Gå til innhold

Kupton/ISW/andre. Stor sannsynlighet for å dø?

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja de sier det er bedre enn røyk med damp ihvertfall, hater den røyken i grunn. Ja målet må jo være å slutte med dampen også,takk for at du har troa på meg. Syns du er kjempeflink som klarer dette :) 

Takk😊 

Angående nikotintyggis.  Sist jeg prøvde å slutte, så brukte jeg bare nikotintyggis.  Legen sa at hvis nikotintyggisen holdt meg borte fra røyken, så var det bare til å tygge i vei. Den var iallefall mye mindre farlig enn røyken.

Fortsetter under...

stjernestøv
3 minutter siden, Janus30 skrev:

Hvis du bare hadde klart å bytte ut noen sigaretter med porsjonssnus, ville det vært positivt for lungene dine. Hvis du derimot hadde røyket like mye, vil jeg selvfølgelig ikke anbefale deg snus. 

Hvis du er avhengig selve røykingen, er nok vannpipe det beste alternativet. Men det er jo ikke akkurat vanlig eller lett å oppdrive i Norge. 

Ja kunne jo prøvd å røyke mindre og å prøve snus istedenfor,ja vannpipe hadde nok vært noe. Det er vel ikke farlig?

stjernestøv
3 minutter siden, emilie321 skrev:

Takk😊 

Angående nikotintyggis.  Sist jeg prøvde å slutte, så brukte jeg bare nikotintyggis.  Legen sa at hvis nikotintyggisen holdt meg borte fra røyken, så var det bare til å tygge i vei. Den var iallefall mye mindre farlig enn røyken.

Har nikotintyggis liggende og kan jo prøve det igjen,men det var ikke noen suksess sist jeg prøvde. Ekkel smak på det. 

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men da vil jeg jo gå opp i vekt, det er jo heller ikke bra for helsa? Er jo overvektig fra før av også nå. 

Du må ikke gå opp i vekt av å slutte å røyke. Det velger du selv gjennom kaloriinntaket ditt. 

Og hvis du skulle gå opp noen kilo i en periode etter røykeslutt, er helsegevinsten likevel så stor at regnskapet går i pluss for kroppen din. 

stjernestøv
2 minutter siden, Janus30 skrev:

Du må ikke gå opp i vekt av å slutte å røyke. Det velger du selv gjennom kaloriinntaket ditt. 

Og hvis du skulle gå opp noen kilo i en periode etter røykeslutt, er helsegevinsten likevel så stor at regnskapet går i pluss for kroppen din. 

Ok. Fikk virkelig lyst å slutte å røyke nå,bli kvitt den dritten. 

AnonymBruker

Jeg sluttet å røyke for 7 år siden. Og lungene hveser ikke lengre, ikke opphost av slim heller. For ett par uker siden tok jeg spirometri som ikke viste sykdom. Jeg sluttet med hjelp av snus. Men det er ikke sånn at man kan bare røyke, og så en halvtime senere ty til snus. Du må ha ett opphold med sigaretter noen dager, uten snus, slik att kroppen skjønner nikotinet kommer fra snus.

Jeg gjorde dette, og det var kjempelett.

Anonymkode: 6ed23...e76

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kunne jo prøvd å røyke mindre og å prøve snus istedenfor,ja vannpipe hadde nok vært noe. Det er vel ikke farlig?

Start i det små. Bytt ut 1-2 sigaretter med mild snus. 

Vannpipe er ikke helsefremmende, men det langt mindre farlig sammenlignet med sigaretter. Når det gjelder risiko knyttet til vannpipe, kommer det imidlertid selvfølgelig an på hva som røykes. 

stjernestøv
2 minutter siden, Janus30 skrev:

Start i det små. Bytt ut 1-2 sigaretter med mild snus. 

Vannpipe er ikke helsefremmende, men det langt mindre farlig sammenlignet med sigaretter. Når det gjelder risiko knyttet til vannpipe, kommer det imidlertid selvfølgelig an på hva som røykes. 

Det skal jeg prøve på, får kjøpe meg snus da. 

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har nikotintyggis liggende og kan jo prøve det igjen,men det var ikke noen suksess sist jeg prøvde. Ekkel smak på det. 

Jeg synes de er gode.  Hvilket merke og smak har du?  Jeg bruker Nicorette med icemint.

stjernestøv
2 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg synes de er gode.  Hvilket merke og smak har du?  Jeg bruker Nicorette med icemint.

Ok det er bra du syns de er gode. De jeg har er nicotinell spearmint. ¤ mg nikotin, skal ta å prøve en i morgen. Samboeren tåler ikke tyggis selv om jeg ikke lager noe særlig lyd av det, sitter jo ikke og smatter men likevel...

Jeg har lyst til å slutte med snus, men så mye avhengighetsskapende som jeg har sluttet med så tenker jeg at jeg venter en stund med den snusen. I rusbehandling frarådet de faktisk å slutte med snus samtidig da det kunne øke suget etter farligere greier. 

Jeg heller vil ikke opp i vekt, og den snusen etter måltider er så god. Likevel kunne jeg jo kuttet ned. Nå bruker jeg litt over to dager på en boks. Hvis jeg kun snuser etter hvert måltid så vil jeg ha en boks i en uke. Stor forskjell det i grunn. 

AnonymBruker
38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok det er bra du syns de er gode. De jeg har er nicotinell spearmint. ¤ mg nikotin, skal ta å prøve en i morgen. Samboeren tåler ikke tyggis selv om jeg ikke lager noe særlig lyd av det, sitter jo ikke og smatter men likevel...

Jeg sluttet bare tvert å røyke for 17 år siden. Tok min siste sigarett og har aldri sett meg tilbake. Den beste avgjørelsen jeg har tatt i mitt liv.

Anonymkode: 242e0...1db

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet bare tvert å røyke for 17 år siden. Tok min siste sigarett og har aldri sett meg tilbake. Den beste avgjørelsen jeg har tatt i mitt liv.

Anonymkode: 242e0...1db

Oi, det var jammen bra jobba :) Skulle ønske jeg klarte det, bare å kutte det ut tvert. 

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Oi, det var jammen bra jobba :) Skulle ønske jeg klarte det, bare å kutte det ut tvert. 

Jeg ble dritdårlig psykisk da jeg sluttet. Prøvde tre ganger med noen måneders mellomrom, men ble like dårlig hver gang. Så nå røyker jeg av livets lyst! Bedre det enn å bli veldig dårlig. 

Anonymkode: 8c021...15c

stjernestøv

Jeg ble dritdårlig psykisk da jeg sluttet. Prøvde tre ganger med noen måneders mellomrom, men ble like dårlig hver gang. Så nå røyker jeg av livets lyst! Bedre det enn å bli veldig dårlig. 

Har blitt dårlig av å slutte jeg også noen ganger, rett og slett deprimert. Men det er jo ikke bra med den røyken, tror vi er i fåtall nå vi røykere. Mange har klart å slutte og ungdommen begynner ikke å røyke i dag.

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Har blitt dårlig av å slutte jeg også noen ganger, rett og slett deprimert. Men det er jo ikke bra med den røyken, tror vi er i fåtall nå vi røykere. Mange har klart å slutte og ungdommen begynner ikke å røyke i dag.

Vi som enda er igjen burde fått tobakk på blå resept! 🤣

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er du redd for corona da?

Nei, ikke i det hele tatt på mine egne vegne. Men det kan jo være farlig for de som har alvorlige sykdommer i bunnen. Jeg røyker og således i risikosonen, men jeg er ikke redd. Jeg er ung og sterk, under 40:)

stjernestøv

Nei, ikke i det hele tatt på mine egne vegne. Men det kan jo være farlig for de som har alvorlige sykdommer i bunnen. Jeg røyker og således i risikosonen, men jeg er ikke redd. Jeg er ung og sterk, under 40:)

Ok. Jeg er over 40,men burde kanskje være mer redd for mine eldre foreldre som røyker og ikke har topp helse. 

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Men da vil jeg jo gå opp i vekt, det er jo heller ikke bra for helsa? Er jo overvektig fra før av også nå. 

Jeg er ingen spesialist, men jeg tror røyking er mye verre for helsen enn overvekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...