Gå til innhold

Hvem får du oppfølging ifra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fastlegen, om/når jeg vil. Han skriver ut eks Sobril. 
Psykiater én g i uken. Han skriver ut AD/AP. Han er privat, med kommunal støtte.

Får veldig god hjelp av begge to, og føler meg heldig.

Jeg har hatt mye utfordringer med å finne riktig medisin, så der har jeg virkelig fått god hjelp av psykiateren.

Endret av usikker
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får oppfølging i kommunen og på DPS. Støttesamtaler begge deler, men på DPS skal de heldigvis nå begynne med behandling. Jeg har jo fått medisinsk behandling på DPS, men nå skal jeg få begynne hos psykolog på nyåret som forhåpentligvis greier å hjelpe meg med å sette på plass noen løse skruer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Visma skrev:

Får oppfølging i kommunen og på DPS. Støttesamtaler begge deler, men på DPS skal de heldigvis nå begynne med behandling. Jeg har jo fått medisinsk behandling på DPS, men nå skal jeg få begynne hos psykolog på nyåret som forhåpentligvis greier å hjelpe meg med å sette på plass noen løse skruer. 

Hva er medisink behandling for noe?

Anonymkode: ce765...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er medisink behandling for noe?

Anonymkode: ce765...b4f

Ganske enkelt behandling med medisiner. Altså at jeg får utskrevet div. medisiner som jeg så tar. (I alle fall den forståelsen jeg har av det).

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem får du oppfølging ifra og hva gjør de for deg?

Tenker da på psykisk helse.

Anonymkode: ce765...b4f

Jeg er tilknyttet et psykisk helseteam i kommunen. De er hjemme hos meg 2 ganger i uka. I tillegg er jeg med på aktivitetskveld og turgruppe som de arrangerer hver uke. Jeg kan ringe dem når jeg har behov på hverdager fra morgen til kveld. I tillegg har jeg fast dobbeltime hos fastlegen hver uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en fast kontakt fra oppfølgingstjenesten i kommunen, som jeg ser ukentlig. I perioder har det vært to besøk, i noen hver andre uke. Ved behov snakker jeg med psykiater på DPS, i regelen et par ganger i året. Fastlegen følger også opp, og tar raskt ta i ting. Jeg har og tilgang til brukerstyrt plass i kommunen som en backup. Over nyttår håper jeg å få meg et arbeidstiltak igjennom IPS (individual placement and support). 

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen, to stk fra oppfølgingstjenesten, paykolog på VOP og psykolog på akuttposten. Har brukerstyrt plass også, men den har jeg gitt opp. Når jeg trenger innleggelse drar jeg på akuttposten. Og fastlegen. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambulerende tjenester i kommunen. Fikk innvilget to timer, men det ble jeg stressa av, så jeg får en time i uka. Så får jeg oppfølging av legen. Før var det en gang i måneden, men i sommer mente hun det holdt med hver tredje måned. Men så ble det litt tettere igjen, pga et kne. Men etter neste time, tror jeg det holder fint med hver tredje måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Fastlegen, to stk fra oppfølgingstjenesten, paykolog på VOP og psykolog på akuttposten. Har brukerstyrt plass også, men den har jeg gitt opp. Når jeg trenger innleggelse drar jeg på akuttposten. Og fastlegen. 

Får du oppfølging av psykologen på akuttposten selv om du ikke er innlagt?

Anonymkode: fb9e4...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem får du oppfølging ifra og hva gjør de for deg?

Tenker da på psykisk helse.

Anonymkode: ce765...b4f

Fact team der det er sykepleier og psykiater, dagsenteret der det er sykepleier som setter injeksjon og vi går tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen, absolutt ingen...

Anonymkode: 81b29...bce

Men trenger du det da?

Anonymkode: 12b83...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får fast oppfølging av fastlege en gang i måneden og er hos terapeuten 2 ganger i måneden. Hvis jeg blir dårligere eller det er noe spesielt som skjer, så får jeg oftere oppfølging. Kan også ta kontakt med terapeuten utenom kontortid hvis jeg skulle trenge det. 

Setter veldig pris på den oppfølgingen jeg får, den hjelper meg til å holde meg friskest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avtaler med noen i kommunen 2 timer 3 ganger i uken, samt sms kontakt ved behov hele døgnet, fastlegen 1-2 ganger i mnd. Har nå også fått plass hos en privatpraktiserende psykolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får du oppfølging av psykologen på akuttposten selv om du ikke er innlagt?

Anonymkode: fb9e4...927

Ja. Kan ringe henne ved behov og hun er med i samarbeidsgruppen rundt meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Glitter skrev:

Ja. Kan ringe henne ved behov og hun er med i samarbeidsgruppen rundt meg. 

Godt å se at du har flere rundt deg som du kan ta tak i for hjelp. Benytt deg av det du kan når det er behov for det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Visma skrev:

Godt å se at du har flere rundt deg som du kan ta tak i for hjelp. Benytt deg av det du kan når det er behov for det! 

Det skal jeg gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare medisiner av hjemmesykepleien ellers ingen oppfølging. Aner ikke om jeg trenger det heller siden psyken min ikke er vurdert på lang tid, men tror jeg klarer meg greit nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får oppfølgning av psykiater 4 ganger i året. Ellers har jeg i årevis gått til psykolog, men det siste halvåret har jeg ikke følt behov for det. Jeg er fremdeles en av pasientene hans, så jeg kan bare ringe hvis det dukker opp noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...