Gå til innhold

Pasienter som prøver å forføre behandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Fastnick skrev:

Ja, selvfølgelig er det et tydelig symptom på mani, men det betyr ikke at flertallet av pasienter med mani prøver seg seksuelt på alle sine mannlige behandlere -som var det jeg reagerte på. 

Tja, jeg vet ikke om jeg er helt enig Fastnick, som du ser er det et eget symptom, ergo betyr det at det er ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fastnick
6 minutter siden, kupton skrev:

For n-te gang må jeg skrive om at symptomer ikke er enten/eller, men på et kontinuum. I dette tilfellet: Det er et meget lite mindretall som direkte prøver å forføre alle behandlere. Det er også vært få manikere som skårer null - 0 - på pkt 3 i YMRS. De fleste blir ulike grader av mer flørtende mot noen av de ansatte.

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kupton skrev:

For n-te gang må jeg skrive om at symptomer ikke er enten/eller, men på et kontinuum. I dette tilfellet: Det er et meget lite mindretall som direkte prøver å forføre alle behandlere. Det er også vært få manikere som skårer null - 0 - på pkt 3 i YMRS. De fleste blir ulike grader av mer flørtende mot noen av de ansatte.

Ja jeg skjønner det. Jeg prøvde bare å forklare at jeg ikke er sint og berolige for personen følte seg støtt. Tror det bare er en del misforståelser akkurat nå. 

Anonymkode: bd00b...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
5 minutter siden, XbellaX skrev:

Tja, jeg vet ikke om jeg er helt enig Fastnick, som du ser er det et eget symptom, ergo betyr det at det er ganske vanlig.

Nope. Se kuptons siste svar. Han sier at det er et "meget lite mindretall" som direkte prøver å forføre alle behandlere. Akkurat det som var poenget mitt hele tida. Og nå følte jeg kuptons svar som støtte og ikke angrep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fastnick skrev:

Nope. Se kuptons siste svar. Han sier at det er et "meget lite mindretall" som direkte prøver å forføre alle behandlere. Akkurat det som var poenget mitt hele tida. Og nå følte jeg kuptons svar som støtte og ikke angrep. 

Poenget mitt var bare at det skjer. Hvor mange som gjør hva har jeg som sagt ikke peiling på. Da er jeg en av de som tilhører mindretallet :D

Anonymkode: bd00b...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fastnick skrev:

Nope. Se kuptons siste svar. Han sier at det er et "meget lite mindretall" som direkte prøver å forføre alle behandlere. Akkurat det som var poenget mitt hele tida. Og nå følte jeg kuptons svar som støtte og ikke angrep. 

Jeg ser absolutt det K skriver og jeg er helt enig i at det ikke er enten eller.  Økt seksuell interesse er relativt vanlig ved mani, jeg er usikker på om jeg er enig i at det er et fåtall som går lenger, men det er ok, jeg tar gjerne feil i det :- )

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan ta det at noen er uenig med deg som et angrep på deg som person? Hvorfor er du da på et diskusjonsforum? :- ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fastnick
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan ta det at noen er uenig med deg som et angrep på deg som person? Hvorfor er du da på et diskusjonsforum? :- ) 

Nettopp. Akkurat det lurer jeg også på! Se mitt svar til deg i den andre tråden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, XbellaX skrev:

jeg er usikker på om jeg er enig i at det er et fåtall som går lenger

Jeg skriver ikke at det er et fåtall som går lenger. Jeg skriver at det er et fåtall som går så langt til ytterkanten som det er mulig å gjøre: Absolutt direkte prøver å forføre/oppnå sex med alle behandlere/ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Jeg skriver ikke at det er et fåtall som går lenger. Jeg skriver at det er et fåtall som går så langt til ytterkanten som det er mulig å gjøre: Absolutt direkte prøver å forføre/oppnå sex med alle behandlere/ansatte.

Takk, nå får jeg også sove til natten :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at før meg var det kun mannlige behandlere. ( vet ikke hvorfor det var viktig for meg å si) 

Anonymkode: bd00b...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 15.09, XbellaX skrev:

Det trenger ikke nødvendigvis å feile henne noe som helst, det kan være hennes vanlige stil. Det kan også være noe i hennes bakgrunn som gjør at hun ønsker å få oppmeksomhet på denne måten. Det er for eksempel ikke helt uvanlig at vitner flørter med dommer og aktor i overgrepssaker. 

Hæ? Er det noe du har sett selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, knas skrev:

Hæ? Er det noe du har sett selv?

Det er faktisk noe jeg akkurat har lært. Det tolkes ofte som en mestringsmekanisme i forbindelse med seksuelle overgrep og kan sees både hos barn, ungdom og voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, XbellaX skrev:

Det er faktisk noe jeg akkurat har lært. Det tolkes ofte som en mestringsmekanisme i forbindelse med seksuelle overgrep og kan sees både hos barn, ungdom og voksne.

Men hvordan har du lært det? Ved forelesning/ å lese om det, og er det i nyere tid du har lært det? Eller har du selv observert at det skjer i rettssalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og er dette noe som først og fremst gjelder de som ble seksuelt misbrukt i barndommen, og ikke voldtekt i voksen alder? 

Sorry alle spm, jeg er bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, kupton skrev:

Ja.

Når behandlere (psykologer/psykiatere/sykepleiere) vet dette, hvorfor lar de seg så lett forføre?

Anonymkode: a6506...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når behandlere (psykologer/psykiatere/sykepleiere) vet dette, hvorfor lar de seg så lett forføre?

Anonymkode: a6506...13a

Det lurer jeg på også, ( mulig jeg har hatt uflaks med mine behandlere men det skulle ikke mye til) 

Anonymkode: bd00b...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg ikke er særlig interessert i sex sånn til vanlig. Har opplevd å bli skamfull og overrumplet over at jeg noen ganger har følt tiltrekning til en terapeut. Tror det har med at få har kommet så nært meg som menneske. At det er attraktivt når en mann kan snakke om og forstå følelser. Viser omsorg og empati. Gi fokusert oppmerksomhet. Tro kvinner faller for det. Personlig har jeg erfart at menn er mer fokusert på om en kvinne ser tiltrekkende ut. Og at de ikke kan styre  seg så lett når de er tennt. Til og med min far kunne ikke styre seg i forhold til meg.  Men det er noe rart som oppstår i meg bare i terapirommet. Men jeg har aldri vist dette til behandleren. 

Anonymkode: f5b0d...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg på også, ( mulig jeg har hatt uflaks med mine behandlere men det skulle ikke mye til) 

Anonymkode: bd00b...bd8

Sexdriften større enn fornuften?

Anonymkode: a6506...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sexdriften større enn fornuften?

Anonymkode: a6506...13a

Ja , så absolutt. Bare i maniske perioder da må jeg legge til :)

Anonymkode: bd00b...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...