Gå til innhold

Dra til psykologen i full psykose?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mente var at før en kommer inn i en full psykose så er det jo forskjellige faser en går i gjennom eller ihvertfall prodromalfasen som jeg husker som består av tilbaketrekning,  motivasjonsløshet og kanskje litt mistenksomhet blant annet, mem mår em er i full psykose så er man helt inni det.

Anonymkode: 5a87a...ff5

Jeg var ikke noe tilbaketrukket eller led av motivasjonsløshet i tiden før den gangen jeg beskrev, heller motsatt. Men jeg var veldig sliten og sov dårlig.  Hadde dessuten mye negativt å stå i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, emilie321 skrev:

Jeg var ikke noe tilbaketrukket eller led av motivasjonsløshet i tiden før den gangen jeg beskrev, heller motsatt. Men jeg var veldig sliten og sov dårlig.  Hadde dessuten mye negativt å stå i.

Det er jo rart, jeg trodde alle psykoser med unntak av de akutte kom sånn snikende med tilbaketrening, motivasjonløshet, giddaløshet som første tegn..?

Kupton?

Skrevet

https://www.webmd.com/schizophrenia/guide/what-is-psychosis

Symptoms of Psychosis

Psychosis doesn’t suddenly start. It usually follows this pattern:

Warning signs before psychosis: It starts with gradual changes in the way you think about and understand the world. You or your family members may notice:

A drop in grades or job performance

Trouble thinking clearly or concentrating

Suspiciousness or unease around others

Lack of self-care or hygiene

Spending more time alone than usual

Stronger emotions than situations call for

No emotions at all

Skrevet

Pst! Beklager likes'ene som kommer og går. Det er bare den tekniske feilen som ikke er ryddet opp i enda som gjør at jeg "liker" bare jeg såvidt toucher på feil sted. Det er høyst ufrivillig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...