Gå til innhold

legevakt annet fylke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, du kan spesifikt be om at legen ikke skal få beskjed om at du ikke har vært på legevakten. Dette blir da notert ned i journalen. Om det i alle tilfeller blir fulgt eller om det blir gjort en individuell vurdering ut ifra om det f.eks. er fare for liv eller helse, kan jeg ikke uttale meg om. Jeg ba selv en gang om at min fastlege ikke skulle få beskjed om at jeg hadde vært på legevakten. Dette ønsket ble innfridd, men det ble journalført slik jeg nevner. Det var ikke fare for liv i mitt tilfelle.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453544-legevakt-annet-fylke/#findComment-3958654
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får fastlegen beskjed om man drar til legenvakt i annet fylke? eventuelt kan man i det minste be om at fastlegen ikke får notat?

Anonymkode: 57ec4...dee

Men hvorfor skal man holde noe som angår helsen fra fastlegen? Fastlegen er jo den viktigste spilleren på (helse) laget ditt. Da er det jo viktig at hen vet hva som skjer deg.

Om du føler for å skjule noe fra fastlegen er det kanskje på tide å vurdere en ny som du samarbeider bedre med....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453544-legevakt-annet-fylke/#findComment-3958666
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...