Gå til innhold

Redd igjen.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det forklarer jo mye...:)

Anonymkode: ce4e2...8c6

Ja. Og det har gått videre til mine barn. Min mann har det og til en viss gradm i perioder tror han at han har kreft og skal dø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De første par ukene med betablokkere så kan man føle seg litt dårlig, det vil antageligvis gå seg til, hvis ikle så må man prøve andre medisiner.

Det er ikke farlig for hjertet ditt å ha lavt blodtrykk, det er mer fare for at du kan svime av så du må ta noen forhåndsregler. Feks ikke kjøre bil og reise deg sakte.

Legen vil kontrollmåle blodtrykket ditt, så du trenger ikke å måle hjemme hvis du ikke har fått beskjed om dette av legen.

Jeg har helseansgt selv, og forstår veldig godt at du er redd, men legen vet hva de driver med og dette er forebyggende behandling slik at det ikke skal skje noe med hjertet ditt i fremtiden.

Anonymkode: 43f94...241

Å trodde ikke det var vanlig å føle seg dårlig de første ukene, legen trodde det ville gå bra for det var så lav dose.

Min sønn har lavt blodtrykk og en gang besvimte han på skolen, fikk beskjed av legen om å drikke mye. Er ikke noen behandling av lavt blodtrykk. Ja jeg skal på kontroll i desember,men føler jeg har mer kontroll når jeg måler det og vet hva det ligger på. 

Ok. Håper legen vet hva hun gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å trodde ikke det var vanlig å føle seg dårlig de første ukene, legen trodde det ville gå bra for det var så lav dose.

Min sønn har lavt blodtrykk og en gang besvimte han på skolen, fikk beskjed av legen om å drikke mye. Er ikke noen behandling av lavt blodtrykk. Ja jeg skal på kontroll i desember,men føler jeg har mer kontroll når jeg måler det og vet hva det ligger på. 

Ok. Håper legen vet hva hun gjør. 

Veldig mange medisiner har bivirkninger, og også betablokkere.

Jeg fikk laveste dose, tror det var 20 mg på de jeg fikk og jeg kunne omtrent ikke reise meg uten å svime av første uka. Fikk beskjed på apoteket at jeg kanskje burde la være og kjøre bil første dagene da man kunne bli dårlig.

Nei, lavt blodtrykk har ingen behandling og ikke farlig som jeg sa, men kan være greit og være obs på det. Som feks la være å kjøre bil eller reise seg fort. Utober det så er det lite man kan gjøre...

Sjangsen er større for at du stresser mer ved å sjekke det ofte. Blodtrykket både vil og skal variere i løpet av en dag, det er helt normalt.

Legen vet nok godt hva hun gjør, i tillegg er jo også psykiateren din en lege.

Anonymkode: 43f94...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange medisiner har bivirkninger, og også betablokkere.

Jeg fikk laveste dose, tror det var 20 mg på de jeg fikk og jeg kunne omtrent ikke reise meg uten å svime av første uka. Fikk beskjed på apoteket at jeg kanskje burde la være og kjøre bil første dagene da man kunne bli dårlig.

Nei, lavt blodtrykk har ingen behandling og ikke farlig som jeg sa, men kan være greit og være obs på det. Som feks la være å kjøre bil eller reise seg fort. Utober det så er det lite man kan gjøre...

Sjangsen er større for at du stresser mer ved å sjekke det ofte. Blodtrykket både vil og skal variere i løpet av en dag, det er helt normalt.

Legen vet nok godt hva hun gjør, i tillegg er jo også psykiateren din en lege.

Anonymkode: 43f94...241

Ok. Hun sa det var maange som tok det og det gikk greit, men jeg måtte ringe hvis det var noe. Jeg har følt prikking i kroppen, vet ikke hva det er. 

Jeg får 25 mg nå. Det var da voldsomme bivirkninger du fikk, og det var bare den første uken så gikk det over? Tar du det fremdeles? Hvordan går det nå?

Men det er mindre farlig å ha lavt blodtrykk enn høyt blodtrykk da? Ja sykepleieren og mente jeg stresser mer ved å måle det hele tiden, men jeg føler meg tryggere da. Men får jo litt støkk i meg når det er så lavt, og det fører til at jeg føler meg uvel. Vet ikke om det er psykisk eller fysisk jeg. 

Ja håper hun vet hva hun gjør, og det var jo psykiateren som ymtet frempå med betablokkere. Jeg dør vel ikke av det heller? Er det jeg er redd for, å dø om natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, stjernestøv skrev:

@ISW er redd jeg har for lavt blodtrykk nå,det er ofte 98/70? Bare det ikke går lenger ned om natten? Pulsen ligger på noen og åtti. 

Hei,

Det er bare sunt med et blodtrykk på 100/70 så lenge det ikke gir symptomer og plager som svimmelhet. Kroppen ordner dette på egen hånd.

Blodtrykket mitt om morgenen er 90/55 og jeg lever veldig fint med det. Det stiger når det trengs uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ISW skrev:

Hei,

Det er bare sunt med et blodtrykk på 100/70 så lenge det ikke gir symptomer og plager som svimmelhet. Kroppen ordner dette på egen hånd.

Blodtrykket mitt om morgenen er 90/55 og jeg lever veldig fint med det. Det stiger når det trengs uansett.

Hei du :) 

Ok. Da får jeg tenke på det. Føler meg svimmel,men det kan være psykisk også. Styrer mye med dette merker jeg. 

Oi det var lavt du hadde, som sønnen min. Men han er jo vant til å ha lavt blodtrykk. Går du på betablokkere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Hun sa det var maange som tok det og det gikk greit, men jeg måtte ringe hvis det var noe. Jeg har følt prikking i kroppen, vet ikke hva det er. 

Jeg får 25 mg nå. Det var da voldsomme bivirkninger du fikk, og det var bare den første uken så gikk det over? Tar du det fremdeles? Hvordan går det nå?

Men det er mindre farlig å ha lavt blodtrykk enn høyt blodtrykk da? Ja sykepleieren og mente jeg stresser mer ved å måle det hele tiden, men jeg føler meg tryggere da. Men får jo litt støkk i meg når det er så lavt, og det fører til at jeg føler meg uvel. Vet ikke om det er psykisk eller fysisk jeg. 

Ja håper hun vet hva hun gjør, og det var jo psykiateren som ymtet frempå med betablokkere. Jeg dør vel ikke av det heller? Er det jeg er redd for, å dø om natten. 

Høyt blodtrykk over tid er farlig, lavt blodtrykk er ikke farlig i seg selv, kun ved at man svimer av feks og da kan skade seg.

Jeg måtte forsøke andre medisiner pga bivirkningene var så ubehagelige, så jeg prøvde tre stykker totalt. Nå går jeg ikke på noe lenger. Men går ikke bivirkningene over etter et par uker så må de vurdere om du skal prøve noe annet, er jo ikke særlig heldig å gå rundt og føle seg dårlig.

Du har to leger som har tatt avgjørelsen om hvilke medisiner som de mener er best for deg, dette er forebyggende medisiner og hadde de vært det minste bekymret for at hjertet skulle svikte og du skal dø når du sover så hadde du vært innlagt på sykehus. 

Anonymkode: 43f94...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyt blodtrykk over tid er farlig, lavt blodtrykk er ikke farlig i seg selv, kun ved at man svimer av feks og da kan skade seg.

Jeg måtte forsøke andre medisiner pga bivirkningene var så ubehagelige, så jeg prøvde tre stykker totalt. Nå går jeg ikke på noe lenger. Men går ikke bivirkningene over etter et par uker så må de vurdere om du skal prøve noe annet, er jo ikke særlig heldig å gå rundt og føle seg dårlig.

Du har to leger som har tatt avgjørelsen om hvilke medisiner som de mener er best for deg, dette er forebyggende medisiner og hadde de vært det minste bekymret for at hjertet skulle svikte og du skal dø når du sover så hadde du vært innlagt på sykehus. 

Anonymkode: 43f94...241

Ok. Får prøve å stole på det du skriver, og at legene vet hva de gjør :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får prøve å stole på det du skriver, og at legene vet hva de gjør :) 

Ikke stol på meg, stol på legene dine :) Det er jobben deres å holde menneskene friske :)

Anonymkode: 43f94...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke stol på meg, stol på legene dine :) Det er jobben deres å holde menneskene friske :)

Anonymkode: 43f94...241

Ja det er jo det :) Får prøve å slappe av, hun sa det var ikke farlig å ta de tablettene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fionys skrev:

Du bør prøve å avlede deg med noe annet når fokuset på sykdom blir for stort.

Ja det er sant, har lagd og spist taco nå. Men er så rar i hodet,vet ikke om det er angst...sånn fjernhetsfølelse..tok en vival. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleieren sa legen var en tullhøne som sa medisinene jeg tok var grunnen, det kunne være 80 andre grunner til høy puls sa han. Hva skal jeg da tro? Så sa han at det verste jeg kunne gjøre nå var å slutte på medisinene,vet ikke hva jeg skal tro. Blir redd av det og, vil jo helst klare meg uten medisiner jeg da. Alle medisiner gjør meg rar, det gjør disse betablokkerene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å som jeg savner det åndelige, det er faktisk tomt. Men har hatt glede av å se på serier med overnaturlig innhold og de fantastiske bøkene til Margit Sandemo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren sa legen var en tullhøne som sa medisinene jeg tok var grunnen, det kunne være 80 andre grunner til høy puls sa han. Hva skal jeg da tro? Så sa han at det verste jeg kunne gjøre nå var å slutte på medisinene,vet ikke hva jeg skal tro. Blir redd av det og, vil jo helst klare meg uten medisiner jeg da. Alle medisiner gjør meg rar, det gjør disse betablokkerene også. 

Jeg tror de aller fleste ville ha vært foruten medisiner, men det er en grunn til at man tar medisiner!

 Og man må uansett ikke slutte brått med noen medisiner uten å ha snakket med legen.

Høy puls/blodtrykk kan det være flere grunner til, mange uten noen grunn, behandlingen går uansett ut på å medisinere det høye blodtrykket.

Jeg tror jeg ville ha bestilt en time til legen hvis jeg var deg, så kan du stille de spørsmålene du lurer på. Sånn at du slipper å lete etter svar på forum eller hos andre, og kanskje bli enda reddere uten grunn.

 

Anonymkode: 43f94...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de aller fleste ville ha vært foruten medisiner, men det er en grunn til at man tar medisiner!

 Og man må uansett ikke slutte brått med noen medisiner uten å ha snakket med legen.

Høy puls/blodtrykk kan det være flere grunner til, mange uten noen grunn, behandlingen går uansett ut på å medisinere det høye blodtrykket.

Jeg tror jeg ville ha bestilt en time til legen hvis jeg var deg, så kan du stille de spørsmålene du lurer på. Sånn at du slipper å lete etter svar på forum eller hos andre, og kanskje bli enda reddere uten grunn.

 

Anonymkode: 43f94...241

Jeg vet ikke om jeg tar medisiner av en grunn, antipsykotika faktisk. Det er jo bare det at jeg ikke takler evnene mine, må jo takle det en gang. Og jeg savner dem nå. 

Har sluttet brått mange ganger på egenhånd. 

En lege sa jo jeg hadde ikke høyt blodtrykk, det var ingenting å bekymre seg for. Og pulsen var sikkert normal for meg, så sier legen min noe annet. 

Har time hos legen 11 desember, må vel klare å vente til da? Men vet ikke om jeg klarer å gå på trening nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å som jeg savner det åndelige, det er faktisk tomt. Men har hatt glede av å se på serier med overnaturlig innhold og de fantastiske bøkene til Margit Sandemo. 

Jeg liker også å se serier/filmer og lese bøker med overnaturlig innhold. Har lest alle bøkene av Stephen King jeg har funnet som har vært oversatt til norsk.

En annen bra bokserie er Outlander, finnes også som serie. Ikke så veldig mye overnaturlig der, men bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet ikke om jeg tar medisiner av en grunn, antipsykotika faktisk. Det er jo bare det at jeg ikke takler evnene mine, må jo takle det en gang. Og jeg savner dem nå. 

Har sluttet brått mange ganger på egenhånd. 

En lege sa jo jeg hadde ikke høyt blodtrykk, det var ingenting å bekymre seg for. Og pulsen var sikkert normal for meg, så sier legen min noe annet. 

Har time hos legen 11 desember, må vel klare å vente til da? Men vet ikke om jeg klarer å gå på trening nå. 

 

Husk at den fysiske formen også har noe å si for puls og blodtrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...