Gjest 69 modell og jente Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Takk for kjapt svar. Svaret er typisk " legesvar". Har du vondt i ryggen så gå tur i skog og mark..... Eller som du sier, har du to barn fra før så fokuser på det du har.Enkelt ikke sant ? Jeg gjør ikke annet enn å fokusere på det jeg har, det er det jeg bruker all min tankevirksomhet på, det er det eneste som kan holde tankene borte fra mitt tredje barn som alltid vil være i hjertet mitt.Jeg gjør alt for å få tankene mine bort fra " det", men når jeg er alene da...... mannen min steriliserte seg mot min vilje, og ja han angrer i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45306-til-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 jeg sier også en ting til: Siden du i fem år har hatt disse plagene uten at det har blitt bedre, bør du søke profesjonell hjelp til å bearbeide og endre dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45306-til-nhd/#findComment-171084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 69 modell og jente Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 jeg sier også en ting til: Siden du i fem år har hatt disse plagene uten at det har blitt bedre, bør du søke profesjonell hjelp til å bearbeide og endre dem. Terskelen for å søke om hjelp for noe som er selvforskyldt er for stor hos meg.Desverre.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45306-til-nhd/#findComment-171090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest calestia Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Terskelen for å søke om hjelp for noe som er selvforskyldt er for stor hos meg.Desverre.. så du mener at du skal fortsette med de samme tankene.. og fortsette å straffe og pine deg selv.. ? som om du ikke har lidd nok..? Når tankene har kjørt seg så fast, så blir ikke det kjøret bare borte. Selvforskyldt.. det er det mye som er. Fordi du har " skyld" selv, skal ikke du søke hjelp..? Skjønner ikke.. joda, egentlig gjør jeg det, men jeg synes ikke logikken stemmer helt.. Poenget er jo at du har problemer, at du har det vondt, og at det er det ikke noe poeng i, for hva skulle det hjelpe for/mot?? Det går jo utover flere enn deg selv også, når du ikke har det bra, og det gir deg kanskje dårlig samvittighet, også blir det bare verre... Til og med hardbarka forbrytere får hjelp.. Unnskyld altså, men jeg blir nesten litt sur. Det er lov å angre, det er lov å sørge, men nå har det balla seg til for deg... ikke kast bort mer tid , det er mandag i morgen.. Så se nå til å ta den telefonen og få deg en time hos legen, det er lange ventelister på psyk-hjelp så du rekker å pine deg ennå en stund. ( jeg har egentlig lyst til å dra deg etter håret inn på et legekontor, men jeg har sosial angst og legeskrekk.. så please, please.. gå dit selv..) og har du et godt argument for å fortsette å pine deg selv, så kom med det, da skal jeg plukke det fra hverandre til vektløse bokstaver. krysser fingrene og ønsker deg lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45306-til-nhd/#findComment-171099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 69 modell og jente Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 så du mener at du skal fortsette med de samme tankene.. og fortsette å straffe og pine deg selv.. ? som om du ikke har lidd nok..? Når tankene har kjørt seg så fast, så blir ikke det kjøret bare borte. Selvforskyldt.. det er det mye som er. Fordi du har " skyld" selv, skal ikke du søke hjelp..? Skjønner ikke.. joda, egentlig gjør jeg det, men jeg synes ikke logikken stemmer helt.. Poenget er jo at du har problemer, at du har det vondt, og at det er det ikke noe poeng i, for hva skulle det hjelpe for/mot?? Det går jo utover flere enn deg selv også, når du ikke har det bra, og det gir deg kanskje dårlig samvittighet, også blir det bare verre... Til og med hardbarka forbrytere får hjelp.. Unnskyld altså, men jeg blir nesten litt sur. Det er lov å angre, det er lov å sørge, men nå har det balla seg til for deg... ikke kast bort mer tid , det er mandag i morgen.. Så se nå til å ta den telefonen og få deg en time hos legen, det er lange ventelister på psyk-hjelp så du rekker å pine deg ennå en stund. ( jeg har egentlig lyst til å dra deg etter håret inn på et legekontor, men jeg har sosial angst og legeskrekk.. så please, please.. gå dit selv..) og har du et godt argument for å fortsette å pine deg selv, så kom med det, da skal jeg plukke det fra hverandre til vektløse bokstaver. krysser fingrene og ønsker deg lykke til. Kanskje jeg vil pine meg selv fordi det er den straffen jeg fortjener ? ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45306-til-nhd/#findComment-171130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest calestia Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Kanskje jeg vil pine meg selv fordi det er den straffen jeg fortjener ? ! dårlig argument... Du har blitt straffa lenge nok... Ikke fortjener du straff heller. det er den tanken som må arbeides med. altfor mange straffer seg selv, og tro meg... det kommer ikke en eneste god ting ut av det...!!!! Hva ønsker du å oppnå med det? Du kommer jo til å ødelegge deg selv fullstendig. Vil du ikke kunne nyte det du har, og la familien din nyte deg..? de trenger deg vet du.. og du trenger deg selv.. Du må jo ha det ganske jævlig. Og jeg tror nå du egentlig vil ha hjelp. Hvorfor ellers skrive innlegget? Du må først innrømme at du har det jævlig og at du ikke takler det alene, , .. innrømme problemet.. Det at du piner deg selv fordi du iflg deg selv fortjener det, er jo igrunn et problem da.. det er faktisk ikke slik det skal være.. det at du får hjelp vil ikke si at "poff" alt blir bra.. Ingen hjernevasker deg.. igrunn ingen om forsøker å overtale deg til noe som helst.. Men du kan ikke holde alt for deg selv!!!!!!! Når du går hos en psykolog, er det faktisk i stor grad du som styrer timene. Uansett er det bra for alle å bli bedre kjent med seg selv. Det må vel være godt for deg å få snakket om det, uten at noen kommer til å dømme deg, eller at du trenger å være redd for å såre noen..? hva er det verste som kan skje dersom du snakker om det og bearbeider det? jeg synes fortsatt ikke du er en kald, ond drittsekk. si meg.. vil du gjerne høre det..? at du fortjener straff, at du er ond.. fordi det kanskje ville forsterka sannheten du har laget om deg selv?? Ingen her kommer til å si det noe sånt til deg.. For ingen synes det. Og de her inne er ærlige folk, som i grunn sier det de mener, og som har perpsektiv på livet.. hva med " alle gjør feil "..? alle har svin på skogen.. de aller fleste angrer på noe. Kan ikke det gjelde deg også?? hvorfor skal du være så hard mot deg selv? Du er sikkert ikke så hard mot andre.. puh.. ble nesten anpusten, jeg.. Jeg skulle så ønske du kunne se ting på litt andre måter, men det er akkurat det du trenger veiledning for å kunne gjøre.. Ønsker deg nå fortsatt lykke til, jeg da.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45306-til-nhd/#findComment-171233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.