Gå til innhold

Pasienter som prøver å forføre behandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du syns det passet med en tragikomisk historie nå? 

Anonymkode: a6506...13a

Ja, for oss som ikke er medlemmer i KL er det godt meg litt munterhet selv i situasjoner med gravalvor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står KL for? Jeg syns også det kan være greit at ikke absolutt alt blir gravalvorlig, men du setter deg ikke å forteller vitser i en begravelse vel? Alt til sin tid. 

Anonymkode: a6506...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva står KL for? Jeg syns også det kan være greit at ikke absolutt alt blir gravalvorlig, men du setter deg ikke å forteller vitser i en begravelse vel? Alt til sin tid. 

Anonymkode: a6506...13a

Tja...I de begravelser jeg har vært i så har vi både ledd og tullet. Og grått. Enten det var malplassert akkurat nå eller ikke, hva skal man gjøre uten humor? Jeg har i hvert fall brukt mye galgenhumor gjennom min sykdom. Selv som akutt suicidal og tvangsinnlagt har jeg brukt humor. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Til tider hadde det kun vært et skall igjen hvis jeg ikke kunne kommet med stikk av min litt rare humor her og der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, kupton skrev:

Ja, for oss som ikke er medlemmer i KL er det godt meg litt munterhet selv i situasjoner med gravalvor 🙂

Enkelt å ta personalet ved en psykiatrisk avd på alvor du, med dine utsagn🤦‍♀️ 
Du har lett for å se humoren i mennesker som ligger langt nede? KRON-IDIOT!!!😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Glitter skrev:

Tja...I de begravelser jeg har vært i så har vi både ledd og tullet. Og grått. Enten det var malplassert akkurat nå eller ikke, hva skal man gjøre uten humor? Jeg har i hvert fall brukt mye galgenhumor gjennom min sykdom. Selv som akutt suicidal og tvangsinnlagt har jeg brukt humor. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Til tider hadde det kun vært et skall igjen hvis jeg ikke kunne kommet med stikk av min litt rare humor her og der. 

Igjen!!! Forskjell på pasient og behandler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Tja...I de begravelser jeg har vært i så har vi både ledd og tullet. Og grått. Enten det var malplassert akkurat nå eller ikke, hva skal man gjøre uten humor? Jeg har i hvert fall brukt mye galgenhumor gjennom min sykdom. Selv som akutt suicidal og tvangsinnlagt har jeg brukt humor. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Til tider hadde det kun vært et skall igjen hvis jeg ikke kunne kommet med stikk av min litt rare humor her og der. 

Jeg har også ledd i begravelse, men det er noe med NÅR i settingen det passer seg. Kupton kom med sin historie like etter at en bruker skrev at behandleren hadde hatt sex med henne. 

Anonymkode: a6506...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som helsepersonell har jeg opplevd utallige episoder med seksuelle tilnærminger. Mine erfaringer gjelder ikke psykiatrisk . Kvinnelige pleiere/ leger får ofte høre slibrige kommentarer og beføling av mannlige pasienter. Jeg har ikke tall på alle de gangene en mannlig pasient har prøvd å dra meg opp i sengen. Det blir jo aldri noen konsekvenser for pasientene i denne settingen. Uansett opplevdes det ubehagelig , spesielt da jeg var ung og ny i yrket. Men man blir vant til å koble ut seg selv og trer inn i en profesjonell rolle. Men jeg har faktisk opplevd ved to anledninger at leger har oppført seg upassende mot meg da jeg har vært pasient. Da var jeg meg mye mer sårbar. Spesielt når man er alene på et legekontor og er avkledd i forbindelse med en undersøkelse. Det er faktisk ikke noe å spøke med dette temaet. 

Anonymkode: f5b0d...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også ledd i begravelse, men det er noe med NÅR i settingen det passer seg. Kupton kom med sin historie like etter at en bruker skrev at behandleren hadde hatt sex med henne. 

Anonymkode: a6506...13a

Vi ser jo her at Kupton nyter situasjonen. Hver sin smak🤢 motbydelig spør du meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, kupton skrev:

Ja, for oss som ikke er medlemmer i KL er det godt meg litt munterhet selv i situasjoner med gravalvor 🙂

Jeg vil ha meg frabedt at du insinuerer at jeg er medlem i KL før du vet hva jeg står for og ikke. Ganske nedlatende av en som har jobbet i psykiatrien i mange år (i følge deg selv) å gjøre slikt.

Anonymkode: a6506...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Drittlei.no skrev:

Igjen!!! Forskjell på pasient og behandler

Skjønner ikke hva du vil fram til her? Jeg skrev selv et langt innlegg om nettopp det at det ikke var okei at behandler lot seg forføre.

Nå derimot, det innlegget du siterte, så kommenterte jeg det med å komme med litt mørk humor på generelt grunnlag og ikke i sammenheng med diskusjonen som har utviklet seg til å handle om overgrep. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha meg frabedt at du insinuerer at jeg er medlem i KL før du vet hva jeg står for og ikke. Ganske nedlatende av en som har jobbet i psykiatrien i mange år (i følge deg selv) å gjøre slikt.

Anonymkode: a6506...13a

Hva er KL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Glitter skrev:

Hva er KL? 

Vanligvis er det forkortelse for Kuala Lumpur, men i denne sammenhengen tipper jeg det er Krenkedes Landsforbund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Glitter skrev:

Hva er KL? 

Jeg vet ikke, men jeg skjønte såpass at det ikke var en positiv ladet ytring fra Kupton.

Anonymkode: a6506...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, knas skrev:

Vanligvis er det forkortelse for Kuala Lumpur, men i denne sammenhengen tipper jeg det er Krenkedes Landsforbund.

Tenkte meg det var noe sånt Kupton la i d, ja😔 

Anonymkode: a6506...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg synes det var en morsom historie, det med at jeg har hatt sex med behandler har jeg nevnt før, så kupton vet at det ikke var noe traume der for meg :)

Anonymkode: bd00b...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha meg frabedt at du insinuerer at jeg er medlem i KL

Var dette ment som en bekreftelse på medlemskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Ja, for oss som ikke er medlemmer i KL er det godt meg litt munterhet selv i situasjoner med gravalvor 🙂

Det er godt du ikke jobber i psykiatrien lenger. Jeg tror mange pasienter ville blitt fornærmet og dårligere av holdningen din. 

Anonymkode: a90d3...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, kupton skrev:

Var dette ment som en bekreftelse på medlemskapet?

Du har jo allerede plassert meg i den gruppa, så hvorfor spør du? Jeg er uansett lykkelig over at jeg ikke er medlem i GP i hvertfall!

 

Anonymkode: a6506...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...