Gå til innhold

Pasienter som prøver å forføre behandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja , så absolutt. Bare i maniske perioder da må jeg legge til :)

Anonymkode: bd00b...bd8

Men det er et sykdomstegn?


Nå tenkte jeg på behandlere. De skal liksom vite bedre enn å ha sex med pasientene??

Anonymkode: a6506...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er et sykdomstegn?


Nå tenkte jeg på behandlere. De skal liksom vite bedre enn å ha sex med pasientene??

Anonymkode: a6506...13a

Ja, de skal jo det var derfor jeg også lurte hvorforbde lar seg forføre? :)

ja for meg er det , blir hyperseksuell når jeg blir manisk. 

Anonymkode: bd00b...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de skal jo det var derfor jeg også lurte hvorforbde lar seg forføre? :)

ja for meg er det , blir hyperseksuell når jeg blir manisk. 

Anonymkode: bd00b...bd8

Hva mener du? Når du har forsøkt å forføre dem, har de latt det skje? Altså har du hatt sex med dine behandlere? Det er jo i så fall svært alvorlig og noe du bør melde i fra om. De har _ikke_ lov til det og det er grovt misbruk av sin stilling og en form for utnyttelse av deg og din sykdom og overgrep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Glitter skrev:

Hva mener du? Når du har forsøkt å forføre dem, har de latt det skje? Altså har du hatt sex med dine behandlere? Det er jo i så fall svært alvorlig og noe du bør melde i fra om. De har _ikke_ lov til det og det er grovt misbruk av sin stilling og en form for utnyttelse av deg og din sykdom og overgrep. 

Ja har det. Og nei de skal jo ikke la det skje, men det er jo litt min skyld også. Må legge til at de ba om unnskyldning og sa at det de hadde gjort var uakseptabelt i senere tid. Føler det blir vanskelig å ødelegge noens liv når jeg ser at de angrer. 

Anonymkode: bd00b...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt opp i dette alvoret, får jeg lyst til å fortelle en historie: Vi hadde en meget korrekt og formell sorenskriver og dommer som formann i Kontrollkommisjonen. Kkom ønsker alltid å snakke med pasienter som er tvangsinnlagte siden forrige KKom-møte. For at møtet på pasientens rom ikke skulle bli for overveldende for pasienten, var han opptatt av at bare et eller to medlemmer skulle gå inn på rommet til pasienten. Når vi hadde ledet dem inn og presentert dem, skulle ansatte forlate rommet for at pasienten skulle kunne snakke fritt med Kkom.

Vi hadde en middelaldrende kvinne som var svært seksuelt pågående. Så pågående at vi menn måtte gå sidelengs inn på rommet til hennes. Jeg gikk foran formannen inn på rommet hennes. Sa at her kom formann i Kkom, og hun kunne prate med han på tomannshånd. I det jeg gikk ut av døra, så jeg at kombinasjonen av et livtak og en kråkfot brakte formannen raskt og effektivt opp i senga hennes med henne ovenpå. Jeg var selvsagt tro mot instruksene og forlot rommet og lukket døren uten å foreta meg noe mer. Jeg tenkte at det kunne være godt for leder av KKom og oppleve akuttpsykiatri i RL :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Midt opp i dette alvoret, får jeg lyst til å fortelle en historie: Vi hadde en meget korrekt og formell sorenskriver og dommer som formann i Kontrollkommisjonen. Kkom ønsker alltid å snakke med pasienter som er tvangsinnlagte siden forrige KKom-møte. For at møtet på pasientens rom ikke skulle bli for overveldende for pasienten, var han opptatt av at bare et eller to medlemmer skulle gå inn på rommet til pasienten. Når vi hadde ledet dem inn og presentert dem, skulle ansatte forlate rommet for at pasienten skulle kunne snakke fritt med Kkom.

Vi hadde en middelaldrende kvinne som var svært seksuelt pågående. Så pågående at vi menn måtte gå sidelengs inn på rommet til hennes. Jeg gikk foran formannen inn på rommet hennes. Sa at her kom formann i Kkom, og hun kunne prate med han på tomannshånd. I det jeg gikk ut av døra, så jeg at kombinasjonen av et livtak og en kråkfot brakte formannen raskt og effektivt opp i senga hennes med henne ovenpå. Jeg var selvsagt tro mot instruksene og forlot rommet og lukket døren uten å foreta meg noe mer. Jeg tenkte at det kunne være godt for leder av KKom og oppleve akuttpsykiatri i RL :-)

:D :D nå ffikk jeg meg en god latter. Jeg kan se det for meg...

Anonymkode: bd00b...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja har det. Og nei de skal jo ikke la det skje, men det er jo litt min skyld også. Må legge til at de ba om unnskyldning og sa at det de hadde gjort var uakseptabelt i senere tid. Føler det blir vanskelig å ødelegge noens liv når jeg ser at de angrer. 

Anonymkode: bd00b...bd8

Kjære deg. Du har IKKE et snev av skyld i dette. Det er heller IKKE du som ødelegger «noens» liv om du velger å anmelde det (noe jeg håper du gjør). Dette er ene og alene behandlers ansvar/skyld! Behandler vet bedre enn å gjøre overgrep, men VELGER det likevel. Så det behandler som ødelegger for seg selv - med vitende og vilje. Stå på jente! Jeg støtter deg❤️

Anonymkode: a6506...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg. Du har IKKE et snev av skyld i dette. Det er heller IKKE du som ødelegger «noens» liv om du velger å anmelde det (noe jeg håper du gjør). Dette er ene og alene behandlers ansvar/skyld! Behandler vet bedre enn å gjøre overgrep, men VELGER det likevel. Så det behandler som ødelegger for seg selv - med vitende og vilje. Stå på jente! Jeg støtter deg❤️

Anonymkode: a6506...13a

Takk ❤️  ja jeg vet det ikke var riktig. Men jeg vet også hvor utspekulert og manipulerende jeg kan bli . Så jeg føler det blir i en grå sone. 

Anonymkode: bd00b...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Beklager feilen: å oppleve

Den tror jeg ikke mange hadde lagt merke til hvis du ikke hadde pekt det ut :)

Anonymkode: bd00b...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk ❤️  ja jeg vet det ikke var riktig. Men jeg vet også hvor utspekulert og manipulerende jeg kan bli . Så jeg føler det blir i en grå sone. 

Anonymkode: bd00b...bd8

Det er nok dessverre mange før deg som har tenkt det samme. Uansett hvor utspekulert og manipulerende du har vært under mani, skal ikke behandlere agere på det. Aldri. 

Anonymkode: a6506...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, kupton skrev:

Midt opp i dette alvoret, får jeg lyst til å fortelle en historie: Vi hadde en meget korrekt og formell sorenskriver og dommer som formann i Kontrollkommisjonen. Kkom ønsker alltid å snakke med pasienter som er tvangsinnlagte siden forrige KKom-møte. For at møtet på pasientens rom ikke skulle bli for overveldende for pasienten, var han opptatt av at bare et eller to medlemmer skulle gå inn på rommet til pasienten. Når vi hadde ledet dem inn og presentert dem, skulle ansatte forlate rommet for at pasienten skulle kunne snakke fritt med Kkom.

Vi hadde en middelaldrende kvinne som var svært seksuelt pågående. Så pågående at vi menn måtte gå sidelengs inn på rommet til hennes. Jeg gikk foran formannen inn på rommet hennes. Sa at her kom formann i Kkom, og hun kunne prate med han på tomannshånd. I det jeg gikk ut av døra, så jeg at kombinasjonen av et livtak og en kråkfot brakte formannen raskt og effektivt opp i senga hennes med henne ovenpå. Jeg var selvsagt tro mot instruksene og forlot rommet og lukket døren uten å foreta meg noe mer. Jeg tenkte at det kunne være godt for leder av KKom og oppleve akuttpsykiatri i RL 🙂

Du syns det passet med en tragikomisk historie nå? 

Anonymkode: a6506...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk ❤️  ja jeg vet det ikke var riktig. Men jeg vet også hvor utspekulert og manipulerende jeg kan bli . Så jeg føler det blir i en grå sone. 

Anonymkode: bd00b...bd8

Det spiller ingen rolle. Det vil ikke bli sett på som en gråsone hvis du melder dette inn. Det er jo de selv som potensielt sett har ødelagt sine liv ved å respondere på forføringen. 

Jeg forstår tankegangen din likevel. Det er ikke like alvorlig, men jeg har vært i en situasjon hvor jeg ble forelsket i min behandler. Jeg hadde aldri noen håp om et forhold da jeg visste det ikke gikk, men mange i psykiatrien (det ble mye korridorsnakk rundt meg og han) reagerte på relasjonen vår. De visste derimot ikke hvor mye han selv "inviterte" til det. Han kunne komme utenom samtalene våre og sitte på rommet mitt og prate om løst og fast, han delte MYE fra sitt private liv, han viste meg følelser og han var fullt klar over at jeg ble mer og mer knyttet til han. En gang spurte han til og med (kontekst: jeg sa jeg aldri ville tørre å være i et forhold igjen) om at hvis vi hadde møttes i en annen setting, hadde jeg blitt forelsket i han da? Han visste jo svaret på dette og det var for å vise meg at jo, jeg kan jo bli forelsket, men det var nok ikke helt riktig av han. Det gav meg bekreftelse på at han så at jeg var forelsket og han sa ikke noe negativt eller grensesettende ved det. Han så ut til å like det. Han sa også at jeg var mye mer enn bare en pasient for han, jeg fikk privatnummeret hans. Vel. Lista er lang. Han prøvde virkelig bare å hjelpe meg, men han bevegde seg ut på et uprofesjonelt nivå som til slutt ble veldig uheldig for meg. Til slutt tok ledelsen tak og satte foten ned for all videre kontakt. De visste ikke en gang om alt sammen. Dette ble opprivende og jeg kom i full sorg av relasjonsbruddet. Han sa på mail han skulle ønske vi kunne ha kontakt, men var redd for reaksjoner og at det ikke var lovlig. 

Jeg ble sett på som denne pasienten som ble forelsket i behandler og jeg kjente på skam i ettertid. Likevel sa jeg ikke et ord om hvor nære vi faktisk ble den tiden. Det gjorde jeg for å beskytte han, hans rykte og hans stilling som overlege. Jeg var den syke som var ekstremt sårbar og kom til skade å utvikle følelser. Men han valgte å ikke sette grenser og han lot det utvikle seg mer. Jeg tror han likte hvordan jeg fikk stjerner i øynene av han og hvordan jeg satt han høyt på en pidestall. Og han likte min personlighet. Jeg er enda glad i han og vil han vel. Vi stopper og prater hvis vi møtes tilfeldig og fortsatt forteller han meg private ting. På et vis kom han under huden min og jeg kom under hans. Men det var jo han som skulle vært profesjonell her. Jeg var syk og nettopp kommet ut av et voldelig forhold. Helt utsultet på å bli sett og å få omsorg. Det var godt med den omsorgen jeg fikk, men på sikt var den skadelig for meg og det gikk for langt. 

Det er ikke ok når det blir slikt. Det du har opplevd er jo mye mer alvorlig og mye verre, men jeg ville bare forklare at jeg forstår det med å føle at det er din feil og jeg forstår at du ikke vil ødelegge for dem. Likevel så er det jo DE som har misbrukt sin stilling og latt det gå alt for langt. Så skal du sitte der med skam og skyldfølelse når du har kommet ut av manien? Nei det er ikke særlig greit kjenner jeg. Uansett om det er aktuelt for deg å melde det inn eller ikke så vit at dette ligger IKKE på deg. Du var kjempesyk og ansvaret lå hos dem. Både moralsk, profesjonelt og juridisk sett. 

Dette ble litt langt, men kjente dette gjorde meg sint på dine vegne. Så følte bare for å si noe om det og at jeg på en måte forstår hvorfor du tenker som du gjør. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok dessverre mange før deg som har tenkt det samme. Uansett hvor utspekulert og manipulerende du har vært under mani, skal ikke behandlere agere på det. Aldri. 

Anonymkode: a6506...13a

 

1 time siden, Glitter skrev:

 

Dette ble litt langt, men kjente dette gjorde meg sint på dine vegne. Så følte bare for å si noe om det og at jeg på en måte forstår hvorfor du tenker som du gjør. 

 Nei de skal jo egentlig ikke det. 

Takk for at du delte det glitter :)

 

Anonymkode: bd00b...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er d vell slik en gang at helsepersonell har strenge regler og forholde seg til når det kommer til pasientene sine. Hvorvidt det er pasient eller helsepersonell som prøver og forføre hvem, spiller overhode ingen rolle, da det er helsepersonellet som skal stoppe forførelsen helt og holdent!!! Min tanke er vell det at greier ikke helsepersonellet dette?! Nei da er det vell kanskje på tide å legge seg selv inn som pasient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send overgripere på en øde øy laaaaangt unna resten av befolkningen så kan de hore hverandre!!!

Anonymkode: a6506...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Send overgripere på en øde øy laaaaangt unna resten av befolkningen så kan de hore hverandre!!!

Anonymkode: a6506...13a

😂😂 di kan jo sitte og behandle hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Behandle hverandre med sex!!!???

Anonymkode: a6506...13a

Jaja, d er vist det eneste di tenker kan hjelpe så🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...