Gå til innhold

Redd igjen.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ringt til legekontoret i morgen tidlig, og forklart at du ikke fikk tatt telefonen i dag. Be om legen kan ringe tilbake.

Anonymkode: 67c67...327

Tror nok hun ringer i morgen,tar medisinen i morgen tidlig jeg. Vil jo ha pulsen ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville ikke tatt noe før jeg hadde snakket med legen, synes du skal vente :) 

Anonymkode: 5cafb...697

Kan du fortelle meg hvilken kompetanse du har til å fortelle Stjernestøv at hun skal vente med å ta medisinene som legen har skrevet ut til henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Tror nok hun ringer i morgen,tar medisinen i morgen tidlig jeg. Vil jo ha pulsen ned. 

Det gjør ingenting om du venter til i morgen, ring henne så fort kontoret åpner i morgen og si at du må snakke med henne om den medisinen hun har skrevet ut til deg. :) Sønnen min har gått på denne betablokkeren i flere år pga at han må passe på lungetrykket (medfødt hjertefeil og feil på mitralklaffen) og hans kardiolog sier, akkurat som du sier her, at han skal ta den om morgenen ettersom det er på dagen han er i aktivitet, det er ikke om natten han har størst behov for den. :) 

Noter ned nå hva du vil spørre henne om så du ikke glemmer det når du har henne på telefonen i morgen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det er jo bra. 

Følg rådet til ISW. Ikke la deg stresse opp av dette. Du blir jo bare tatt på alvor av legen, akkurat slik du har ønsket deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stjernestøv skrev:

Hun ringer vel meg opp igjen, men spørs om det blir i dag. Har hentet medisinen nå,men får vente med å ta den til jeg har snakket med legen da. Stresset meg voldsomt opp med dette. 

Kanskje det er medisin for å roe ned stresset hjerte ? Det sa ofte legene til meg før. Men jeg ville tatt en prat om det med legen så fort som mulig. Slapp helt av. Du må ikke bekymre deg. Det går sikkert helt bra. Har en datter som har levd med hjertesykdom hele livet sitt. Hun har det helt fint. Hun er voksen nå. 

Anonymkode: 45ead...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lillemus skrev:

Det gjør ingenting om du venter til i morgen, ring henne så fort kontoret åpner i morgen og si at du må snakke med henne om den medisinen hun har skrevet ut til deg. :) Sønnen min har gått på denne betablokkeren i flere år pga at han må passe på lungetrykket (medfødt hjertefeil og feil på mitralklaffen) og hans kardiolog sier, akkurat som du sier her, at han skal ta den om morgenen ettersom det er på dagen han er i aktivitet, det er ikke om natten han har størst behov for den. :) 

Noter ned nå hva du vil spørre henne om så du ikke glemmer det når du har henne på telefonen i morgen. :) 

Har tatt en nå og rengner med at hun ringer siden hun ringte i går,men takk for betryggende svar at sønnen din tar den :) Godt det går bra med han nå da. Var redd det var farlig å ta den, at det skulle skje noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, frosken skrev:

Følg rådet til ISW. Ikke la deg stresse opp av dette. Du blir jo bare tatt på alvor av legen, akkurat slik du har ønsket deg:-)

Jo,men det var noe ISW skrev, om jeg trengte å ha høy puls pga hjertet. Tenker på det nå.Men skal prøve å tenke at legen vet hva hun gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er medisin for å roe ned stresset hjerte ? Det sa ofte legene til meg før. Men jeg ville tatt en prat om det med legen så fort som mulig. Slapp helt av. Du må ikke bekymre deg. Det går sikkert helt bra. Har en datter som har levd med hjertesykdom hele livet sitt. Hun har det helt fint. Hun er voksen nå. 

Anonymkode: 45ead...497

Ja det slo sikkert fort når jeg tok EKG,men mulig dette er for høy puls. Får se hva hun sier når hun ringer. Så bra det går bra med din datter nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med legesenteret nå og jeg skulle nok ta den, men hun skulle legge igjen beskjed til legen om det. Så da ringer hun vel da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fordi jeg hadde høy hjerterytme og høy puls, og hun trodde det var medisinene jeg tar som gjorde det. Og psykiateren hadde sagt at de måtte jeg absolutt ikke slutte på, derfor gjorde de det sånn at jeg skulle ta dette. Det er bare 25 mg så hun håpet det virket, noe jeg tviler på. Det kunne ta noen dager før det virket og jeg skal på kontroll i desember. Har jo lyst å kutte ut all medisin jeg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

 Har jo lyst å kutte ut all medisin jeg nå. 

Er det en form for selvskading det der med at du stadig kutter ut medisinene?

 

Anonymkode: ce4e2...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det en form for selvskading det der med at du stadig kutter ut medisinene?

 

Anonymkode: ce4e2...8c6

Nei det er ikke det. Jeg tenker på helsa jeg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det er ikke det. Jeg tenker på helsa jeg nå. 

Ok, fint at du tenker på helsa! Men du må ikke slutte på noen medisiner uten å ha samrådd deg med legene dine!

Anonymkode: ce4e2...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, fint at du tenker på helsa! Men du må ikke slutte på noen medisiner uten å ha samrådd deg med legene dine!

Anonymkode: ce4e2...8c6

De ville jo at jeg absolutt ikke måtte slutte på dem,derfor jeg måtte få betablokkere. Dessuten så har jeg nettopp fått sprøyte :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

De ville jo at jeg absolutt ikke måtte slutte på dem,derfor jeg måtte få betablokkere. Dessuten så har jeg nettopp fått sprøyte :( 

Jeg kjenner ikke deg så godt, men helsa di er ikke bare den fysiske. Det er den psykiske også. Når behandlerne dine sier du absolutt ikke bør slutte så er det nok med god grunn. Hadde det vært snakk om noe livsfarlig så hadde de gjort andre tiltak enn å bare gi deg betablokkere. Tror ikke du også det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Jeg kjenner ikke deg så godt, men helsa di er ikke bare den fysiske. Det er den psykiske også. Når behandlerne dine sier du absolutt ikke bør slutte så er det nok med god grunn. Hadde det vært snakk om noe livsfarlig så hadde de gjort andre tiltak enn å bare gi deg betablokkere. Tror ikke du også det? 

Jo kanskje, men jeg kunne jo ha prøvd en annen medisin? Det er bare det jeg stusser på,må jeg ta akkurat det jeg tar bare fordi det funker nå? Og pulsen har vært nede i 80 og 85 i dag, vil det si at betablokkeren virker? Tok noen dager før det virket sa legen,og blodtrykket mitt er ikke høyt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Jo kanskje, men jeg kunne jo ha prøvd en annen medisin? Det er bare det jeg stusser på,må jeg ta akkurat det jeg tar bare fordi det funker nå? Og pulsen har vært nede i 80 og 85 i dag, vil det si at betablokkeren virker? Tok noen dager før det virket sa legen,og blodtrykket mitt er ikke høyt nå. 

Kan jo virke som det har effekt allerede da ja. For pulsen din har pleid å være 100-120? Jeg har utdannelse i helse, men jeg er ingen lege så jeg kan ikke svare deg på om du heller burde testet ut andre medisiner. Tenker bare på generelt grunnlag at hvis det var et godt alternativ så ville din psykiater foreslå det for deg. Jeg fikk alvorlige bivirkninger av et medikament en gang, men der og da fikk jeg symptomatisk behandling fordi det ifølge min psykiater var veldig viktig å fortsette med medikamenter da det var det eneste som hadde stabilisert meg LITT. Var snakk om symptomer på hjertesvikt, men min psykiater vurderte det til at det var ikke kun medisinen, men også andre ting med fysikken min. Så han gikk i mot det legene på somatisk sykehus mente. Og jammen hadde han rett. :) Dette gjaldt ikke antipsykotikum btw. Poenget er bare at noen ganger er det best å stole på de som har det hele og fulle bildet. Som ser både på det psykiske og fysiske og fordeler/ulemper. 

Jeg har for øvrig  selv hatt betablokkere før en periode og det var ikke noe problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Glitter skrev:

Kan jo virke som det har effekt allerede da ja. For pulsen din har pleid å være 100-120? Jeg har utdannelse i helse, men jeg er ingen lege så jeg kan ikke svare deg på om du heller burde testet ut andre medisiner. Tenker bare på generelt grunnlag at hvis det var et godt alternativ så ville din psykiater foreslå det for deg. Jeg fikk alvorlige bivirkninger av et medikament en gang, men der og da fikk jeg symptomatisk behandling fordi det ifølge min psykiater var veldig viktig å fortsette med medikamenter da det var det eneste som hadde stabilisert meg LITT. Var snakk om symptomer på hjertesvikt, men min psykiater vurderte det til at det var ikke kun medisinen, men også andre ting med fysikken min. Så han gikk i mot det legene på somatisk sykehus mente. Og jammen hadde han rett. :) Dette gjaldt ikke antipsykotikum btw. Poenget er bare at noen ganger er det best å stole på de som har det hele og fulle bildet. Som ser både på det psykiske og fysiske og fordeler/ulemper. 

Jeg har for øvrig  selv hatt betablokkere før en periode og det var ikke noe problem. :)

Ja mye tyder jo på det,ja har lagt på rundt 100-120 pulsen. Godt du fikk rett hjelp da :) Ja tenk om det ikke bare er medisinene som gjør det? 

Er bare redd for å få for lavt blodtrykk og puls. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fionys skrev:

Sjekket du noen gang hvordan pulsen din er på starten av dagen?

 

Ja om morningen når jeg lå i sengen har den vært på noen å søtti og noen og åtti, ikke høyt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...