Gå til innhold

Er du FOR eller MOT HOMOTERAPI?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, kupton skrev:

Når vi bruker formuer på å hjelpe folk med kjønnsidentitetsproblemer kirurgisk, burde vi også kunne gjøre det psykoterapeutisk - hvis det bare hadde vært virksomt. Så lenge effekten ikke er dokumentert i studier, er det såkalt alternativt. Da skal en være forsiktig med å nyttiggjøre seg folks bankkonto og gi dem falske forhåpninger.

Kjønnskorrigeringer fungerer ikke alltid det heller. Der ikke gitt at kirurgi vil få folk med kjønnsidentitetsproblemer til å bli mer trygge på seg selv og den de er/ønsker å være. Det er flere som i ettertid angrer seg. Men det er jo et helt annet tema. 

Det du sier til slutt er jeg ikke enig i. Jeg mener at slik holdning undervurderer menneskers mentale kapasitet. Alle, bortsett fra mentalt tilbakestående, demente, og psykotiske, er opplyste nok til å skjønne at det er "alternativt" det de oppsøker og betaler for. De vet også at det ikke er sikkert at den alternative behandlingen vil virke, men det er en risiko de ved sine fulle fem er villige til å ta. Det må de få lov til. 

Det er jo det som gjelder ellers i samfunnet. Folk tror på det de vil, og om noe av det innebærer at de må betale mye penger, så er det fremdeles noe de ønsker og vil. 

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er jeg mot homoterapi. Og det er ingen filleting for de som utsettes for det selv om det ikke skulle være så mange. Synes det er bra dette kommer frem. Men trenger vi egen lov? Finnes det ikke en annen lov som dekker dette?

Anonymkode: 8dd26...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som har nytte av slik terapi og "blir friske".

Anonymkode: 8d707...62f

Hva mener du med «blir friske» i hermetegn?

Anonymkode: 8dd26...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man si at det er riktig, når flertallet i verden mener det motsatte? Ikke at folk er mindre verdt, men at det finnes rett og galt.

Anonymkode: 8d707...62f

Hvorfor er det galt?

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, kupton skrev:

En fillesak. Hvor ofte skjer dette? Hvor mange deltar i dette på et år i Norge?

En ting skal homobevegelsen ha: De er meget dyktige lobbyister.

For heterofile mennesker som lever i en heterofil verden kan jeg forstå at dette sikkert er en "fillesak" slik du kaller det. For de som lever som homofile eller har venner som er homofile er det slettes ikke det. 

https://forskning.no/ostlandsforskning-lhbt-partner/mange-lhbt-personer-pa-sorlandet-sliter-med-darlig-psykisk-helse/1239800

Anonymkode: 1cee0...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det galt?

Anonymkode: f2c55...2e1

Ta en titt på samfunn som var preget av homofili, du. Sodom og Gomorra, Spartanerne. Romerne. Gikk bra med dem.

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en titt på samfunn som var preget av homofili, du. Sodom og Gomorra, Spartanerne. Romerne. Gikk bra med dem.

Anonymkode: 8d707...62f

Du er kristen regner jeg med?

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homoterapi som en samtale rundt følelser, meninger o.l. for de som er homofile har jeg aboslutt ikke noe imot. Men homoterapi hvor de tvinger skamfølelser på personene, prakker på de hvor galt homofili er og prøver å omvende de er jeg imot, og det er det som nå blir omtalt som homoterapi! Gammeldagse metoder fra tiden hvor homofili betydde dødstraff, og man kunne omvende folk fra både det ene og det andre (men så levde de bare det livet i skjul!)

Anonymkode: 0c014...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er kristen regner jeg med?

Anonymkode: f2c55...2e1

Hvorfor det!?

Jeg henviser til historiske fakta.

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er helt åpenbart. 

Anonymkode: f2c55...2e1

Hva er åpenbart? På hvilken måte? 

Du er teit ass😂

Så alle historielærere er kristne? Det var en voldsom påstand!

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er åpenbart? På hvilken måte? 

Du er teit ass😂

Hva har du imot homofile? 

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta en titt på samfunn som var preget av homofili, du. Sodom og Gomorra, Spartanerne. Romerne. Gikk bra med dem.

Anonymkode: 8d707...62f

Jeg skjønner ikke hva du mener, kan du forklare litt mer?

Anonymkode: 1cee0...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva du mener, kan du forklare litt mer?

Anonymkode: 1cee0...9f7

Hun tror nok at homofile er ville sexdyr som vil lokke resten av samfunnet ut i sexorigier som vil føre til samfunnets undergang. Typisk kristen tankegang.

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun tror nok at homofile er ville sexdyr som vil lokke resten av samfunnet ut i sexorigier som vil føre til samfunnets undergang. Typisk kristen tankegang.

Anonymkode: f2c55...2e1

Du baserer kommentaren din på absolutt ingenting. imponerende.

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva du mener, kan du forklare litt mer?

Anonymkode: 1cee0...9f7

Jeg vil anbefale deg å lese om både spartanerne og romerrikets fall.

Romerriket har mange paralleller til vårt samfunn idag, og vårt samfunn står også for fall på nøyaktig samme måten.

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 1.33, AnonymBruker skrev:

dersom du er MOT kan du bli med å signere her: 

https://www.underskrift.no/vis/7731?fbclid=IwAR1ZRu20QgekPKJduScQMSGDBWoKH3uf7J7AAeRKr0lxDVwQ8AFUHLJtAKk

Anonymkode: 1cee0...9f7

Hei

Takk for opplysning om dette, det vil jeg selvsagt signere.

Det kommer jo fra religiøst hold, disse «terapiene», der det egentlig handler om å ikke synde/ følge en viss lære helt ukritisk, og fra særlig frikirkehold i Norge, er en av de største synder, faktisk å være homofil.

Derfor er det ikke rart at de samme kristne grupperinger, topper statistikker når det kommer til nettopp psykisk lidelse/sykdom.

Undertrykt seksualitet, medfører ikke bare en økning i seksuelle overgrep begått mot barn i samfunn der slik undertrykkelse blir gitt fritt spillerom, men også økning i annen bisarr seksuell aktivitet, som feks sex med dyr, og selvsagt også vold mot andre/ eller en selv, selvskading, med videre den ødeleggelse man påfører alle andre ved sin egen løgnaktige livsstil.

Det er for mange «kristne» enten de påstår de er heterofile, gode ektefolk, gode frimurere eller gode søstre og brødre, som til stadighet blir tatt i løgn... de misbruker ikke bare sin stilling, ødelegger ikke bare enkeltmennesker, på toppen av det, kan de få tilgivelse, fordi de påstår hardnakket selv når de blir tatt i løgn at de ikke lyver, de er så heterofile at de beholder glorien.

sånn løgn bør tas ved roten om man kan!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2019 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Du baserer kommentaren din på absolutt ingenting. imponerende.

Anonymkode: 8d707...62f

Du klarer fortsatt ikke å forklare hva du har imot homofile. Mulig det krasjer med din kristne tro.

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2019 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anbefale deg å lese om både spartanerne og romerrikets fall.

Som har absolutt ingen ting med homofili å gjøre. Ta deg en bolle.

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Madelenemie skrev:

Undertrykt seksualitet, medfører ikke bare en økning i seksuelle overgrep begått mot barn i samfunn der slik undertrykkelse blir gitt fritt spillerom, men også økning i annen bisarr seksuell aktivitet, som feks sex med dyr, og selvsagt også vold mot andre/ eller en selv, selvskading, med videre den ødeleggelse man påfører alle andre ved sin egen løgnaktige livsstil.

Mener du at slike ting oftere skjer i kristne miljøer, eller blant kristne, enn blant folk  ellers i samfunnet?

Det er i så fall en voldsom påstand som jeg lurer på om du har belegg for å mene, eller om du bare har tatt det fra ditt eget hode. 😲

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...