AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 Skrevet 7. desember 2019 Jeg har ikke orket noe i dag. Har ikke kledd på meg, men har spist litt. Jeg greier ikke å glede meg til jul som jeg ellers vanligvis gjør. Min datter ringte før helgen og var sur på meg. Min svigerinne skjelte meg ut som bare det i fjor (hun har store problemer). Hvorfor er det alltid meg som havner i slike situasjoner? Når datteren min blir sur så er reaksjonsmønstret hennes presis som hennes fars og minnene fra en bitter skilsmisse kastes over meg. Jeg var på julebord i går og det ble noen øl og akevitt. Jeg vil bare sove nå og ikke ha det tankejaget i hodet på meg. Anonymkode: 21980...ab8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 Skrevet 7. desember 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke orket noe i dag. Har ikke kledd på meg, men har spist litt. Jeg greier ikke å glede meg til jul som jeg ellers vanligvis gjør. Min datter ringte før helgen og var sur på meg. Min svigerinne skjelte meg ut som bare det i fjor (hun har store problemer). Hvorfor er det alltid meg som havner i slike situasjoner? Når datteren min blir sur så er reaksjonsmønstret hennes presis som hennes fars og minnene fra en bitter skilsmisse kastes over meg. Jeg var på julebord i går og det ble noen øl og akevitt. Jeg vil bare sove nå og ikke ha det tankejaget i hodet på meg. Anonymkode: 21980...ab8 Er det så rart at du vil sove litt hvis du var på julebord i går og drakk øl og akevitt? Du trenger da vel ikke gå rundt og glede deg til jul hele tiden. Svigerinnen din skjelte deg ut i fjor, ikke i år. Du skriver selv at det er hun som har et problem. Du setter deg selv i en sånn offerposisjon når du hele tiden sier at du ikke kan glede deg til jul på grunn av den ene og den andre personen. Det er vel bare å drite litt i det, la vær å glede deg til jul hele tiden eller ikke la dem påvirke julestemninga di så mye. Du kan vel få en fin jul selv om du har en dritt dag i dag. Anonymkode: 306c3...98e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 Skrevet 7. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke orket noe i dag. Har ikke kledd på meg, men har spist litt. Jeg greier ikke å glede meg til jul som jeg ellers vanligvis gjør. Min datter ringte før helgen og var sur på meg. Min svigerinne skjelte meg ut som bare det i fjor (hun har store problemer). Hvorfor er det alltid meg som havner i slike situasjoner? Kan det ha noe å gjøre med din oppførsel? Anonymkode: dc539...712 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 Skrevet 7. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke orket noe i dag. Har ikke kledd på meg, men har spist litt. Jeg greier ikke å glede meg til jul som jeg ellers vanligvis gjør. Min datter ringte før helgen og var sur på meg. Min svigerinne skjelte meg ut som bare det i fjor (hun har store problemer). Hvorfor er det alltid meg som havner i slike situasjoner? Når datteren min blir sur så er reaksjonsmønstret hennes presis som hennes fars og minnene fra en bitter skilsmisse kastes over meg. Jeg var på julebord i går og det ble noen øl og akevitt. Jeg vil bare sove nå og ikke ha det tankejaget i hodet på meg. Anonymkode: 21980...ab8 https://www.ark.no/boker/Ingvard-Wilhelmsen-Det-er-ikke-mer-synd-pa-deg-enn-andre-9788282161572?gclid=EAIaIQobChMImIvO-qGk5gIVxsmyCh2ksAxxEAQYASABEgLDLfD_BwE&gclsrc=aw.ds Just saying! Leste den i sommer og likte den veldig godt Anonymkode: 28106...c93 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 Skrevet 7. desember 2019 Og en typisk offerreaksjon nå vil være å si at jeg fikk ikke den støtten jeg ville ha så nå er det så synd i meg at jeg i alle fall legger meg og sover, glem det, glem alt jeg har skrevet osv osv. Og så skrive tilbake om noen timer når personen begynner å komme ut av offerposisjonen igjen. Det hjelper nok å si at det er ikke synd i meg eller det er ikke mer synd i meg enn i andre. Du har en dritt dag og sånn er det bare. Anonymkode: 306c3...98e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 Skrevet 7. desember 2019 Det er innmari synd på meg. Jeg ligger her og får ikke sovet. Jeg trenger ikke å være smilende og glad hver dag. Om ikke noen andre synes synd på meg så får jeg gjøre det selv. Anonymkode: 21980...ab8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 Skrevet 7. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er innmari synd på meg. Jeg ligger her og får ikke sovet. Jeg trenger ikke å være smilende og glad hver dag. Om ikke noen andre synes synd på meg så får jeg gjøre det selv. Anonymkode: 21980...ab8 Hvorfor trenger du å synes så synd i deg selv hele tiden? Ser du selv at du går inn i en offerrolle? En rolle som drar deg selv ned. Det betyr ikke at det ikke kan være synd på deg av og til, og du har lov å være lei deg, men du forblir liksom i en sånn rolle hele tiden. Syns det var en god idè med den boka som blir nevnt over her. Kanskje den kan få deg til å reflektere mer over det. Anonymkode: 306c3...98e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 Skrevet 8. desember 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor trenger du å synes så synd i deg selv hele tiden? Ser du selv at du går inn i en offerrolle? En rolle som drar deg selv ned. Det betyr ikke at det ikke kan være synd på deg av og til, og du har lov å være lei deg, men du forblir liksom i en sånn rolle hele tiden. Syns det var en god idè med den boka som blir nevnt over her. Kanskje den kan få deg til å reflektere mer over det. Anonymkode: 306c3...98e Hvor har du det ifra at jeg er i en eller annen rolle hele tiden? Anonymkode: 21980...ab8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 Skrevet 8. desember 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du det ifra at jeg er i en eller annen rolle hele tiden? Anonymkode: 21980...ab8 Du syns veldig synd i deg selv hele tiden, gjør du ikke? Anonymkode: 306c3...98e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 Skrevet 8. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du syns veldig synd i deg selv hele tiden, gjør du ikke? Anonymkode: 306c3...98e Hvor har du det fra? Anonymkode: 21980...ab8 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.