Gå til innhold

Finnes det en medisin for depresjon som øker energinivået ?

Anbefalte innlegg

Finnes det en medisin som kan øke energinivået ? Klarer nesten ikke å dusje mer, orker ikke å børste håret. Alt er slitsomt til og med det å pusse tennen. Føler meg helt tom for energi, blir sliten bare jeg skriver de bokstavene hær. Finnes det absolutt ingen medisiner som kan  øke energinivået slik at man kan klare å gjøre hverdagslige ting ? Orker ikke engang å ha lys rundt meg, blir sliten av alt!

Anonymkode: 7b62b...10c

Fortsetter under...

I utgangspunktet, Wellbutrin som tidligere nevnt. Men viktig det som spørres over her. Dessuten er det viktig å vite hvilke diagnoser og evt tillegsdiagnoser du har, samt udiagnostiserte psykiske plager. Det kan være at det er andre medisiner som er mer aktuelle, og heldigere å benytte, avhengig av svaret på disse spørsmålene.

Anonymkode: e16e9...0f5

Nå kan jo depresjonen I seg selv tappe enn for all energi.. så hvis man blir bedre vil nok også energi nivået øke. Jeg tar tran og vitamin D I tillegg til cipralex. Men denne årstiden tapper meg generelt mye mer uansett.. 

Annonse

4 minutes ago, Lillie83 said:

Nå kan jo depresjonen I seg selv tappe enn for all energi.. så hvis man blir bedre vil nok også energi nivået øke. Jeg tar tran og vitamin D I tillegg til cipralex. Men denne årstiden tapper meg generelt mye mer uansett.. 

Viktig poeng! 👍

Anonymkode: e16e9...0f5

Wellbutrin har ikke økt noe energinivå hos meg... men det har stor innvirkning på søvn. 
Sover veldig lite, og blir sjeldent trøtt... 
Har hele døgnet høy puls, jevnt over 80.

Økte til 300 mg på julaften, kanskje jeg opplever litt bedring etterhvert.

Hvordan går det med deg? 🌻

AnonymBruker
På 30.12.2019 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Finnes det en medisin som kan øke energinivået ? Klarer nesten ikke å dusje mer, orker ikke å børste håret. Alt er slitsomt til og med det å pusse tennen. Føler meg helt tom for energi, blir sliten bare jeg skriver de bokstavene hær. Finnes det absolutt ingen medisiner som kan  øke energinivået slik at man kan klare å gjøre hverdagslige ting ? Orker ikke engang å ha lys rundt meg, blir sliten av alt!

Fysisk aktivitet/mosjon. 

Anonymkode: 3368e...ba0

På 30.12.2019 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Jeg husker ikke om den direkte økte energinivået på meg, men jeg kunne i hvert fall ikke ta Efexor på kvelden. Da fikk jeg ikke sove.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...