Gå til innhold

Er det vanlig å prate med pårørende?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Når man er i psykiatrien, er det da vanlig at de prater med pårørende? Jeg var med i en undersøkelse og min mann ble kontaktet av en proffessor som ville han skulle svare på noen spørsmål,det har han gjort. Men måtte jo skrive uenig på nesten alt,ingen har snakket med han om noe. Men når jeg sa til sykepleier at han var blitt kontaktet spurte han meg om han skulle snakke med han,så er det vanlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvis det er din egen familie så er det vanlig, men ikke dersom det er foreldrene dine f.eks

Anonymkode: c7495...498

Nei det skjønte jeg :) Det er jo min mann som er min nærmeste pårørende,men ingen har snakket med han om noe. Det var spørsmål om medisiner og slike ting og,og hvor god kontakt han hadde med psykiatrien og om de snakket med meg om vekt og fysisk aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må jo leve selv om jeg er stor i figur, det er bare så vanskelig. Og psykiatrien spør ikke om jeg går opp i vekt pga medisiner, men det spurte fastlegen om. Jeg klarer ikke styre meg for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, kupton skrev:

Ja, det er vanlig å snakke med nære pårørende. Ikke bare vanlig, det er forventet.

Ok, takk. Da vet jeg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fionys skrev:

Jeg har fått tilbud om å ta med mine barn til pårørendesamtale.

Jeg fikk og det en gang da jeg var innlagt,men tror det var før det ble forventet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg fikk og det en gang da jeg var innlagt,men tror det var før det ble forventet. 

Jeg takket nei til det etter å ha snakket med barna, de mente at det ikke var behov for det og at de hadde fått den informasjon de trengte av meg og kunne spørre hvis det var noe de lurte på. Siden de er ganske store, rundt 12, så har de fått bestemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg takket nei til det etter å ha snakket med barna, de mente at det ikke var behov for det og at de hadde fått den informasjon de trengte av meg og kunne spørre hvis det var noe de lurte på. Siden de er ganske store, rundt 12, så har de fått bestemme selv.

Min ene hadde nok med seg selv,ellers snakket vi også åpent om det....trodde jeg. Jeg tok feil,barna ante ikke hva som feilte meg så jeg er for sånne samtaler med barn. 

Men bra at det er bra kommunikason mellom deg og dine barn om dette :) 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...