Gå til innhold

De mildeste antipsykotikaer.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Zeldox regnes som mild. Så mild at den ikke er så effektiv. Selv gikk jeg ned 12 kg på den uten å prøve å slanke meg en gang. Men måtte tilbake på zyprexa igjen. Jeg ser på zyprexa som en mild medisin, da den ikke er så sederende som quentapin, og er fin mot angst. Men den er en versting på vekt. Jeg har alikevel klart å gå ned 12 kg det siste tre kvart året. Så jeg vil si att det er en mild medisin som er veldig effektiv. Og snill når det gjelder bivirkninger bortsett fra vekt og risk for metabolsk syndrom. (dette kan man selv bekjempe til en stor grad, ved å ikke overspise).

Anonymkode: 43fb9...905

Hva er en mild medisin? 

- En som har dårlig effekt?

- En som har lite bivirkninger?

- En som «på papiret» bindes svakt til relevante reseptorer? 

Til opplysning kan jeg nevne at det «på papiret» mildeste antipsykotikum er klozapin/Leponex. Det harmonerer imidlertid ekstremt dårlig med de to første potensielle definisjonene av mild. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...