Gå til innhold

Er du FOR eller MOT HOMOTERAPI?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som har absolutt ingen ting med homofili å gjøre. Ta deg en bolle.

Anonymkode: f2c55...2e1

Jeg sier ikke at homofili alene førte til fallet, men fallet førte til homofili.

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer fortsatt ikke å forklare hva du har imot homofile. Mulig det krasjer med din kristne tro.

Anonymkode: f2c55...2e1

Hva er det du ikke forstår? Hvorfor dikter du opp ting?

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at homofili alene førte til fallet, men fallet førte til homofili.

Anonymkode: 8d707...62f

Homofili er genetisk, et såkalt "fall" fører ikke til homofili.

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du ikke forstår? Hvorfor dikter du opp ting?

Anonymkode: 8d707...62f

Det er du som dikter opp ting. 

Men du sier altså at du er ateist?

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som dikter opp ting. 

Men du sier altså at du er ateist?

Anonymkode: f2c55...2e1

Jeg sier ingenting, jeg. Det er mange ateister som er imot homofili bare for å ha sagt det. Innen alle livssyn faktisk.

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Visma skrev:

Mener du at slike ting oftere skjer i kristne miljøer, eller blant kristne, enn blant folk  ellers i samfunnet?

Det er i så fall en voldsom påstand som jeg lurer på om du har belegg for å mene, eller om du bare har tatt det fra ditt eget hode. 😲

Hei

ja jeg mener undertrykt seksualitet , eller at man « lyver» for seg selv og andre, bevisst eller ofte ubevisst om sin seksuelle orientering/ natur, er et stort problem innen religiøse samfunn ( og i Norge oftest varianter av kristne fellesskap) enten de er kristne, muslimske, jødiske eller andre religiøse samfunn som utelukker homofili som en legning som for øvrig ikke er uvanlig i dyreriket som sådann.

jeg vet dette fordi religiøse kristne, og ofte kristne fra «Bibelbeltet», Oftere trenger psykiatrisk hjelp. 
 

samt at overgrep generelt har høyere frekvens blant religiøse mennesker i religiøse samfunn der det er strenge regler for hva som er akseptert som normalt, med de konsekvenser det naturligvis vil få å ikke leve opp til det man vet man bør.

da skjuler man lettere ting, feks seksuell legning naturligvis, det handler jo til slutt om å skulle overleve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ingenting, jeg. Det er mange ateister som er imot homofili bare for å ha sagt det.

Svært få i forhold til religiøse. 

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svært få i forhold til religiøse. 

Anonymkode: f2c55...2e1

Tja...

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

ja jeg mener undertrykt seksualitet , eller at man « lyver» for seg selv og andre, bevisst eller ofte ubevisst om sin seksuelle orientering/ natur, er et stort problem innen religiøse samfunn ( og i Norge oftest varianter av kristne fellesskap) enten de er kristne, muslimske, jødiske eller andre religiøse samfunn som utelukker homofili som en legning som for øvrig ikke er uvanlig i dyreriket som sådann.

jeg vet dette fordi religiøse kristne, og ofte kristne fra «Bibelbeltet», Oftere trenger psykiatrisk hjelp. 
 

samt at overgrep generelt har høyere frekvens blant religiøse mennesker i religiøse samfunn der det er strenge regler for hva som er akseptert som normalt, med de konsekvenser det naturligvis vil få å ikke leve opp til det man vet man bør.

da skjuler man lettere ting, feks seksuell legning naturligvis, det handler jo til slutt om å skulle overleve!

Det er faktisk høyere forekomst av den grusomheten du nevner i barnehage og på skole, der det arbeider ateister, altså. 

Så vær litt forsiktig med stigmatiseringen din. 

 

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Madelenemie skrev:

da skjuler man lettere ting, feks seksuell legning naturligvis, det handler jo til slutt om å skulle overleve

Overleve hva? Hvis det er menneskearten og de ulike dyrearter du mener skal overleve, så trengs det et hunkjønn og et hankjønn for å bringe livet videre og på den måten opprettholde sin eksistens. Homofile kan som kjent ikke få barn sammen. 

Til det andre du skriver, så tenker jeg umiddelbart at det ikke kan stemme at det er mer overgrep, vold, dyresex, incest osv i religiøse miljøer. Jeg tror slikt svineri finner veien til de som er disponert for å ta imot det, uavhengig av religiøst ståsted. Det må være noe antisosialt, dyssosialt, psykopatisk over personer som holder på sånn. Og jeg tror ikke at det finnes flere psykopater i religiøse miljøer enn ellers i samfunnet, undertrykt seksualitet eller ikke. Slike ting går nok heller på personlighet og dysfunksjonelle egenskaper hos den enkelte person i hvilken som helst gruppe i samfunnet, i stedet for at det skulle kjennetegne spesielle enkeltgrupper. Unntaket må være feks nynazistiske miljøer, pedofiliringer, dyresexentusiaster som møter likesinnede og der dyrker sine syke, onde avvikelser. Ikke spesielt kirkegjengere, siden de er like forskjellige som deg og meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk høyere forekomst av den grusomheten du nevner i barnehage og på skole, der det arbeider ateister, altså. 

Jobber det hovedsaklig ateister i barnehage og skole?

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jobber det hovedsaklig ateister i barnehage og skole?

Anonymkode: f2c55...2e1

I alle fall de jeg har vært borti.

Anonymkode: 8d707...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Homofili er genetisk, et såkalt "fall" fører ikke til homofili.

Anonymkode: f2c55...2e1

Har du noe kilder for at homofili er genetisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Elektronet skrev:

Har du noe kilder for at homofili er genetisk? 

Nyere forskning viser dette.

I en studie av genetiske profiler hos 409 homofile menn og heterofile medlemmer av deres familier, identifiserer vitenskapsmenn to områder av det mannlige genom som rimeligvis kobles til seksualitet. Professor Michael Bailey fra Northwestern University i Chicago sier :"Seksuell tiltrekning har ingenting å gjøre med et valg. Våre funn fastslår at det er gener "i aktivitet" som avgjør dette. Og vi har funnet to sett gener som påvirker at en mann er homofil."

Tidligere er det funnet en markør, Xq28, som viser seg å influere på mannlig seksuell tiltrekning. Dette er funnet på X kromosomet , som menn arver fra sine mødre.

 

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Homofili er i aller høyeste grad påvirket av miljø. 

Anonymkode: 8d707...62f

I liten grad.

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I alle fall de jeg har vært borti.

Anonymkode: 8d707...62f

Personlige anekdoter er ikke så interessante.

Anonymkode: f2c55...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 21.30, AnonymBruker skrev:

Nyere forskning viser dette.

I en studie av genetiske profiler hos 409 homofile menn og heterofile medlemmer av deres familier, identifiserer vitenskapsmenn to områder av det mannlige genom som rimeligvis kobles til seksualitet. Professor Michael Bailey fra Northwestern University i Chicago sier :"Seksuell tiltrekning har ingenting å gjøre med et valg. Våre funn fastslår at det er gener "i aktivitet" som avgjør dette. Og vi har funnet to sett gener som påvirker at en mann er homofil."

Tidligere er det funnet en markør, Xq28, som viser seg å influere på mannlig seksuell tiltrekning. Dette er funnet på X kromosomet , som menn arver fra sine mødre.

Anonymkode: f2c55...2e1

Klarer du forklare hvorfor du tror det beviser at det er genetisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 18.11.2019 den 18.29, Madelenemie skrev:

Hei

ja jeg mener undertrykt seksualitet , eller at man « lyver» for seg selv og andre, bevisst eller ofte ubevisst om sin seksuelle orientering/ natur, er et stort problem innen religiøse samfunn ( og i Norge oftest varianter av kristne fellesskap) enten de er kristne, muslimske, jødiske eller andre religiøse samfunn som utelukker homofili som en legning som for øvrig ikke er uvanlig i dyreriket som sådann.

jeg vet dette fordi religiøse kristne, og ofte kristne fra «Bibelbeltet», Oftere trenger psykiatrisk hjelp. 
 

samt at overgrep generelt har høyere frekvens blant religiøse mennesker i religiøse samfunn der det er strenge regler for hva som er akseptert som normalt, med de konsekvenser det naturligvis vil få å ikke leve opp til det man vet man bør.

da skjuler man lettere ting, feks seksuell legning naturligvis, det handler jo til slutt om å skulle overleve!

Jeg har ikke noen kilde, men leste en gang at det ikke er mer overgrep i religiøse miljøer enn i andre steder. Grunnen til at det blir så store skandaler er at de har en tendens til å feie det under teppet eller håndterer det internt uten å gå til rettsvesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...