Gå til innhold

For meg, som kristen, så...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, gleder meg til å se deg der! Kanskje vi kunne ha blitt kompiser der?

Anonymkode: 02b98...c0f

Jeg tror ikke på helvete jeg da vettu. Så nei, jeg kommer ikke dit.

 

Som intellektuellt oppegående menneske så skjønner jeg att med kjødet dør også ånden. Da det er samme sak, eller deler av samme sak. Når du i ditt hovmod (sic) påstår  noe annet, så kan du nyte det selv, du trenger ikke dra andre med deg ned i misæren.

Anonymkode: 43ec6...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å være kristen som tror på helvete er å tråkke på sine medmennesker, kaste de under bussen. Litt som Adolf kastet "undermennesker" i konsentrasjonsleire.

 

Heldigvis er de ikke bare onde, de tar totalt feil.

 

Får så ond er gud, att han skapte helvete, og lot sin egen sønn pines, slik att de som tror på han, kan true sine medmennesker med evig pine. Vakkert. Sukk.

Anonymkode: 43ec6...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du kaller tros- og ytringsfrihet innenfor familien for barnemishandling når foreldrene overleverer sin tro til barna sine i ord og praksis?

Vet du egentlig hva barnemishandling er for noe? Å få overta en tro/religion fra sin familie er ikke barnemishandling så lenge barna ikke samtidig blir utsatt for psykisk og fysisk vold. 

Hvilke barn blir mishandlet av ord som: Gud elsker deg! Du er Guds barn! Gud vil alltid gå med deg og passe på deg! Gud bryr seg om deg og dine problemer. Kom til ham og kast byrdene dine fra deg slik at du selv slipper å bære dem! Osb.

Anonymkode: 02b98...c0f

Lurer litt på hvorfor det er så mye lidelse i verden. LOL.

Ufattelig at voksne folk med normal IQ (?) kan tro på dette.

Anonymkode: cd554...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok mye lettere å ikke gidde å sette seg inn i det og ta en selvstendig stilling til det, men heller følge den store flokken.

Anonymkode: 02b98...c0f

Den "store flokken" er religiøse.

Anonymkode: cd554...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på helvete jeg da vettu. Så nei, jeg kommer ikke dit.

 

Som intellektuellt oppegående menneske så skjønner jeg att med kjødet dør også ånden. Da det er samme sak, eller deler av samme sak. Når du i ditt hovmod (sic) påstår  noe annet, så kan du nyte det selv, du trenger ikke dra andre med deg ned i misæren.

Anonymkode: 43ec6...8bc

Så synd. Leit å høre at vi ikke havner på samme sted og kan bli kompiser! Det som hadde vært så hyggelig! Jeg som hadde tenkt å dra deg med meg ned i misæren og helvete sånn at vi begge kunne ha nytt mitt hovmod! Shit! 

Anonymkode: 02b98...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 16.11.2019 den 23.33, AnonymBruker skrev:

Er det rart å være vitne til ting ateister skriver om tro, og religion. For meg er det helt fjernt! Jeg legger også merke til at det er mange som hater kristendommen. Og kristne. Mener de er dumme etc. 

Jeg har tatt meg selv i å tenke at ateister er dumme, men har vel mer eller mindre konkludert med at de ikke vet bedre. Enten har de ikke reflektert nok over livet til å forstå hvor fullstendig ulogisk en nullhypotese er, eller så har de ikke noen interesse at noe annet enn det letteste i verden; ateisme. Det er lett å være ateist. Det er lett å være ond. Det er mye som er lett her i verden, men hvem sa at det skulle være lett å leve, da? 

Og så svarer de så nedlatende i tråder, det er nesten som trollene i eventyrene som "lukter kristenmanns blod", de blir aggressive og skal ta vedkommende. Som sultne ulver?

Anonymkode: fe3de...461

Jeg tror ikke vitenskapen kan svare på alt per i dag, men har tro på vitenskapelige metoder for å komme frem til sannheten. Man starter med å innrømme at man ikke har svar på alt. Man må undersøke ting for å finne ut hvordan det henger sammen.

Alternativet er å tro at sannheten ligger i eldgamle skrifter og at man må studere dem for å bli klok.

Ellers har jeg ikke noe ønske om å omvende kristne til å bli ateister. De fleste kristne fungerer helt utmerket i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...