Gå til innhold

Ansvarsgruppemøte i morgen.

Anbefalte innlegg

I morgen skal det avholdes et møte med de som følger meg opp- sengepost, behandler, miljøtjeneste og akutt ambulante team. Det skal legges en plan for videre oppfølging tror jeg.

Jeg har aldri vært på et slikt møte og gruer meg. Heldigvis slapp jeg å grue meget lenge for jeg fikk vite om det idag. Jeg er redd for at jeg skal dette helt ut og ikke klare å si de rette tingene eller svare på de spørsmålene jeg får.

Er det noen som har vært på slike møter og kan hjelpe meg litt med hva jeg bør huske å spør om, og si og ellers andre ting som kan være lurt?

Anonymkode: b23f4...b56

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453465-ansvarsgruppem%C3%B8te-i-morgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I morgen skal det avholdes et møte med de som følger meg opp- sengepost, behandler, miljøtjeneste og akutt ambulante team. Det skal legges en plan for videre oppfølging tror jeg.

Jeg har aldri vært på et slikt møte og gruer meg. Heldigvis slapp jeg å grue meget lenge for jeg fikk vite om det idag. Jeg er redd for at jeg skal dette helt ut og ikke klare å si de rette tingene eller svare på de spørsmålene jeg får.

Er det noen som har vært på slike møter og kan hjelpe meg litt med hva jeg bør huske å spør om, og si og ellers andre ting som kan være lurt?

Det kan være lurt å lage et notat for seg selv. Ha noe skriftlig på hvilke punkter du ønsker å ta opp, hva du ønsker hjelp til, hva du mener er viktig, hva som fungerer (og ikke fungerer) for deg. Husk at du er den egentlige sjefen i dette, de jobber på mange måter for deg.

Jeg har vært på en del møter. Nå sist var det meg og seks andre. Det er ubehagelig, i hvert fall jeg føler meg ganske liten, men hun som er koordinator i ansvarsgruppen tar ordet. Da har vi alltid snakket i forkant om hva som er viktig å ta opp. Snakker gjerne med behandler om det i forkant også. Så svarer jeg bare på det som blir relevant å svare på. Men jeg føler de møtene er viktigere for de som følger meg opp enn de er for meg. Det er liksom bare for å sørge for at alle er på samme side og at det er enighet om fokus og mål fram til neste møtet. Har møre ca to ganger i året. 

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

41 minutter siden, XbellaX skrev:

Det kan være lurt å lage et notat for seg selv. Ha noe skriftlig på hvilke punkter du ønsker å ta opp, hva du ønsker hjelp til, hva du mener er viktig, hva som fungerer (og ikke fungerer) for deg. Husk at du er den egentlige sjefen i dette, de jobber på mange måter for deg.

Takk for gode tips! Det er vanskelig å føle seg som sjefen blandt så mange fagfolk....

40 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har vært på en del møter. Nå sist var det meg og seks andre. Det er ubehagelig, i hvert fall jeg føler meg ganske liten, men hun som er koordinator i ansvarsgruppen tar ordet. Da har vi alltid snakket i forkant om hva som er viktig å ta opp. Snakker gjerne med behandler om det i forkant også. Så svarer jeg bare på det som blir relevant å svare på. Men jeg føler de møtene er viktigere for de som følger meg opp enn de er for meg. Det er liksom bare for å sørge for at alle er på samme side og at det er enighet om fokus og mål fram til neste møtet. Har møre ca to ganger i året. 

Siden dette møtet ble satt opp idag så har jeg ikke fått snakket med noen om det. Hadde vært tryggere om jeg hadde fått snakket med behandler på forhånd kjenner jeg... Håper det ikke blir så ulike som jeg ser for meg

Ts

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...