Gå til innhold

Medisiner bipolar 1

Anbefalte innlegg

Jeg hentet ut resept på Truxal nå nylig og jeg betalte et sted mellom 50 og 80 kr tror jeg. Når jeg har nådd egenandelstaket (noe jeg har neste uke) så betaler jeg ingenting for medisiner og slikt som fastlege og DPS ut året. Unntaket er enkelte ting fastlegen må bruke av utstyr ved feks behov for sting etter skade. 

Veldig mye går under frikortordningen. 

Fortsetter under...

3 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg hentet ut resept på Truxal nå nylig og jeg betalte et sted mellom 50 og 80 kr tror jeg. Når jeg har nådd egenandelstaket (noe jeg har neste uke) så betaler jeg ingenting for medisiner og slikt som fastlege og DPS ut året. Unntaket er enkelte ting fastlegen må bruke av utstyr ved feks behov for sting etter skade. 

Veldig mye går under frikortordningen. 

Jeg ble medlem av FFF klubben i år (Frikort før februar), men det blir sånn når en må betale 2080 for en tur på apoteket + noen turer til legen.

Ja, vi er heldige som har den ordningen

14 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg hadde flere resepter som jeg måtte hente ut nå og måtte betale 2080 for alt. Så jeg skjønner at det kan bli vanskelig for mange der og da.

Ja det er det jeg er litt redd for. :)

13 minutter siden, frosken skrev:

Har du forsøkt å søke om støtte til medisiner?

Jeg har vært i samtale om det. Og de var fryktelig negative, men jeg får prøve :)

10 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg ble medlem av FFF klubben i år (Frikort før februar), men det blir sånn når en må betale 2080 for en tur på apoteket + noen turer til legen.

Ja absolutt. Hadde ikke greid meg uten den slik ting er. 

11 timer siden, emilie321 skrev:

59 minutter siden, Glitter skrev:

Ja absolutt. Hadde ikke greid meg uten den slik ting er. 

Frikort er bra. Kjenner en del som ikke hadde klart seg uten. Inkludert meg. Jeg pleide å betale 24000 i året før når jeg bodde i utlandet, og det er jo ganske mye penger. 

Annonse

14 timer siden, RamonaK skrev:

Det er derfor jeg prøver å finne ut hva ca egenandelen er, usikker på om jeg har råd. 

Ved bipolar 1 kan det fort forsvinne mer penger under en sykdomsepisode enn det som utgjør frikortgrensa hvis man avstår fra medisiner.

En mani/hypomani trigger ikke akkurat måtehold og sparing. Forebygging gjennom bruk av stemingsstabiliserende kan derfor ses på som et helt avgjørende tiltak for å trygge egen økonomi. 

54 minutter siden, Janus30 skrev:

Ved bipolar 1 kan det fort forsvinne mer penger under en sykdomsepisode enn det som utgjør frikortgrensa hvis man avstår fra medisiner.

En mani/hypomani trigger ikke akkurat måtehold og sparing. Forebygging gjennom bruk av stemingsstabiliserende kan derfor ses på som et helt avgjørende tiltak for å trygge egen økonomi. 

Det er sant. Men det hjelper ikke hvis man står på apoteket og ikke Har nok til å betale. :)

1 time siden, RamonaK skrev:

Det er sant. Men det hjelper ikke hvis man står på apoteket og ikke Har nok til å betale. :)

Man skal leve i dyp fattigdom dersom man ikke har råd til egenandelstaket i løpet av et år. Er du virkelig sikker på at du ikke har råd til medisiner? 

2 minutter siden, Janus30 skrev:

Man skal leve i dyp fattigdom dersom man ikke har råd til egenandelstaket i løpet av et år. Er du virkelig sikker på at du ikke har råd til medisiner? 

I løpet av et år går det, men hvis det er et frikort på en måned går det ikke. Må vel si jeg er ganske fattig :)

2 timer siden, RamonaK skrev:

I løpet av et år går det, men hvis det er et frikort på en måned går det ikke. Må vel si jeg er ganske fattig :)

Det er i løpet av et år. Vi som står på faste medisiner når ofte frikortgrensa før butikkene har rukket å bytte ut julemarsipanen med påskeeggene. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...