Gå til innhold

Redd igjen.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og de trodde jeg skulle bli mindre redd og urolig nå når jeg tar medisiner, er jo redd for andre ting nå :( 

Er vel nettopp det som er med helseangst. En finner stadig nye ting å være redd for. Uten at det egentlig er noe å frykte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg liker også å se serier/filmer og lese bøker med overnaturlig innhold. Har lest alle bøkene av Stephen King jeg har funnet som har vært oversatt til norsk.

En annen bra bokserie er Outlander, finnes også som serie. Ikke så veldig mye overnaturlig der, men bra. 

Jeg har sett det meste av film Stephen King har og nå holder vi på med castle rock på HBO. Han har mye bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fionys skrev:

Husk at den fysiske formen også har noe å si for puls og blodtrykk.

Hva mener du? At jeg bør gå på trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Glitter skrev:

Er vel nettopp det som er med helseangst. En finner stadig nye ting å være redd for. Uten at det egentlig er noe å frykte. 

Ja men hadde jo ikke det så utpreget når jeg var mer åndelig, da var jeg opptatt med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja men hadde jo ikke det så utpreget når jeg var mer åndelig, da var jeg opptatt med det. 

Ja da var du nok okkupert med det og helseangsten fikk ikke like mye plass. De gangene du er veldig opptatt med noe nå også så er vel ikke fokuset på helsen like sterkt? Jeg tror du bør prøve å avlede/stoppe tankene når de begynner å spinne om dette. Ikke måle blodtrykk og ta puls hele tiden, ikke la deg selv gruble og kjenne etter. Det eskalerer nok bare angsten. Det er jo lettere sagt enn gjort da. Forstår jo det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Glitter skrev:

Ja da var du nok okkupert med det og helseangsten fikk ikke like mye plass. De gangene du er veldig opptatt med noe nå også så er vel ikke fokuset på helsen like sterkt? Jeg tror du bør prøve å avlede/stoppe tankene når de begynner å spinne om dette. Ikke måle blodtrykk og ta puls hele tiden, ikke la deg selv gruble og kjenne etter. Det eskalerer nok bare angsten. Det er jo lettere sagt enn gjort da. Forstår jo det. 

Ja må nok avlede meg selv litt,ser jo på serier da og om kveldene leser jeg. Det hjelper på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, stjernestøv skrev:

Hva mener du? At jeg bør gå på trening?

Ja. Overvekt og dårlig fysisk form gjør ikke akkurat underverker for blodtrykket og pulsen. Ikke røyking heller. Og dette vet du jo egentlig utmerket godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 14.21, stjernestøv skrev:

Legesenteret hadde ringt to ganger da jeg var på trening, hørte jo ikke det jeg da. Jeg ringte opp igjen men de fikk ikke tak i legen, og nå ser jeg i journalen at jeg har fått hjertemedisin. Da var ikke EKG normal da og jeg blir redd, bør jeg hente medisinen selv om legen ikke ringer meg opp igjen å begynne å ta det? Selo-zok depot tabl heter det, hva er det for? Fikk så mange spørsmål nå og håper hun ringer opp igjen,er det xeplion eller seroquel som gjør dette med hjertet mitt?

Er du redd for helsen er det å slutte med røyk det FØRSTE du bør gjøre. 

Anonymkode: 67c67...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Ja. Overvekt og dårlig fysisk form gjør ikke akkurat underverker for blodtrykket og pulsen. Ikke røyking heller. Og dette vet du jo egentlig utmerket godt.

Ja jeg vet det, vil prøve å gå ned i vekt etter nyttår. Røyking er det verre med,men det er ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du redd for helsen er det å slutte med røyk det FØRSTE du bør gjøre. 

Anonymkode: 67c67...327

Det er ikke lett å slutte å røyke,men burde gjort det ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke lett å slutte å røyke,men burde gjort det ja. 

Hvis du virkelig er så bekymret for helsen som du gir uttryk for burde det være veldig enkelt.

Anonymkode: 67c67...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du virkelig er så bekymret for helsen som du gir uttryk for burde det være veldig enkelt.

Anonymkode: 67c67...327

Det er ikke det, røyken har vært med meg siden jeg var 14 år bortsett når jeg var gravid. Da var det andre jeg sluttet for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke det, røyken har vært med meg siden jeg var 14 år bortsett når jeg var gravid. Da var det andre jeg sluttet for. 

Har du forsøkt med e-sigarett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, cathlin skrev:

Har du forsøkt med e-sigarett?

Ja har det,kan gå over til det igjen. Klarte meg jo en stund på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke det, røyken har vært med meg siden jeg var 14 år bortsett når jeg var gravid. Da var det andre jeg sluttet for. 

Du har jo sluttet før. Du begynte å røyke igjen for du trodde du skulle bli slank av det. Fungerte vel ikke akkurat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Du har jo sluttet før. Du begynte å røyke igjen for du trodde du skulle bli slank av det. Fungerte vel ikke akkurat?

Nei fungerte ikke det, ikke så lenge jeg tar ap. Tror ikke dere skjønner hvor vanskelig det er å slanke seg da, men skal klare det etter nyttår. Må jo bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke det, røyken har vært med meg siden jeg var 14 år bortsett når jeg var gravid. Da var det andre jeg sluttet for. 

Da klarer du sikkert å slutte en gang til.

Anonymkode: 67c67...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg vet det, vil prøve å gå ned i vekt etter nyttår. 

Hvorfor ikke begynne nå?

Anonymkode: 67c67...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da klarer du sikkert å slutte en gang til.

Anonymkode: 67c67...327

Ja men når jeg var gravid visste jeg at jeg kunne begynne igjen etter ungen var kommet ut,hadde noe å se frem til da. Det er synd,men jeg er så brutalt avhengig av den røyken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke begynne nå?

Anonymkode: 67c67...327

Jeg gir bare faen jeg nå,orker ikke bry meg og snart er det jul. Da blir det jo mye spising. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...