Gå til innhold

Nedtrapping sobril

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Sobril i ca. ett og et halvt år, de siste månedene hver dag, ca 30 mg per dag. Jeg har helseangst i tillegg til min grunnlidelse schizoaffektiv lidelse, som jeg medisinere for. Det er imidlertid helseangst som gjør at jeg tar så mye Sobril. Nå har jeg fått tilbud på DPS om å begynne i kognitiv terapi mot angsten, men betingelsen er at jeg slutter med Sobril. I dag er det 3 dager siden jeg tok en tabelett, og jeg er svært plaget av helseangsten. Jeg har tatt 200 mg Quetiapin for å roe ned. I morgen skal jeg på jobb og jeg gruer meg. Hva kan jeg egentlig forvente i en slik prosess der en skal slutte etter så lang tid, og er det greit å bruke Quetiapin som erstatning? Dette er i og for seg en medisin psykiater har skrevet ut mot angsten, men da bare 2x25 mg ved behov.

Anonymkode: 609c3...6c7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453122-nedtrapping-sobril/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.2.2020 den 17.01, kupton skrev:

En kan forvente seg mer angst en periode. Jeg synes det er greit å bruke quetiapin, men kun i de doser som legen har forskrevet.

Takk for svar. Jeg skal snakke med psykiater om dette i dag.

Anonymkode: 609c3...6c7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453122-nedtrapping-sobril/#findComment-3954289
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...