Nicklusheletida Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 21 timer siden, ISW skrev: Hei. Jeg tror ikke det er økonomien som er hovedproblemet her. Kort fortalt: Når du spiser mat, skiller kroppen ut insulin. Insulin åpner for at tryptofan passerer over til hjernen fra blodet, og omdannes i hjernen til serotonin. Serotonin (5-HT) stimulerer (blant annet) en reseptor i hjernen som heter 5-HT2c. Da skrus sulten av. Mange psykofarmaka, spesielt AP, blokkerer denne reseptoren. Da skjønner ikke hjernen, uavhengig av slankeoperasjon, at du er mett. Det finnes imidlertid en god løsning. Spis et lavkarbokosthold. Da skiller ikke kroppen ut insulin. Du får ikke denne stadige fluktueringen i blodsukker og nevrotransmittere, og du mister sultfølelsen. Det er jævlig noen dager, men så går det seg til og du glemmer mat mer eller mindre. Start med det og ikke tenk på slankeoperasjon nå. Du verden, nå ble jeg imponert 🙂 Dette har du satt deg inn i 🙂 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453467-kan-vergen-stoppe-meg-fra-%C3%A5-f%C3%A5-slankeoperasjon/page/2/#findComment-3957985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.