Gå til innhold

Grunnlag for sykemelding?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er psykisk langt nede, sliten og nedbrutt  og klarer ikke tanken på å gå på jobb i morgen. Jeg vil bare være i fred og sove. 
Er det grunnlag for sykemelding? Jeg har vært gjennom tøffe ting som jeg står alene i. 
Jeg har også magesmerter, brystsmerter, utslett og blod i avføring (men det siste forteller jeg ikke fastlegen). 

Anonymkode: ff766...845

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453572-grunnlag-for-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er psykisk langt nede, sliten og nedbrutt  og klarer ikke tanken på å gå på jobb i morgen. Jeg vil bare være i fred og sove. 
Er det grunnlag for sykemelding? Jeg har vært gjennom tøffe ting som jeg står alene i. 
Jeg har også magesmerter, brystsmerter, utslett og blod i avføring (men det siste forteller jeg ikke fastlegen). 

Synes du bør fortelle fastlegen alt, for ellers blir det vanskelig for legen å gi riktig hjelp

AnonymBruker
11 minutter siden, kupton skrev:

1. Jeg vil si det er grunnlag for sykemelding, men: 2. For å ha rett til sykemelding kreves at en søker og mottar den hjelp som anbefales for å bli raskest mulig arbeidsfør igjen.

Da går jeg heller på jobb. 

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blod i avføringen skal alltid tas alvorlig og sjekkes opp. Det nytter ikke å gå til legen og si at man vil ha en sykemelding uten å forklare nærmere hvorfor og det tror jeg du egentlig vet. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du ikke vil ha hjelp,utover en sykemelding.

AnonymBruker

Du blir ikke sendt rett på koloskopi selv om du nevner blod i avføringen... ikke blir du nødvendigvis rektoskopert heller... får med deg et lite hjemmetest-sett, som du sender inn selv. 
Finner de noe blir du henvist videre, og kan da velge om du vil undersøke videre. Kjøper deg litt tid, og kan være sykemeldt. 
Blod i avføringen kan være ganske alvorlig, men også helt ufarlig. (Eks hemorider/fissur) 

Anonymkode: 2009d...fd6

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du blir ikke sendt rett på koloskopi selv om du nevner blod i avføringen... ikke blir du nødvendigvis rektoskopert heller... får med deg et lite hjemmetest-sett, som du sender inn selv. 
Finner de noe blir du henvist videre, og kan da velge om du vil undersøke videre. Kjøper deg litt tid, og kan være sykemeldt. 
Blod i avføringen kan være ganske alvorlig, men også helt ufarlig. (Eks hemorider/fissur) 

Anonymkode: 2009d...fd6

Man blir nok ikke sykmeldt på grunn av blod i avføringen, som du er inne på kan det være helt ufarlig. Det er allmentilstanden som avgjør evt. sykmelding.  

Anonymkode: 5e4c3...63b

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo starte med egenmelding samtidig som du bestiller time hos fastlegen. Du må ta frem din voksne side og fortelle om plagene dine. 

Annonse

AnonymBruker

Jeg skal bestille time. Jeg har fått litt styrke her inne til å gjøre det. Skal også prøve meg på jobb i morgen og se hvordan det går, det er ofte bedre å være på jobb, men ikke om jeg bare vil grine. Det har vært for mye for meg i det siste med ene og det andre, og jeg tror de fleste ville gått på en smell til slutt. Noen ganger sier kroppen stopp..

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke fortelle fastlegen om det siste du skriver om her? Er det du som har hatt blødninger før? Det er viktig at de finner årsaken til dette. Magesmerter og blod i avføringen kan skyldes kreft. Sier det ikke for å skremme. Det trenger ikke å være noe, men det kan skyldes det, og bør undersøkes.

Anonymkode: 42c42...44e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...