Gå til innhold

Er du FOR eller MOT HOMOTERAPI?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 15.11.2019 den 7.11, Gargamel skrev:

Jeg er i mot homoterapi, men også i mot forbudet.

Er det samme. 

Anonymkode: 71d63...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg har ikke noen kilde, men leste en gang at det ikke er mer overgrep i religiøse miljøer enn i andre steder. Grunnen til at det blir så store skandaler er at de har en tendens til å feie det under teppet eller håndterer det internt uten å gå til rettsvesenet.

Hei

 

det har du kanskje rett i!

jeg har selv vært aktiv i kristen menighet, kanskje blir jeg det igjen, men for tiden finner jeg det for komplisert. Men jeg har dessverre vært vitne til for mange ganger at vold og overgrep blir tiet ihjel i kristne menigheter, fordi man 1, ikke ønsker uro i menigheten 2, autoriteter og mennesker man ikke vil tenke dette om, begår dem, 3, det er ofte mer bekvemt late som man er et « bedre» menneske når man er religiøs, så ingenting skal liksom forstyrre «imaget».

 

sånt blir viktigere enn å stå opp for de som trenger det, være modig, beskytte den svakeste part mot «presteskapet», på veien i egen fromhet, blir ofte så mange kameler svelget, at nestekjærligheten ofte blir et fint ord, som man praktiserer ofte nok, men tross alt når menigheten og viktige personer ikke blir mistenkeliggjort.

det jeg har vært vitne til, og flere ganger har måttet betale dyrt for å prøve ta opp, handler om overgrep mot barn. Men det er de samme mekanismer og krefter som dekker over andre overgrep.

jeg snakket nylig med 3 psykiatere, de har alle erfart at de oftere får pasienter fra frimenigheter, gjerne har de lidd lenge før de kommer, og de kommer etter at forbønn og diverse kurs, ikke har greid befri dem fra psykiske problemer andre oppsøker helsevesenet for.

den ene sa han hadde spesielt mange unge fra Bibelbeltet, som har flyttet til Oslo, startet på studier, og da, liksom lenger hjemmefra, borte fra menighetens forbønn og håndspåleggelse, innser de først at de kanskje trenger oppsøke helsevesenet. Så det er nok mye lidelse forårsaket av mange velmenende og gode religiøse, men disse religiøse menneskene, kan jo bare fortsette be for folk, men de trenger ikke legge hindringer i veien/ tvil, når mennesker sliter og trenger bedre råd, som feks, oppsøke helsevesen/ psykiatri, når de trenger det.

det er en haug med kvakksalvere,( mennesker som tror psykisk/og også tidvis fysisk sykdom leges med forbønn. Nå er det mer vanlig dette gjelder psykisk sykdom, da selv disse « kvakksalverne» også ofte trenger en lege, Antibiotika, en pacemaker eller kolesterolsenkende medisiner etc..) i norske frimenigheter, og deres praksis, er meget skadelig for alle dem det rammer.

jeg syns ikke noen skal kunne fronte at de ved forbønn og håndspåleggelse kan heldbrede kreft, ei heller gjøre homofile hetrofile med homoterapi, da bør de jo stå for sine meninger, og selv ikke oppsøke helsevesen om de trenger blodtrykksmedisiner, stoffskiftemedisiner osv...

da kan de jo bare be for seg selv og hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 19.27, Visma skrev:

Overleve hva? Hvis det er menneskearten og de ulike dyrearter du mener skal overleve, så trengs det et hunkjønn og et hankjønn for å bringe livet videre og på den måten opprettholde sin eksistens. Homofile kan som kjent ikke få barn sammen. 

Til det andre du skriver, så tenker jeg umiddelbart at det ikke kan stemme at det er mer overgrep, vold, dyresex, incest osv i religiøse miljøer. Jeg tror slikt svineri finner veien til de som er disponert for å ta imot det, uavhengig av religiøst ståsted. Det må være noe antisosialt, dyssosialt, psykopatisk over personer som holder på sånn. Og jeg tror ikke at det finnes flere psykopater i religiøse miljøer enn ellers i samfunnet, undertrykt seksualitet eller ikke. Slike ting går nok heller på personlighet og dysfunksjonelle egenskaper hos den enkelte person i hvilken som helst gruppe i samfunnet, i stedet for at det skulle kjennetegne spesielle enkeltgrupper. Unntaket må være feks nynazistiske miljøer, pedofiliringer, dyresexentusiaster som møter likesinnede og der dyrker sine syke, onde avvikelser. Ikke spesielt kirkegjengere, siden de er like forskjellige som deg og meg. 

 

Hei

flere og flere heterofile kan heller ikke få barn, oftest pga at menns sædkvalitet går drastisk ned. 

og ja vi vet alle at homofile ikke uten hjelp kan få barn, men de benytter seg på lik linje med den økende barnløse gruppen av heterofile seg av enten IVF eller adopsjon.

Bare i India er det vel ca 30 millioner foreldreløse barn, det land jeg kjenner best, men de adopterer ikke Funksjonsfriske barn bort til nordmenn da.

så det er mange måter føre menneskeslekten videre på. En god måte syns jeg, er å ta seg av alle de forlatte barna som er et produkt av heterofile seksuelle handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot. Jeg mener det er like naturlig å være homo som å være hetero, det er bare flere som er det sistnevnte. Jeg ser ikke behovet for å fikse noe som ikke er ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, tonie skrev:

Mot. Jeg mener det er like naturlig å være homo som å være hetero, det er bare flere som er det sistnevnte. Jeg ser ikke behovet for å fikse noe som ikke er ødelagt.

selv ikke hvis de homofile selv ønsker det? 

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Madelenemie skrev:

jeg syns ikke noen skal kunne fronte at de ved forbønn og håndspåleggelse kan heldbrede kreft, ei heller gjøre homofile hetrofile med homoterapi, da bør de jo stå for sine meninger, og selv ikke oppsøke helsevesen om de trenger blodtrykksmedisiner, stoffskiftemedisiner osv...

da kan de jo bare be for seg selv og hverandre.

Det var litt av en svogerforskning du kommer med der. Har du hørt om organiserte nettverk som kidnapper og utnytter tusenvis - millioner - av andre mennesker? Hvilket livssyn tror du de tilhører? Hvis vi skal konkludere med svogerforskning, og leke hobbydetektiver, må vi jo også gjøre det fullt ut, ikke sant?

Med det sagt så kan man ikke sammenligne det å gjøre homofile heterofile med å helbrede kreft da homofili er i hjernen, og som kjent er hjernen formbar. 

Kreft er hvor som helst, og frem til det motsatte er bevist, kan man ikke "tenke seg frisk". Det er mange ting man KAN tenke seg frisk fra, og homofili er tydeligvis én av de tingene - og så lenge den homofile selv aktivt søker hjelp og selv bestemmer seg for at han/hun ikke ønsker å være homofil mer, så kan ikke vi nekte den personen å følge sine "drømmer", og gå i den terapien han/hun velger etter eget ønske.

Dersom vi skal forby homoterapi, må vi selvfølgelig samtidig forby alle kjønnsoperasjoner av transpersoner. "Vi må akseptere dem som dem er" = vi kan ikke lemleste kjønnsorganet til vedkommende, for da aksepterer vi ikke vedkommende som den personen han/hun (den?) faktisk er! 

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var litt av en svogerforskning du kommer med der. Har du hørt om organiserte nettverk som kidnapper og utnytter tusenvis - millioner - av andre mennesker? Hvilket livssyn tror du de tilhører?

Er de ateiter?

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi skal konkludere med svogerforskning, og leke hobbydetektiver, må vi jo også gjøre det fullt ut, ikke sant?

Med det sagt så kan man ikke sammenligne det å gjøre homofile heterofile med å helbrede kreft da homofili er i hjernen, og som kjent er hjernen formbar. 

Kreft er hvor som helst, og frem til det motsatte er bevist, kan man ikke "tenke seg frisk". Det er mange ting man KAN tenke seg frisk fra, og homofili er tydeligvis én av de tingene

Er homofili er sykdom?

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- og så lenge den homofile selv aktivt søker hjelp og selv bestemmer seg for at han/hun ikke ønsker å være homofil mer, så kan ikke vi nekte den personen å følge sine "drømmer", og gå i den terapien han/hun velger etter eget ønske.

Folk blir ikke homofile fordi de velger det, nei. Man velger ikke hvem man skal bli tiltrukket av og hva man skal føle. Man velger hvordan man uttrykker følelsene. Man kan velge om man vil leve som homofil, ikke om man er homofil. 

Anonymkode: dfdd1...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de ateiter?

Er homofili er sykdom?

Folk blir ikke homofile fordi de velger det, nei. Man velger ikke hvem man skal bli tiltrukket av og hva man skal føle. Man velger hvordan man uttrykker følelsene. Man kan velge om man vil leve som homofil, ikke om man er homofil. 

Anonymkode: dfdd1...174

Jeg sier ikke at de velger å være homofile, det er en påvirkning fra blant annet miljø (og foreldre/oppvekst), men om de SELV ØNSKER å gjøre noe med det så er det mange som har fått det til og hvorfor skal vi stå i veien for dem?

Det er diskriminerende mot homofile. Da må vi nekte folk å slutte å være mann, eller kvinne, også.

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Fionys skrev:

Kan seksuelle traumer i for eksempel barndommen endre seksualitet?

Så absolutt. Noen endrer med vilje pga slike traumatiske opplevelser, det har jeg flere eksempler på fra rl. For denne gruppen går det sikkert an, hvis de vel og merke ønsker det selv, å reorienteres i behandling. Da behandler man først og fremst traumene, ikke sexlivet. Ens virkelige og ekte seksuelle orientering vil komme fram når traumene er tilstrekkelig behandlet. 

Nå får jeg sikkert mye kjeft, men det er harde fakta. Tro det eller ei, seksuell orientering mot eget kjønn er ikke alltid medfødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Visma skrev:

Så absolutt. Noen endrer med vilje pga slike traumatiske opplevelser, det har jeg flere eksempler på fra rl. For denne gruppen går det sikkert an, hvis de vel og merke ønsker det selv, å reorienteres i behandling. Da behandler man først og fremst traumene, ikke sexlivet. Ens virkelige og ekte seksuelle orientering vil komme fram når traumene er tilstrekkelig behandlet. 

Nå får jeg sikkert mye kjeft, men det er harde fakta. Tro det eller ei, seksuell orientering mot eget kjønn er ikke alltid medfødt.

Hjernen til en homofil mann ligner den til en heterofil kvinne. Samtidig likner den samme delen av hjernen hos en lesbisk kvinne den til en heterofil mann, ifølge en omfattende studie utført ved avdelingen for hjerneforskning ved Karolinska institutet i Sverige.

- Det er mye som tyder på at homofili ikke er en seksuell legning vi får, men noe vi er født med, sier forsker og lege Ivanka Savic ved intituttet til nyhetsbyrået Reuters.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2492513/

https://www.newscientist.com/article/dn14146-gay-brains-structured-like-those-of-the-opposite-sex/

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hjernen til en homofil mann ligner den til en heterofil kvinne. Samtidig likner den samme delen av hjernen hos en lesbisk kvinne den til en heterofil mann, ifølge en omfattende studie utført ved avdelingen for hjerneforskning ved Karolinska institutet i Sverige.

- Det er mye som tyder på at homofili ikke er en seksuell legning vi får, men noe vi er født med, sier forsker og lege Ivanka Savic ved intituttet til nyhetsbyrået Reuters.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2492513/

https://www.newscientist.com/article/dn14146-gay-brains-structured-like-those-of-the-opposite-sex/

Anonymkode: f2c55...2e1

Hva mener du med å gi meg dette? Jeg sa bare at i noen tilfeller så er seksuell orientering mot eget kjønn et valg. Det utelukker ikke at de fleste som praktiserer homofili er født homofile, gjør det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Visma skrev:

Så absolutt. Noen endrer med vilje pga slike traumatiske opplevelser, det har jeg flere eksempler på fra rl. For denne gruppen går det sikkert an, hvis de vel og merke ønsker det selv, å reorienteres i behandling. Da behandler man først og fremst traumene, ikke sexlivet. Ens virkelige og ekte seksuelle orientering vil komme fram når traumene er tilstrekkelig behandlet. 

Nå får jeg sikkert mye kjeft, men det er harde fakta. Tro det eller ei, seksuell orientering mot eget kjønn er ikke alltid medfødt.

men da snakker man heller ikke om legning (slik man vanligvis opplever den) men om mestringsmekanismer i forbindelse med traume .

Anonymkode: 1cee0...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men da snakker man heller ikke om legning (slik man vanligvis opplever den) men om mestringsmekanismer i forbindelse med traume .

Anonymkode: 1cee0...9f7

Ja, det stemmer nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjernen til en homofil mann ligner den til en heterofil kvinne. Samtidig likner den samme delen av hjernen hos en lesbisk kvinne den til en heterofil mann, ifølge en omfattende studie utført ved avdelingen for hjerneforskning ved Karolinska institutet i Sverige.

- Det er mye som tyder på at homofili ikke er en seksuell legning vi får, men noe vi er født med, sier forsker og lege Ivanka Savic ved intituttet til nyhetsbyrået Reuters.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2492513/

https://www.newscientist.com/article/dn14146-gay-brains-structured-like-those-of-the-opposite-sex/

Anonymkode: f2c55...2e1

Hjernen min er visstnok så mannlig at jeg burde vært lesbisk. Men jeg er hardcore hetero uten snev av interesse til å utforske kvinner. Tro meg, jeg hadde funnet det ut for lenge siden om det var tilfelle. :) 

Anonymkode: 8dd26...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjernen min er visstnok så mannlig at jeg burde vært lesbisk. Men jeg er hardcore hetero uten snev av interesse til å utforske kvinner. Tro meg, jeg hadde funnet det ut for lenge siden om det var tilfelle. :)

Anonymkode: 8dd26...9a9

Det forklarer kanskje også hvorfor jeg trives så godt sammen med mine lesbevenninner som ikke er av traktorlesbesorten. 

Anonymkode: 8dd26...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...