilke former for svindel mener du bør være lov og hvilke former for svindel mener du bør være forbudt. Altså å love ting ta betalt for det og ikke levere. F.eks hvis jeg selger deg en bil, tar imot pengene for bilen, men lar vær å levere deg bilen, bør det være lov? Hvor setter du grensen for hva slags svindel du synes er ok ?

Er all svindel du ikke ville latt deg lure av greit/bør være lovlig, men svindel selv du kunne falt for ting som bør forbys? Regner med at du er klar over at alle ikke er like oppegående intellektuelt sett og dermed kan falle for ting du ikke ville falt for.

Anonymkode: a8e34...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ordens skyld, hvilke former for svindel mener du bør være lov og hvilke former for svindel mener du bør være forbudt. Altså å love ting ta betalt for det og ikke levere. F.eks hvis jeg selger deg en bil, tar imot pengene for bilen, men lar vær å levere deg bilen, bør det være lov? Hvor setter du grensen for hva slags svindel du synes er ok ?

Er all svindel du ikke ville latt deg lure av greit/bør være lovlig, men svindel selv du kunne falt for ting som bør forbys? Regner med at du er klar over at alle ikke er like oppegående intellektuelt sett og dermed kan falle for ting du ikke ville falt for.

Anonymkode: a8e34...a17

Det er mange som har nytte av slik terapi og "blir friske".

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hvis noen tar penger for det og påstår de kan "kurere" homofili mener jeg det kan rammes av markedsføringsloven.

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ordens skyld, hvilke former for svindel mener du bør være lov og hvilke former for svindel mener du bør være forbudt. Altså å love ting ta betalt for det og ikke levere. F.eks hvis jeg selger deg en bil, tar imot pengene for bilen, men lar vær å levere deg bilen, bør det være lov? Hvor setter du grensen for hva slags svindel du synes er ok ?

Er all svindel du ikke ville latt deg lure av greit/bør være lovlig, men svindel selv du kunne falt for ting som bør forbys? Regner med at du er klar over at alle ikke er like oppegående intellektuelt sett og dermed kan falle for ting du ikke ville falt for.

Anonymkode: a8e34...a17

Hvis det er brudd på kvakksalverloven eller markedsføringsloven så er det forbudt. Det burde holde, ellers får man skrive om de lovene.

Det bør ikke være nødvendig å lage en egen lov for hver enkelt form for tulleterapi. For meg ser lovforslaget ut som ren populisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som har nytte av slik terapi og "blir friske".

Anonymkode: 8d707...62f

Det må du gjerne dokumentere.

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du gjerne dokumentere.

Anonymkode: f2c55...2e1

Google it. Conversion therapy worked for me

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt matt av det jeg leser  ting som: Er ikke hverken for eller mot, Helt ok hvis det er frivillig, Er mot, men også mot et forbud.

 

For dere skjønner alvoret? At noens måte å elske på skal "helbredes", mens den heterofile er det ingenting i veien med?

 

 

Anonymkode: 1cee0...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Google it. Conversion therapy worked for me

Anonymkode: 8d707...62f

Jeg tenker på skikkelig forskning.

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt matt av det jeg leser  ting som: Er ikke hverken for eller mot, Helt ok hvis det er frivillig, Er mot, men også mot et forbud.

 

For dere skjønner alvoret? At noens måte å elske på skal "helbredes", mens den heterofile er det ingenting i veien med?

 

 

Anonymkode: 1cee0...9f7

Folk må få lov til å elske hvem de vil. Selvsagt. Men folk må også få lov til å oppsøke noen for å snakke om følelser og tanker knyttet til det. Heterofil som homofil som hvilken-som-helst-fil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Visma skrev:

Folk må få lov til å elske hvem de vil. Selvsagt. Men folk må også få lov til å oppsøke noen for å snakke om følelser og tanker knyttet til det. Heterofil som homofil som hvilken-som-helst-fil. 

Hvor mange heterofile går i terapi utelukkende for sin orientering, fordi venner og bekjente ikke aksepterer den?

Du er klar over at sjelesorg også kan fungere som "omvendelsesterapi"? Men for den straighte mann/kvinne så er det helt ok?

Anonymkode: 1cee0...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Elektronet skrev:

Hvorfor skal ikke homofile få lov å få terapi? Er det ikke homofobisk å støtte dette forbudet? 

DOL på sitt aller beste. Nytter ikke være saklig her. Nevermind.

 

Jeg blir satt ut av hvor lite engasjement det er her vedrørende denne saken.

Anonymkode: 1cee0...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...