Gå til innhold

Redd igjen.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Legesenteret hadde ringt to ganger da jeg var på trening, hørte jo ikke det jeg da. Jeg ringte opp igjen men de fikk ikke tak i legen, og nå ser jeg i journalen at jeg har fått hjertemedisin. Da var ikke EKG normal da og jeg blir redd, bør jeg hente medisinen selv om legen ikke ringer meg opp igjen å begynne å ta det? Selo-zok depot tabl heter det, hva er det for? Fikk så mange spørsmål nå og håper hun ringer opp igjen,er det xeplion eller seroquel som gjør dette med hjertet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det beste er å vente til lege ringer deg opp igjen, å prøve å finne ut eller spekulere i hva det kan være på egenhånd gjør bare vondt verre. Legen er den eneste som vet hvorfor og ellers kan svare deg på spørsmål 🙂

Jeg ble en gang oppringt fra sykehuset noen dager etter at jeg hadde tatt blodprøver og var overbevist om at jeg var alvorlig syk og at de ringte for at jeg måtte bli lagt inn akutt, men viste seg at det var noe helt annet og ikke noe å bekymre seg for. 

Anonymkode: e057f...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Legesenteret hadde ringt to ganger da jeg var på trening, hørte jo ikke det jeg da. Jeg ringte opp igjen men de fikk ikke tak i legen, og nå ser jeg i journalen at jeg har fått hjertemedisin. Da var ikke EKG normal da og jeg blir redd, bør jeg hente medisinen selv om legen ikke ringer meg opp igjen å begynne å ta det? Selo-zok depot tabl heter det, hva er det for? Fikk så mange spørsmål nå og håper hun ringer opp igjen,er det xeplion eller seroquel som gjør dette med hjertet mitt?

Legg igjen beskjed til legen at han ringer deg opp når han har anledning. Vent med å ta medisin til du har snakket med din lege. Ikke stress deg opp sånn :) 

https://www.felleskatalogen.no/medisin/selo-zok-recordati-563801

Anonymkode: 5cafb...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de over her om at du bør vente til du får snakket med legen din. Hvis det hadde vært noe akutt så hadde de nok ikke "gitt opp" med å få tak i deg. Medisinen kan garantert vente et par dager. Prøv så godt du kan å slappe av 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det beste er å vente til lege ringer deg opp igjen, å prøve å finne ut eller spekulere i hva det kan være på egenhånd gjør bare vondt verre. Legen er den eneste som vet hvorfor og ellers kan svare deg på spørsmål 🙂

Jeg ble en gang oppringt fra sykehuset noen dager etter at jeg hadde tatt blodprøver og var overbevist om at jeg var alvorlig syk og at de ringte for at jeg måtte bli lagt inn akutt, men viste seg at det var noe helt annet og ikke noe å bekymre seg for. 

Anonymkode: e057f...2b9

Ok. Jeg har jo høy puls hele tiden da, håper det er derfor og at det ikke er noe med hjertet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg igjen beskjed til legen at han ringer deg opp når han har anledning. Vent med å ta medisin til du har snakket med din lege. Ikke stress deg opp sånn :) 

https://www.felleskatalogen.no/medisin/selo-zok-recordati-563801

Anonymkode: 5cafb...697

Hun ringer vel meg opp igjen, men spørs om det blir i dag. Har hentet medisinen nå,men får vente med å ta den til jeg har snakket med legen da. Stresset meg voldsomt opp med dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Cesium skrev:

Jeg er enig med de over her om at du bør vente til du får snakket med legen din. Hvis det hadde vært noe akutt så hadde de nok ikke "gitt opp" med å få tak i deg. Medisinen kan garantert vente et par dager. Prøv så godt du kan å slappe av 😊

Får prøve på det ja, fikk melding på telefonen om ny time også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kopipreparatet som heter metoprolol. Var det ikke det du anbefalte @issomthingwrong? Men vet ikkeom legen vet årsaken til den høye pulsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fionys skrev:

Det beste er å prøve og la det ligge til du har snakket med legen. 

Vanskelig det og, vet jo ikke når hun ringer. Tenker mye på det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ISW skrev:

Selozok er en betablokker, som Pranolol. Grunnen til at du får den er jo at du har høy puls, sånn som vi snakket om. Det er ikke noe farlig!

Ok så det har ingenting med EKG/hjertet å gjøre? Skal jeg ta det fra i morgen av selv om jeg ikke har snakket med legen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok så det har ingenting med EKG/hjertet å gjøre? Skal jeg ta det fra i morgen av selv om jeg ikke har snakket med legen? 

Ja, bruk det når legen har skrevet det ut. Jeg tror EKG var normalt og nettopp derfor behandles den raske pulsen symptomatisk med betablokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, ISW skrev:

Ja, bruk det når legen har skrevet det ut. Jeg tror EKG var normalt og nettopp derfor behandles den raske pulsen symptomatisk med betablokker.

Ok. Takk for at du svarer meg, det hjelper på ❤️ Da tar jeg en i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ISW skrev:

Ja, bruk det når legen har skrevet det ut. Jeg tror EKG var normalt og nettopp derfor behandles den raske pulsen symptomatisk med betablokker.

Men det er ikke farlig å ta dem? Har jo sikkert lavere puls om natten, er jo ikke bra med for lav puls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Men det er ikke farlig å ta dem? Har jo sikkert lavere puls om natten, er jo ikke bra med for lav puls?

Det er ingen problem. Betablokkere senker ikke nattpulsen nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville ikke tatt noe før jeg hadde snakket med legen, synes du skal vente :) 

Anonymkode: 5cafb...697

Men hun har jo skrevet det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Men hun har jo skrevet det ut?

Jeg ville ringt til legekontoret i morgen tidlig, og forklart at du ikke fikk tatt telefonen i dag. Be om legen kan ringe tilbake.

Anonymkode: 67c67...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...